olie temp meter komt niet meer omhoog..

Discussie in 'Electronica' gestart door nick-st, 2 aug 2013.

  1. hallo,

    vanmorge auto gestart naar werk gereden maar toen ik aangekomen was was de olie temp meter nogsteeda niet bewogen. alle andere meters gaven inmiddels normale waardes aan. het is ongeveer een kwartier rijde naar mijn werk. eerst stuk woonwijk dan snelweg en weer stuk woonwijk. normaal reed ik de woonwijk uit en begon de meter al omhoog te komen maar nu dus nix..... terwijl het tog niet aan t koud weee zou moeten liggen?


    iemand een idee? olie temp meter? misschien iets anders? zekering of dergelijke?
     
  2. Sensor kapot waarschijnlijk
     
  3. De olietemperatuur meter van de Focus ST wordt niet aangestuurd door een aparte sensor.

    De olietemperatuur, turbodruk en oliedruk geven waardes weer die door de PCM worden berekend aan de hand van diverse sensoren. Dit zijn dus geen waardes die realtime door een sensor worden gemeten.

    Ik vermoed niet dat dit met een defecte zekering te maken zal hebben. Het kan zijn dat het klokje zelf kapot is of dat het klokje niet meer wordt aangestuurd vanuit de PCM. In het laatste geval vermoed ik dat er dan ook foutcodes worden opgeslagen.
     
  4. zal hem straks even uitlezen kijkrnwattie doet en anders even zekeringen gaan bekijke. zo enig ide welke zekering?
     
  5. De extra meters van de ST zijn parrallel aangesloten op de tellerunit. Als er dus een zekering kapot zou zijn doet ook de tellerunit het niet (goed) meer. Daarnaast is het zo dat als er een zekering kapot zou zijn niet alleen de olietemperatuurmeter niet meer zou werken maar ook de oliedruk en turbodrukmeter.
     
  6. [​IMG]

    dit geeft hij weer. ik moet zeggen dat ik eergister avond 2 dage gelede dus 2.5cm wheelspacers heb gezet

    kan dit er iets mee te maken hebben?.
     
  7. Die laatste?
    Vind hij t te warm ofzo?
     
  8. was vanmorgen dat het begonnen was het probleem dus toen was het pas 15 graden.
     
  9. Je olietemp op t metertje is deels afhankelijk van de gemeten buitentemperatuur, dus als die sensor t niet meer doet/fout geeft is het heel goed mogelijk dat de olietemp t ook niet meer doet.
    Je zou (tamelijk 'lomp') even de accu tijdje kunnen afkoppelen en kijken hoe t dan gaat. Heb ook wel eens wat metertjes gedoe gehad, en dat hielp meestal. De keer dat het niet hielp was er ook echt een sensor kapot.
     
  10. storing gereset en inmiddels alles weer normaal ff kijke hoelang dit goed gaat
     
  11. Hoe heb je het gereset? Met de accu afkoppelen?
     
  12. #12 mello st, 3 aug 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 3 aug 2013
    Trok altijd de KAM fuse er voor een 10 seconden uit :-) ,scheelt je weer je radio / boordcomputer instellen ,moet zeggen de nieuwe St heb ik nog niet op dit euvel kunnen betrappen. Zeker 26 onder de motorkap :

    [​IMG]
     
  13. met een obd2 bleutooth module dwayne en dan met de telefoon zo codes gewist
     
  14. en hij begint weer te ouwehoeren.... nu deze fout codes. p1260 en weer de p0071 wat moet dit zijn dan??

    [​IMG]
     
  15. P1260 - Theft Detected - Vehicle Immobilized Indicates that the passive anti-theft system (PATS) has determined a theft condition existed and the engine is disabled. This DTC is a good indicator to check the PATS for DTCs. Previous theft condition
    Anti-Theft System failure
    Theft indicator flashing rapidly or on solid when ignition switch is in the ON position. Check anti-theft system for DTCs. Typical vehicle symptoms are: Start/Stall or Crank/No Start. NOTE: No crank symptom only on vehicles equipped with PATS starter disable feature.

    http://engine-codes.com/p0071.html

    http://engine-codes.com/p1260_ford.html
     
  16. oke ik ben helaas niet heel goed in engels maar bedoelt hij dus dat de auto is geprobeert te jatten? of begrijp ik dat nu fout? heb van de week wel perongelijk het contact aan laten staan en toen was fe wagem helemaa leeg... kan dit er iets mee te maken hebben?
     
  17. P1260 - Theft Detected - Vehicle Immobilized Indicates that the passive anti-theft system (PATS) has determined a theft condition existed and the engine is disabled. This DTC is a good indicator to check the PATS for DTCs.

    --> P1260 - Diefstal waargenomen - voertuig geïmmobiliseerd geeft aan dat het passieve antidiefstalsysteem (PATS) heeft bepaald dat er een mogelijkheid tot diefstal bestond en de motor is uitgeschakeld. Dit DTC is een goede indicator om de PATS voor DTC's controleren.


    misschien helpt dit jou? als mijn engels nog goed is :p

    Anti-Theft System failure
    Theft indicator flashing rapidly or on solid when ignition switch is in the ON position. kijk het anti-diefstal systeem na voor DTCs. Typische voertuig symptonen zijn : vehicle symptoms are: Start/Stall or Crank/No Start.

    --> Anti-diefstal systeem fout
    Diefstal indicator knippert snel of constant als contactslot in de ON stand staat. Check anti-diefstal systeem voor DTC. Typische voertuig symptomen zijn: Starten en stilvallen of niet starten.
     
  18. Hoe bedoel je het contact aan laten staan?
     
  19. oke danku maar deze is gereset nu dus zal denk ik niet meer gebeuren. of wat zou de oorzaak hier van kunnen zijn?

    nou rikadoo had de sleutel zo staan dat het dashbord en alles nog branden enzo.


    maar code p0071 lucht massameter kapot wou de garage mij vertellen kan dat kloppen?
     
  20. Dat lijkt me eerder de temperatuursensor van de buitenlucht die defect is.
    Die van de PATS kan gekomen zijn doordat je de sleutel een keer te snel hebt doorgedraaid om te starten.
     

Deel Deze Pagina