1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Nieuwe auto kopen: C-max of Focus 2?

Discussie in 'Prullenbak' gestart door Rykers, 12 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. #1 Rykers, 12 sep 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 18 sep 2016
    We zijn op zoek naar een Focus 2 (fase2) voor onze zoon.
    Er zijn er genoeg te koop, alleen vraag ik me af tot welke kilometerstand je nog zo'n auto kan kopen zonder problemen?
    Ik snap wel dat geregeld onderhoud belangrijk is, maar stel dat de auto (bijv. uit 2008) altijd Ford dealer is onderhouden en in goede staat is, maar de kilometerstand is 180.000. Is deze dan nog interessant?
     
  2. Ik heb de focus 2 fase 1 een paar maanden geleden gekocht met een kilometerstand van 211000.

    Heb tot dus ver nog geen problemen er mee gehad en als de auto goed onder houden is en hij zelf ook van plan is ieder jaar de auto een kleine/grote beurt te geven lijkt het mij geen probleem te zijn.

    ( maarja ik ben ook nog maar een beginner dus daar kunnen de meningen over verschillen )

    StephenV FoFo 1.6 benzine 100pk 2006
     
  3. Mits het onderhoud goed is geweest niks aan de hand.
    Beter een hoge km stand (lees veel snelweg ed) en goed onderhoud dan een lage km stand en weinig onderhoud, lage km stand zijn ook meestal veel kleine koude stadsritjes wat ook zeker niet bevorderlijk is..........onderhoud wordt dan vaak op bespaart doordat de km voor een beurt nog niet gehaald zijn.

    Zo kijk ik er iig naar.........

    (kan een leuke discussie worden denk ik zo :schater: )
     
  4. Daar ben ik het idd ook volledig mee eens sbro.nl

    StephenV FoFo 1.6 benzine 100pk 2006
     
  5. #5 Marco Morello, 12 sep 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 12 sep 2016
    Jack; kilometerstand zegt niets. Je kan een auto kopen met 200.000 aan snelweg kilometers, waar je nog rustig 200.000km bij op kunt zetten. Zo'n ding koop ik liever dan een auto welke maar 60.000km heeft gedraaid, maar continu in de stad heeft geleefd. Die laatste krijgt veel meer voor zijn kiezen en is de kans op extra onderhoud aanzienlijk.

    En voor hoge kilometerstanden voor de Duratec (anders dan de huidige generatie gedwonsizede turbomotoren) ben ik niet bang. Spul is met normaal onderhoud en normaal gedrag nagenoeg onverwoestbaar. Daar komt bij dat de Focus II van zichzelf ook een behoorlijk goeie auto is. Qua rijden doet ie niet onder voor nwere auto's.

    Dus, waar heeft de auto gereden; stad, langs zee. Of veel snelweg en in het binnenland. Hoe is de auto gebruikt; veel aanhangwagens/caravans getrokken? Is wel te herkennen aan de achterbumper. Wat is de staat van onderhoud, wat moet de auto kosten. En uiteraard de uitvoering is van belang.

    Wel is het zo dat bij hogere kilometerstanden de d-riem, waterpomp, remmen etc. vervangen moeten worden. Ook is een setje nieuwe schokbrekers bij een auto met hoge kilometerstand wel fijn. Maar ja dat is normaal onderhoud.

    Zelf reken ik bovenop de aanschafprijs zo'n €1000,- extra voor onderhoud voor 2e hands auto's. Ongeacht leeftijd, kilomterstand etc.
     
  6. #6 Kees37, 12 sep 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 12 sep 2016
    Klopt: ik rij 10000 km per jaar alleen daarvan is 90% snelweg
    Dus dat is relatief weinig km per jaar maar wel weer gunstige kilometers
    Wanneer de auto dan 8 jaar is heeft hij pas 80k gelopen.

    Persoonlijk zou ik nooit een auto kopen met zo'n hoge kilometerstand.
    Dan maar even doorsparen voor een auto met minder kilometers
     
  7. Dat zeg ik, kan een leuke discussie worden :mrgreen:

    Maar je snapt de strekking van m'n verhaaltje wel en natuurlijk zijn er altijd uitzonderingen.

    Een ex rijschool auto heeft in een jaar tijd ook bijna een ton gereden, onderhoud op tijd gehad en maar een jaar oud.........die zou ik ook liever niet hebben :mrgreen:
     
  8. Ik wil er vanaf dongen staat er 1 te koop.
    Rally 2.0 onder de 100.000
     
  9. Klopt hoor :schater::schater: Het was ook maar een voorbeeldje wat ik gaf.
    Met zulke km standen (180K) neem je altijd een risico. En als je die wil nemen...........
     
  10. waarom wordt een lage km stand altijd geassocieerd met stadsritjes :confused:
    het is net wat Kees zegt, hij rijdt weinig per jaar maar gebruikt zijn auto alleen voor de lange afstanden.
     
  11. Mijn focus had bij de aankoop 85000 gelopen en was altijd ford onderhouden. Inmiddels logt het 3e motorblok in deze auto omdat er twee stuk zijn gelopen:nocheer:
     
  12. Als ik zo de reacties lees is: het budget dan de factor is waarop je verder alles afstemt? Is dat juist?
     
  13. Ik denk dat budget het aller belangrijkste is!!!!!!!!!!!
     
  14. Ondanks dat ik het van de benzine motoren hier niet veel hoor verwacht ik dat rond de 200.000km de koppeling zijn beste tijd wel gehad heeft.
     
  15. Ik heb met mijn fofo 2.1 geen problemen met de koppeling doet t nog prima

    En staat 214000 op de teller
    StephenV FoFo 1.6 benzine 100pk 2006
     
  16. Door de zelfstellende koppeling zal je er ook geen last van hebben totdat hij versleten is.
     
  17. Lage kilometerstand zegt echt niks over de staat van de auto.

    Is niet gezegd dat lage kilometerstand met alleen maar stadsritjes wordt geassocieerd, maar wat wel wordt gezegd dat met name stadsritjes heel wat slechter is voor een auto dan lange stukken op de snelweg.

    Ook dat is geen gegeven; bij 200.000km in de stad zal ie best in zijn laatste levensfase zitten, maar 200.000km met name op de snelweg bij lange na niet. Koppeling heeft dan weinig te lijden.
     
  18. Mooie auto!!

    Ik zou het wel weten!! Kopuh!!:rock:
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina