Ik kwam gister terug van de garage en er loopt olie in de turbo. Die moet waarschijnlijk vervangen worden als het probleem in de turbo zit. Heeft iemand hier ervaring mee en wat het zou kosten als de turbo vervangen moet worden. Gr. Jos
hoeveel olie is olie in de turbo, beetje mag altijd wel, ze zijn nooit kurkdroog, als die echt olie verbruikt rookt die ook machtig blauw. overigens een 1600 tdci? als die dan moet, vervang dan gelijk alles en laat alles reinigen in het blok bij vervanging van een turbo kosten om alles te laten doen, turbo, 772 euro ex btw, voor een garrett arbeid ong 8 uur om alles goed los te halen intercooler reinigen nieuwe filters erop etc. al met al zon 1600 euro wat je kwijt bent.
beetje olie is eerder normaal dan zeldzaam geen olie en spelling op de turbo is einde verhaal voor de turbo voor 1600tdci als je geen olie hebt is totale rekening snel 2500-2800euro bij de dealer dit ivm verstuiverlekkage ook gedaan moeten worden turbo gaat kapot door verdikking van de olie deze verdikking komt doordat brandplaatje niet perfect is en dus ook een keer lekt rij je daar te lang mee dan moet je de turbo vv
Klopt een fractie van spelling is normaal. Zolang de schoepen het huis maar niet raken. Beetje olie houdt in dat hij gesmeerd wordt
Ja ben er achter gekomen dat het idd een kappote turbo is samen met een maatje naar geks Gekeken (hij is een auto monteur) dus nu is het een nieuwe turbo kopen en er in zetten
dus toch meer spelling dan je lief is als je het goed wil doen en alles wil voorkomen dat nieuwe turbo kapot gaat binnen jaar dan moet je even 2800euro dik neertellen zaken als turbo oliefilter olie carterplug-pakking olieleiding uitlaatklem en paar vergeten zaken belangrijkste voor het bedrijf : arbeid 4 t/m 8uur is mogelijk dat is wat je moet hebben in iedergeval nu komt het je moet olieretour meten dit doe je door de slangklem onder de turbo los te nemen en stekkers van de verstuivers los te nemen (zodat hij niet aanslaat) \ dan starten en kijken of je een constante olie retour hebt deze olie wel netjes natuurlijk opvangen wel olie bovenstaande geldt voor je geen olie of minder dan 200ml per minuut (op gevoel mag) dan komt het volgende nog bij carter onderuit en schoonmaken carterpakking (vloeibaar rode pakking) oliezeef in de carter vv en voordat je olieleiding monteert en vervangt deze kanaal ook zuiver maken vacuumpomp pakkingen deze ook van ijzer schoonmaken en dan ook nog olie en oliefilter met motor flush voor de olie deze moet je van te voren instoppen bij de oude turbo en dan motor warm draaien en vandaar alles onderuit halen zodat je warme olie hebt en dus alle vuil in de olie zit en niet onderin of ergens achterblijft verder moet je niet vergeten verstuiverlekkage ook mee te pakken (de oorzaak ervan, wordt door vele gezegt) anders brandplaatjes vervangen en pakkingen van de versuitvers als alles weer erop zit dan moet je weer stekker losnemen van de verstuivers en starten zodat de turbo olie heeft als deze aan de voorwaarden voldoet kun je alles dichtbuuwen wat moest gebeuren en dan starten geen gas geven totdat alles warm is en motor netjes 90 graden is voorzichtich dan een proefrit maken niet boven de 2000rpm uitkomen en 1 keer doortrekken mag je doen hierna weer rustig rijden als je terug bent eerst even laten lopen en dan pas afzetten voor de klant ook doorgeven dat hij in het begin met de turbo nog rustig moet zijn doen ze niet maar jij bent de klant zelf dus advies rustig aan doen in het begin na 200km mag je van mij normaal rijden zoals je eerst deed turbo kapot in 200meter rijden heb ik meegemaakt (hadden niet gecontroleerd of hij olieretour had)