1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

1.8 TDCi 115pk noodloop, enz.

Discussie in 'Performance' gestart door jonathan, 23 aug 2010.

  1. hoi hoi beste mensen,

    heb mij juist een 2 de hands ford focus 1.8 tdci 03/2006 aangeschaft en had enkel vraagjes hierover:

    1. is het normaal dat bij het optrekken (alle versnellingen) de motertemperatuur daalt (90°--> +/- 70°). Maar eens ik aan gelijke snelheid rij gaat ie gewoon terug naar 90°.

    2. eens ik boven de 2500 toeren ga begint m'n moter toch redelijk wat lawaai te maken voor die toeren is hij echter zeer stil.

    3. Dit weekend reed ik op de autosnelweg 130 km/u en plots viel hij in noodloop' al m'n vermogen weg; zeer gevaarlijk op derde rijvak :( Iemand enig idee wat hier de oorzaak van kan zijn.

    groeten jona.
     
  2. 1 Die van mij doet dat niet maar ik heb dat wel eens eerder gehoord. ik zou je hier niet te druk om maken

    2. Lastig beoordelen van af hier. Hij maakt uiteraard meer lawaai dan een benzine.

    3. Het is van hier met deze informatie niet te zeggen waarom hij dat deed. Er kan een b.v storing zijn bij een van de sensors. Je kunt het beste naar een dealer en de auto laten uitlezen. Er is waarschijnlijk een fout code opgeslagen die je meer kan vertellen.

    p.s. het is altijd wel even leuk om je voor te stellen in het daarvoor bestemde forum. Dan weten we wie we helpen:lol:
     
  3. Een voorstel verhaaltje wordt denk ik indd wel op prijs gesteld.

    Wat betreft de waardes van je water-temp meter moet je je niet al te veel van aantrekken. Ik neem aan dat je kachel wel gewoon warm wordt?? Er zijn er hier ongeveer 3 a 4 personen die het zelfde probleem hebben met het zelfde blok, waaronder ik zelf. Heb dit door de dealer laten uitzoeken net als de andere forum gebruikers en we zijn er nog niet achter.
    Dat de auto ineens geen vermogen meer heeft heb ik nog niet mee gemaakt, tenminste niet zoals jij het beschrijft.
    Mischien een turboslang of intercooler slang los???
    Had je ook veel rook achter de auto ineens???
    Klonk het net of er een stofzuiger onder je dashboard zat??
     
  4. Jammer dat de TS geen respons meer geeft.
    Ik heb vandaag mijn EGR klep schoongemaakt en daarna een testrit gemaakt. Alles in orde...Eenpaar uur geleden even snel boodschappen doen en plotseling hoor ik een fluitend geluid bij +- 1500 toeren, in eerste instantie dacht ik ik hoor de aanjager van de verwarming, maar het was toch echt de motor. Toen ik stilstond wilde ik eens flink gas geven , maar kwan niet verder dan 2000 toeren !!!??? Ben nu aan het zoeken wat het kan zijn. Misschien een lekke slang van de intercooler ? of zou de EGR klep niet goed afsluiten ? Ik neem aan dat het niet de Turbo is....
     
  5. is opgelost.... De pakking van de EGR klep zat niet goed... Het begon binnen in de auto ook te stinken naar uitlaatgassen....dus ik dacht ik eerst maar eens even rondom de klep kijken, met een spiegeltje en een zaklamp zag ik toen dat de pakking bij de onderste bout niet goed zat.

    Dat de motor niet boven 2000 toeren kwam komt als de automaat in stand N staat. In stand P komt hij wel op toeren. Ik begin langzamerhand te auto te leren kennen :-)
     

Deel Deze Pagina