Nieuwe accu

Discussion in 'Electronica' started by iFocus, Dec 8, 2007.

  1. Welk merk accu kan ik het beste nemen? Ik ben binnenkort toe aan een nieuwe..

    De accu die er nu in zit begint langzaam af te takelen. Je voelt dat ie gewoon niet meer zo veel kracht heeft. Al één keer gehad dat ie maar nét aansloeg...
     
  2. misschien mag ik ook even inhaken op dit topic?

    Ik zit met het volgende: mijn accu heeft een kijkglaasje bovenop. Als ik daar nu inkijk zie ik wat rood. Betekent dit ook dat het einde van de accu nadert? De auto start nog wel maar ik merk duidelijk verschil als het wat kouder is.
     
  3. Nivo laag, platen komen bloot,aanvullen met gedistelleerd water :!: :!: :!: :!:
     
  4. En als de platen bloot komen gaan ze er sowieso aan, krijg je gegandeerd last met je accu :!:
     
  5. En in mijn instructieboekje staat : " Uw auto is uitgerust met een zilver/calcium accu ( gemarkeerd met Ca )Deze accu mag uitsluitend door een zilver/calcium accu worden vervangen.Een ander type accu mag niet worden gebruikt." Mag je dan echt alleen dit type monteren ?
     
  6. je kunt gerust er een andere accu in plaatsen maar het beste is de ca accu omdat die wordt voor geschreven door ford
     
  7. Ok, bedankt voor de reacties. Heb water wel al gecontroleerd en de platen gaan nog kopje onder. Ik zal er toch eens wat water bij gooien dan van de week.

    Bedankt.
     
  8. Wel gedistelleerd hé!!!!!!!!!!!!!
     
  9. Merk: tjaa, net wat er aangeboden word, echt slechte accu's worden er
    niet meer verkocht, maar bedenk wel: alle waar voor zijn geld!!
    Als je de kans hebt, neem dan een capaciteit zwaarder, dit start meestal
    een heel stuk makkelijker.
     
  10. Zo gedemineraliseerd water toegevoegd maar het is niet zo dat het rode glaasje dan weer direct groen wordt ofzo. Ik zie wel of ie het red. Komende week naar Oostenrijk, hoop dat hij nog start als ik weer terug wil :P
     
  11. Met de (extreme?) kou in Oostenrijk, zou ik op zeker gaan en een
    nieuwe accu plaatsen. Met die kou krijgt de accu een flinke opdonder
    en start dan zéker moeilijker. Maar ieder z'n keus hoor :wink:
     
  12. :wink: in Oostenrijk verkopen ze ook accu's :wink:
     
  13. Tja, hij heeft het gered.

    Accu lijkt niet zo'n probleem te zijn. Na 3 dagen stil staan bij minus 13 graden had de motor er wel iets meer moeite mee :D

    Dikke rookwolken na het starten, maar ik denk dat ie in de acht uur daarna wel lekker schoongeblazen is. :twisted:
     
  14. Als die rookwolken daarvan zouden komen... hoe ben je dan naar Oostenrijk toe gereden? ik bedoel, dan zou 'ie toch op de heenweg ook schoongeblazen zijn?
     
  15. Je hebt gelijk, het was ook niet zo letterlijk bedoeld.

    Die rookwolken waren gewoon vanwege het matig starten bij die temperatuur. En trouwens, ik lees wel vaker op dit forum: 'als een Focus diesel niet rookt dan is ie kapot' :P
     
  16. Je had ook meerdere keren kunnen voorgloeien, dit helpt bij het
    sneller en beter aanslaan.
    Mocht dit in NL ook voorkomen dat hij slecht aanslaat, dan kunnen je
    gloeistiften wel eens op zijn.
     
  17. Ik heb laatst ook een andere accu geplaatst.
    de standaard accu van 43 Ah was na 8 jaar aan zijn eind gekomen.

    ik heb em vervangen door een accu van 73 Ah, Past makkelijk in je accu bak, en heb je toch wat 'meer' opstart vermogen bij je.
     
  18. Ik heb vanochtend ook een accu besteld gelijk een 72 ah.
    Hij deed vanochtend niks! :cry: Maar na even wachten en opnieuw starten lukte het echt net :!:
     
  19. Als je net niet kunt starten vanwege de accu, helpt elke graad die je de accu warmer kunt krijgen voordat je het weer probeert. Gelukkig dat jij net nog op gang kwam.

    Met dit weer heb ik ook al de tip gegeven zien worden om de auto niet van vrijdag tot maandagochtend stil te laten staan. Ga een stukje rijden, liefst snelweg, een kilometer of 40 zeker, om de accu vol te houden. Als je accu toch al kritisch is, kan dit net genoeg helpen om op maandagochtend toch te kunnen starten.
     
  20. Bij mij was het ook de standkachel die staat 15 min aan en de accu trok dat niet.
    In me vorige auto kon de standkachel 30 min aan staan en geen start problemen.
    Vandaar de nieuwe accu,en auto wordt elke dag gebruikt,maar bedankt voor de tip.
     

Share This Page