Wat is je budget? Zelf zou ik niet voor EBC kiezen, te veel slechte dingen over gelezen. Ik zou dan nog eerder voor de standaard Ford schijven kiezen, niets mis mee. En als je wat meer wilt uitgeven kun je naar de betere merken kijken zoals Brembo, AP etc. En dan een beetje goede remblokken (Ferodo, Mintex e.d.).
Velen kiezen voor EBC omdat het goedkoper is. Ik weet niet of dat ook de achterliggende gedachte is van Richard. Anders is het verhaal van Hansie helemaal okee. De standaard schijven met ferodo blokken doen het ook goed. Nadeel van Ferodo is wel dat je meer remstof op je wielen krijgt. Dit moet je vaak verwijderen, is ook nog eens erg agressief voor je velgen.
Brembo Max is de goedkopere versie van de "normale" Brembo schijf. Of het een topschijf is weet ik niet, maar kan me voorstellen dat de standaard Bremboschijven toch beter zijn.
Hoe kom je daarbij? Dit is de gegroefde variant en ik kan het weten ik heb ze zelf eronder. En ja in mijn geval waren ze net zo duur als de normale maar dat is een foutje van de verkopers... Ze zijn normaal echt wel duurder en ze remmen veel beter!
Dit zat er onder me vorige auto: Pagid gegroefde remschijven set. Met pagid blue remblokken Remde lekker! de blokken gingen ook lang mee... En de auto daarvoor had ik. Brembo geventileerde schijven ...met hawk remblokken. Deze remde wat beter voor me gevoel.. Dit betrefte alleen de voorzijde bij beide auto,s.. De achterzijde had alleen de remblokken van het merk wat ik aangaf. Gr. Nick
Hoi Richard ik kan schijven leveren van National Sport dit zijn schijven met 8 gebogen groeven in de fabriek van National worden onderanderen schijven gemaakt voor Sparco, Sixty Zero, Black Diamond, Omp enz... de schijven die ik lever zijn voerzien van 8gebogen groeven andere uitvoeringen zijn ook mogelijk tegen meerprijs het voordeel van de groeven in de schijf is dat de remgassen weg kunnen remgassen onstaan tussen het blok en de schijf de gassen drukken de blokken van de schijf af hierdoor is er minder rem vermogen de groeven zorgen er ook voor als de remblokken vebranden verglazen dat deze weer schoon geschraapt worden http://www.national-auto.co.uk/brakeframes.html orginele schijven van ford is troep er zit veel koolstof in de schijven koolstof is zacht dus meer slijtage aan de schijf sport schijven zit meer ijzer in dus harder dus de schijf gaat langer mee de schijven verkoop ik meestal in combinatie met EBC greenstuff en voor de wat zwaardere auto,s EBC Redstuff zelf rij ik met de National schijven onder me Focus RS rij hier regelmatig mee op het circuit heb nog geen rand op me schijf staan maar me Ferrodo Ds2500 blokken zijn wel weg heb nu Carbone Lorraine remblokken gemonteerd een set schijven voor de ST voorzijde kost 235 euro een set voor de achterzijde kost 125 euro als je de prijs van remblokken wil laat maar weten moet ik even uitzoeken dvoser@hotmail.com Groeten Dennis
Met de normale Brembo bedoelde ik de Brembo Sport Discs, niet helemaal duidelijk van mijn kant dus. Deze heb je gegroefd (slotted) en geboord (drilled). Ik zou altijd de gegroefde variant kiezen.