nieuwe 1.5 motor

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door rally, 3 jan 2015.

  1. iedereen de beste wensen voor 2015 en een goed Ford jaar
    hier mijn eerste vraag voor 2015
    wie weet of de nieuwe 1.5 motor een distributie ketting of een snaar heeft
     
  2. #2 Johan 12, 3 jan 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 3 jan 2015
    Jij ook de beste wensen, ik heb net gekeken en zie volgens mij bij de benzineversie een riem i.p.v. een ketting.
     
  3. Gaat dit over de nieuwe 1.5 TDCI ??
     
  4. nee de benzine 1.5
     
  5. Een distributieriem neem ik aan en de 1.0 een riem die in het blok zit die door de olie loopt.
     
  6. Deze loopt niet door de olie. Volgend mij 200.000/10 jaar. Dat je daar nu al mee bezig bent...
     
  7. Voor zover ik uit alle reviews en artikelen die online te vinden zijn kan afleiden is de 1.5 ECOboost een doorontwikkeling van de 1.6 ECOboost.

    De kleinere cilinderinhoud zou zijn vanwege groeimarkten zoals China waar een lager belastingtarief geld voor motoren t/m een cilinderinhoud van 1500 cc. Verder heeft de 1.5 ECOboost t.o.v. de 1.6 ECOboost een geïntegreerd uitlaatspruitstuk en een computergestuurde waterpomp koppeling om de motor sneller op te laten warmen.


    Verder is er nog maar weinig informatie over dit type motor te vinden. Opvallend genoeg heb ik wel al een aantal keer gelezen dat de 1.5 ECOboost in de praktijk een hoger verbruik heeft als de 1.6 ECOboost terwijl dit volgens Ford juist lager zou moeten zijn. Ik ben benieuwd of dit werkelijk zo is of dat dit te maken heeft met de zware rechtervoet van de auto journalisten.
     
  8. #8 Johan 12, 4 jan 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 4 jan 2015
    De 1.5 heeft ook een grotere turbo waarmee de auto tot 150 of 182 pk vermogen uitkom.
    Volgens Ford is de auto 7% zuiniger t.o.v de 1.6, ik zal dat aandachtig in de gaten houden wanneer ik hem rijdt en hier mijn bevindingen vermelden.
    Nu is mijn rechtervoet wel min of meer een klompvoetje hoor en weegt van nature al erg zwaar :schater::schater:
     
  9. #9 Boomerang78, 4 jan 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 4 jan 2015
    Op Ford Etis zijn controlelijsten van de Focus III fase 2 te vinden. Zij duiden dit model aan als Focus 2015 (Focus III fase 1 is Focus 2011.25).

    De 1.5 EcoBoost SCTi:
    Distributieriem - Elke 200 000 km - Vervangen (of na 10 jaar, indien eerder) (LTS 21 304 9)
    Hulpaandrijfriemen - Elke 200 000 km - Vervangen (of na 10 jaar, indien eerder) (LTS 21 567 5)

    De 1.5 Duratorq TDCi:
    Distributieriem, riemspanner en hulppoelies - Elke 180 000 km - Vervangen (of na 10 jaar, indien eerder) (LTS 21 304 9, 21 306 5) Hulpaandrijfriemen - Elke 180 000 km - Vervangen (of na 10 jaar, indien eerder) (LTS 21 567 5)
     
  10. De 1.0 toch wel, dacht dit meerdere keren gelezen te hebben?
     
  11. Ja klopt die wel, de interval van die riem is dan ook maar liefst 250.000 of 10 jaar.
     
  12. allemaal bedankt voor de informatie op Ford Etis staat Distributieriem
    Boomerang bedankt
     

Deel Deze Pagina