Oke nu ben ik ook aan de beurt

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door Marco Morello, 8 mei 2009.

  1. Sinds vanavond heb ik malheur met mijn Fofo. Ik trok (rustig) op bij het stoplicht, de auto houdt ff in en begint dan te stotteren. Oh denk ik bobine, kan gebeuren. Ben ff doorgereden (nog geen 100m) wou ff de bult over, de auto aan de kant gezet en mijn pa gebeld. Die kwam met een bobine aanzetten en hebben deze geplaatst. Maar nee hoor nog steeds op 3 cilinders lopen.

    Thuis gekomen (laten slepen) de bougiekabels verwijdert, toen kwam ik erachter dat ik olie in het "gootje" had staan en de bougies onder de olie had zitten. Boeltje beetje schoongemaakt, bougies verwijdert deze waren echt verzopen in de olie.

    [​IMG]

    en

    [​IMG]

    Wie kan mij vertellen hoe het kan dat er olie op het kleppendeksel ligt?
    Kwestie dat de pakking (welke vastzit in het kleppendeksel) versleten/ verdwenen is? Of andere oorzaak? Belangrijker nog, de oplossing?
     
  2. wat voor Focus heb je? (model en motoruitvoering). Was het geen water wat je in het gootje had staan?
     
  3. Je hebt verder wel gekeken naar de foto`s? ;) Het is echt olie, die van mij heeft een afdekkap over de bougies heen. Het is `n 1.6 16v Mk I Fase I.
     
  4. De foto`s kan ik niet openen op deze PC. Kan het niet zijn dat je olievuldop niet meer goed sluit?
     
  5. Zou haast toch een kleppendekslepakking moeten zijn......
     
  6. Bijna zeker de kleppendeksel pakking. Bij een tdci zit er geen pakking tussen en moet dit met speciaal gereedschap gekit worden (veel arbeidsloon.). Bij de 1.6 benzine zal het wel goedkoper zijn.
    Of kapotte pakking of versleten kleppendeksel. Oplossing vervangen van pakking of afvlakken van de deksel.
     
  7. In principe heeft de 1.6 16v ook niet een losse pakking, ondanks dat hij wel als los onderdeel nummer in Microcat staat, is zo`n pakking niet direct los te koop. Het is of een nieuw kleppendeksel met pakking of zelf iets fabrieken met vloeibare pakking (nadat de klepspeling is gecontroleerd...);)

    Wordt dus vervolgd.
     
  8. Ik heb dit ook wel eens gehad. Ik kwam er achter toen de bobine defect was. Ik wilde meteen ook de bougies vervangen toen ik zag dat ze voor ongeveer 1/2 cm onder de olie stonden (mischien wel de reden van de kapotte bobine). Ik heb de boel toen droog gemaakt en bij mij bleef het toen ook gewoon droog. Ik heb het toen nagevraagd bij de dealer en die dachten dat de olie er bewust tussen was gegoten om het vastrotten van de bougies te voorkomen.
     
  9. Normaal gesproken gieten ze geen olie bij de bougies, dan heb je juist grote kans dat de olie als geleider gaat dienen en de boel om zeep gaat. Toen ik de bougies de 1e keer heb vervangen was ie wel droog. Op dit moment zie ik twee oorzaken: lekke pakking van het kleppendeksel en de afdichtrubbers waar de bouten van het klepdeksel inzitten.

    Morgen maar ff provisorisch fixen, als ik meer tijd heb haal ik de boel wel los.

    De auto rijdt op dit moment weer, ik heb vanavond (tussen de buien door) de bougies, kabels en de bobine vervangen.
     
  10. Bij een verstuiver zit er ook een soort dikke ring tussen. Ik weet niet hoe dit bij bougies zit. Maar als je deze hebt vervangen en niet de de afdichtingsring hebt vernieuwd kan dit het ook zijn. Maar ik zou het eerst kijken of het terug komt voordat je grote ingrepen gaat doen. Bij mij zorgde dit voor lekkage bij 1 van mij verstuivers (al zit dat natuurlijk anders bij bougies)
     
  11. Water in gootje van kleppendeksel

    Hallo,

    Wij hebben een probleem met onze Ford Focus 2005 first edition.

    Telkens als het hard heeft geregent loopt er water in het gootje van het kleppendeksel, Hierdoor raken de boegies verroest. en gaat na een bepaalde tijd de auto op minder cilinders lopen, Omdat de boegies kapot gaan. Dit probleem heeft zich binnen 5 jaar nu al 2 keer voorgdaan. Zie Link voor foto's. ( Vraagje: komt dit probleem vaker voor ? ) Alvast bedankt.

    http://nikeforlive90.hyves.nl/album...dia=1.596607532.WL95&searchhyver=&__state__=2
     
  12. je bent zeker niet de enigste, zijn meer gevallen van bekend. Waarschijnlijk ff je ruitenwisserkopjes afkitten.

    - klik -
     
  13. En de Volvo afdekkap monteren... Zie voor meer info de -klik- hierboven.
     

Deel Deze Pagina