1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

nieuwe remschijven voor de ST

Discussie in 'Performance' gestart door richard ST, 24 feb 2009.

  1. hallo,

    wat voor remschijven kan ik het beste op mijn focus st plaatsen?EBC? :wink:
     
  2. Wat is je budget? Zelf zou ik niet voor EBC kiezen, te veel slechte dingen over gelezen. Ik zou dan nog eerder voor de standaard Ford schijven kiezen, niets mis mee. En als je wat meer wilt uitgeven kun je naar de betere merken kijken zoals Brembo, AP etc.
    En dan een beetje goede remblokken (Ferodo, Mintex e.d.).
     
  3. Velen kiezen voor EBC omdat het goedkoper is. Ik weet niet of dat ook de achterliggende gedachte is van Richard.

    Anders is het verhaal van Hansie helemaal okee. De standaard schijven met ferodo blokken doen het ook goed.
    Nadeel van Ferodo is wel dat je meer remstof op je wielen krijgt. Dit moet je vaak verwijderen, is ook nog eens erg agressief voor je velgen.
     
  4. ik wil een goede en mooi uitziende schijven en zo min mogelijk remstof! :wink:
     
  5. Brembo Max is een aanrader! Topschijven! :lol: 8)
     
  6. Brembo Max is de goedkopere versie van de "normale" Brembo schijf. Of het een topschijf is weet ik niet, maar kan me voorstellen dat de standaard Bremboschijven toch beter zijn.
     
  7. Hoe kom je daarbij? :? Dit is de gegroefde variant en ik kan het weten ik heb ze zelf eronder. En ja in mijn geval waren ze net zo duur als de normale maar dat is een foutje van de verkopers...

    Ze zijn normaal echt wel duurder en ze remmen veel beter!
     
  8. Dit zat er onder me vorige auto:
    Pagid gegroefde remschijven set.
    Met pagid blue remblokken
    Remde lekker! de blokken gingen ook lang mee...

    En de auto daarvoor had ik.
    Brembo geventileerde schijven ...met hawk remblokken.
    Deze remde wat beter voor me gevoel..

    Dit betrefte alleen de voorzijde bij beide auto,s..
    De achterzijde had alleen de remblokken van het merk wat ik aangaf.

    Gr. Nick
     
  9. Hoi Richard

    ik kan schijven leveren van National Sport
    dit zijn schijven met 8 gebogen groeven
    in de fabriek van National worden onderanderen schijven gemaakt voor
    Sparco, Sixty Zero, Black Diamond, Omp enz...
    de schijven die ik lever zijn voerzien van 8gebogen groeven andere uitvoeringen zijn ook mogelijk tegen meerprijs
    het voordeel van de groeven in de schijf is dat de remgassen weg kunnen
    remgassen onstaan tussen het blok en de schijf de gassen drukken de blokken van de schijf af hierdoor is er minder rem vermogen
    de groeven zorgen er ook voor als de remblokken vebranden verglazen dat deze weer schoon geschraapt worden

    http://www.national-auto.co.uk/brakeframes.html

    orginele schijven van ford is troep er zit veel koolstof in de schijven
    koolstof is zacht dus meer slijtage aan de schijf
    sport schijven zit meer ijzer in dus harder
    dus de schijf gaat langer mee


    de schijven verkoop ik meestal in combinatie met EBC greenstuff en voor de wat zwaardere auto,s EBC Redstuff

    zelf rij ik met de National schijven onder me Focus RS
    rij hier regelmatig mee op het circuit
    heb nog geen rand op me schijf staan maar me Ferrodo Ds2500 blokken zijn wel weg
    heb nu Carbone Lorraine remblokken gemonteerd

    een set schijven voor de ST voorzijde kost 235 euro
    een set voor de achterzijde kost 125 euro

    als je de prijs van remblokken wil laat maar weten
    moet ik even uitzoeken

    dvoser@hotmail.com

    Groeten Dennis
     
  10. oké bedankt voor je info,ik zal er even over nadenken.
    maar je hoort nog wel van me :wink:
     
  11. Met de normale Brembo bedoelde ik de Brembo Sport Discs, niet helemaal duidelijk van mijn kant dus. Deze heb je gegroefd (slotted) en geboord (drilled). Ik zou altijd de gegroefde variant kiezen.
     

Deel Deze Pagina