1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Nieuwe Fiesta Titanium 125pk ecoboost

Discussie in 'Mijn Ford' gestart door Templar, 26 apr 2014.

  1. Harold, wat Fred probeert te zeggen is dat de 182pk ST motor de ecoboost 1.6 is uit de focus. En die is in de focus ook met 150 pk geleverd. Maar, kortom, de Fiesta IS met een ecobioostmotor geleverd, alleen dat is de ST.

    Ik begrijp overigens uit jouw verhaal dat voor jou een minder potente 4 cilinder motor prima was geweest, dus dat je met de 150 pk 1.6 (zelfde blok, minder ponnies onder de kap) erg blij was geweest. Snap ik ook.
     
  2. Ja het roffeltje als je optrekt van de 3-cilinder is wel appart. Maar ik vind het niet erg!! Inderdaad een 150pk sterke Fiesta had inderdaad al ruim genoeg geweest. Want de ST nu is echt wel een beest,ik zou er dikwijls veel te snel mee rijden. Ik betrap me er nu ook al op bij de 125pk versie!!

    Mischien laat ik later nog een chip-tuning doen....
    En een verlaging met Eibach 30mm zie ik me ook nog te doen.

    Grtz

    Templar
     
  3. Eibach verlaging

    Voilà zaterdag heb ik mijn Eibachverlagingskit besteld het gaat om een verlaging van 30mm. is niet zoveel maar voor het optische zal het mooi zijn alsook een betere wegligging al mag ik daar nu ook niet van klagen....foto's volgen binnenkort!

    greetz

    Templar
     
  4. Ga je geen spijt van krijgen,rij nu 2 jaar met eibach verlaging en nog steeds comfort genoeg !!!!
     
  5. Eibach 30mm

    [MENTION=17]Dzl[/MENTION] Is het bij ook de 30mm verlaging en is het optisch ook mooi?
    Ben benieuwd naar het resultaat!
    Zal wel foto's posten voor en na!

    grtz

    Templar
     
  6. [MENTION=14414]Templar[/MENTION],ff pica gezocht.
    Vind de verlaging mooi genoeg.

    [​IMG]
     
  7. chiptunning

    Is dit niet schadelijk voor je motor na een tijd?

    Grtz

    Templar
     
  8. Wat bedoel je?
     
  9. chiptuning Romano.

    nee, denk het niet Templar.
    ligt er natuurlijk aan wat voor chiptuning, ga je extreme dan mag je wel verwachten dat e.e.a. wel sneller slijt.
    laat 'm wel chippen bij iemand die er verstand van heeft of koop een bleufin of Dreamsience, dat zijn handhelds waar je de tuning op kan zetten (soms in verschillende stages) en weer af kan halen (voor een beurt bij de garage bv)
    en deze handheld zijn vaak weer door te verkopen voor een volgende auto.
     
  10. Bij een normale tuning bij een goed bedrijf zal ikzelf nooit zorgen gaan maken of het de auto kwaad doet.

    Zolang je geen extreem hoge waardes probeert te halen is er niks aan de hand. De motoren kunnen meer aan en dat zien we al aan de verschillende varianten in pks die Ford uitbrengt
     
  11. chiptunning

    Oké bedankt voor de feetback...moest ik nu mijn Fiesta ecoboost 125pk laten chiptunnen naar 145 pk of 150pk dan zou dat geen kwaad kunnen waarschijnlijk.
    Maar wat doet dit eigenlijk met je auto??? Ik ben tevreden van die van mij,mooie prestaties...moest ik het doen zou ik graag wat meer soepelheid verkrijgen in de lage toeren bv in 2de tegen 2000 toeren iets meer punch. Meer topsnelheid enz... intresseerd me eigenlijk niet.
    En als je dit laat doen wordt dat er dan terug afgedaan bij je keuring in je garage????

    Grtz

    Templar
     
  12. welke prestaties (verbeteringen) die er te halen zijn, zou je de tuner moeten raadplegen.

    als je een handheld zou hebben kun je bij ieder garagebezoek de tuning eraf halen.
    als je een update krijgt voor je auto zou in principe je tuning 'overschreven' worden en ben je 'm dus kwijt.
     
  13. Fiesta is verlaagd!!

    Vorige week mijn Fiesta verlaagd met een Eibach Prokitt van 3 cm het is een duidelijk verschil nu zeker het uitzicht is stukken beter en het sturen is meer directer aan comfort heb ik nauwelijks moeten inboeten!!
    De zaak die mijn auto heeft verlaagd raad me aan om deze te laten schouwen voor tuning...zo ben je steeds in orde en kunnen ze niks zeggen! Wat vinden jullie?
    Hier wat foto's van voor en na!

    [​IMG]
    [​IMG]
    Deze zijn van voor de verlaging

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    Na de verlaging!!!

    greetz

    Templar
     
  14. Ziet er strak uit!
     
  15. Inderdaad veel beter nu....maar zou ik nu naar die schouwing voor tuning gaan?
    Of is dat niet echt nodig?

    Greetz

    Templar
     
  16. Geen idee, hier in Nederland hoeft dat niet, maar jij woont Belgie!
     
  17. Verlagingskeuring is verplicht hier na verlaging auto!
     
  18. Blijft apart, die Belgen ;-)
     
  19. Ik heb zelf ook al gekeken voor het tunen van mijn 1.0 Fiesta. Ziet er zeker leuker uit maar voor het geld vind ik het niet zoveel extra meer brengen. Toen ik bij 1 tuner las dat je verplicht octaan 98 moet tanken na het tunen ben ik gestopt met kijken. Sorry maar daar pas ik voor.

    Krijg eerder het gevoel dat je niet moet rommelen met de motorsoftware van de Fiesta. Motortje staat echt heel mooi afgesteld. Met gemak is hij echt onwijs zuinig, 1 op 20 gemiddeld heb ik al gehaald. In de bergen is het motortje onwijs krachtig, ook bij steile hellingen. En als je wil kan je ook gewoon uren continue 180 kmu over de autobahn knallen zonder dat het blokje te warm word of vermogen verliest. Mwah die veelzijdigheid dat het 1 !!! liter blokje met de standaard software presteert krijg ik het gevoel dat je op bepaalde punten toch gaat inleveren zodra je gaat tunen, en dat lijkt mij niet dat je dat wilt...

    Verlaging staat de Fiesta wel erg goed trouwens... dat dan weer wel:kwijl:
     
  20. Hallo Chris,

    Heb uiteindelijk ook besloten van hem niet te chippen hijrijd inderdaad zeer goed en ik heb ook wat schrik dat het blokje na een tijd de nodige slijtage zal ondervinden. Het enige wat ik wou met de chiptunning is wat meer koppel onderin zodat hij onder de 2000 toeren ook meer trekkracht zou hebben.
    De verlaging is echt wel veel beter nu...en mooier vind ik:kwijl:

    greetz

    Templar
     

Deel Deze Pagina