1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Nieuw op het forum

Discussie in 'Even voorstellen' gestart door Tom vtb, 1 jul 2020.

  1. Hoi,

    Ik ben Tom en sinds augustus 2018 eigenaar van een focus wagon 1.0 ecoboost.
    O.a. vanwege de komst van een kleintje gekozen voor deze super ruime auto.

    De afgelopen 22 maanden absoluut tevreden met deze auto, enkel een keertje de airco bij moeten vullen.

    Helaas sloeg vorige week het noodlot toe op de snelweg. Temperatuurmeter van de motor sloeg maximaal uit voor ik er erg in had. Vervolgens kwam de melding dat de motortemperatuur te hoog was en er er een veilige plek gezocht moest worden. Eenmaal op de meest rechtse rijbaan en vermindering van de snelheid naar zo'n 80km/u zakte de meter weer netjes terug naar het normale niveau. Toen ging ik er maar van uit dat het wellicht een sensorfout was. Ondertussen wel op zoek naar een afslag. 5 minuten later gebeurde helaas exact hetzelfde. Wederom dezelfde melding maar nu gevolgd door de melding "motoronderhoud" direct benodigd. Vervolgens merkte ik rook ontwikkeling uit de uitlaat. Afslag genomen en de auto stil gezet. Achteraf gezien heeft dit te lang geduurd met alle gevolgen van dien. Al snel bleek dat er geen koelvloeistof meer aanwezig was in het expansievat. Vervolg van het probleem staat in het topic over de lekkende koelvloeistof retourslang

    Tot zover.
    Helaas dus om een minder leuke reden kennis gemaakt met dit forum, maar ik merkte al snel dat het een ontzettend waardevol forum is.

    Gr. Tom
     
  2. Welkom Tom. Hopelijk heb je er niet te lang mee gereden.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
     
  3. Ondanks het ontwikkelde probleem, wil ik je toch warm welkom heten bij het forum van de Focusclub
     
  4. Welkom! Je zegt dat het te lang geduurd heeft het doorrijden maar wat zijn de gevolgen nu? Ik hoop in ieder geval dat je Focus snel weer gemaakt is.
     
  5. Welkom op het forum! Hopelijk valt de focus nog te repararen... :nocheer:
     
  6. Welkom Tom op dit gezellige, en zeker waardevolle forum.
     
  7. :welcome: Tom op het gezelligste autoforum van NL
     
  8. Welkom ondanks alle ellende,....
     
  9. Lekke koppakking waren de directe zichtbare gevolgen, bij inspecteren van de cilinderkop bleek dat deze gevlakt moest worden. Het revisiebedrijf heeft hem inmiddels weer goed bevonden.
     
  10. Tja, wat is TE lang? In ieder geval lang genoeg waardoor de koppakking lek is geraakt.
     
  11. Koppakking is dan nog tot daar aan toe, je motor had ook vast kunnen lopen!
     
  12. Welkom op het forum. Als het bij vlakken en een nieuwe pakking blijft is het nog te overzien.
     
  13. Ik hoop het ook. Inmiddels bericht van de garage. Het goede nieuws is dat de auto weer heeft gereden (proefrit van 50km) slechte nieuws is dat hij tijdens de rit 2x in noodloop is gegaan. Ze gaan nu troubleshooten.
     
  14. De gifbeker is niet leeg helaas:

    Na (mislukte) reparatie blijkt de motor alsnog vervangen te moeten worden. Gaat nog eens ruim 3000 euro extra kosten. Als ik het goed heb begrepen is dit nog niet eens met een nieuwe turbo. Ik heb alleen te weinig kennis om te bepalen of de turbo ook schade heeft opgelopen doordat de motor te lang veels te warm is geweest. Iemand die hier toevallig iets over kan zeggen?

    Ik vraag me nu sterk af of ik hier goed aan doe en niet beter mijn verlies kan nemen en opzoek gaan naar iets anders.
     
  15. Je hebt een 2 jaar oude auto die de geest geeft vanwege een door Ford erkend probleem. Hoezo draai jij voor de kosten op?
     
  16. Omdat het helaas om een focus gaat uit 2013 en ik inmiddels de 3e eigenaar ben. Ik ben bang dat het dan al snel ophoudt bij Ford NL?
     

Deel Deze Pagina