1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Nieuw motorblok nodig: welke gegevens nodig?

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door joepjanssen, 18 feb 2010.

  1. Ik ben rond aan het bellen voor een tweedehands TDCI 109pk blok voor mijn focus.

    Wat zijn de vragen die ik moet stellen?

    1) Hoeveel heeft het blok gelopen?
    2) Is dit aantoonbaar? Hoe?
    3) Zit er alles bij (inlaat/uitlaatspruitstukken, turbo, verstuivers, startmotor,..)
    4) Garantie
    5) ?

    Welke info moet ik paraat hebben?
    1) Motorcode (G8DB?)
    2) ?
     
  2. Ik zou even willen weten wat de schade aan de auto was. je kunt ook bij Peugeot en volvo en citroen kijken voor dezelfde motor...
     
  3. past een 1.8 blok anders niet ? die hebben minder last van storingen/defecten als ik overal hierzo lees.

    Als je minder dan 50% aan pk's erbij hebt hoef je geen herkeuring. Dus kan je gewoon erin lepelen.
     
  4. @ Uwbuurman: gevalletje opgevreten turbo door te weinig smering en veel metaal vijlsel in de olie. Volgens de dealer niet rendabel om te repareren (te veel kans op herhaling)

    Tsja, zou een 1.8 of een 2.0 liter blok passen, denk het wel, zou het motormanagement dat zomaar pikken, dat weet ik niet. Vraagje voor de dealer morgen.
     
  5. Er zit wel iets meer achter als alleen een motorcode. Ik zou zeggen: Neem geen risico en besteed het uit aan een dealer en maak vooraf een vaste prijs voor het geheel.

    Ik heb dit ook gedaan, en was daar achteraf blij van, want; Bij mij heeft de garage een hoop gedonder gehad met het wisselen van de motor. Alles (lees injectoren etc.) moet wel met elkaar kunnen en willen communiceren. Bij mijn auto was dat in het begin nogal problematisch.

    Overigens ligt er bij mijn auto nu een blok uit een Mazda 3.
     
  6. Gooi er een benzinemotor in joh. Veel minder problemen mee dan met diesel motoren.
     
  7. Da's makkelijker gezegd dan gedaan.
     

  8. Wat een onzinnige opmerking is dit !

    van diesel naar benzine kan zomaar niet en geeft een hoop problemen met de rdw.
     
  9. Ik wilde het nou net niet zeggen.:ontopic:
     
  10. Je compris... maar ik bedoelde eigenlijk dat ik van de auto waar je een ruilblok uit wilt gebruiken de schade zou willen weten.. Zeg maar als antwoord op je vraag...:cheer:

    Dat je een ander blok wilt in een 1.6 TDci, dan weet ik wel wat de klachten zijn ;)
     
  11. Ik heb een blok kunnen reserveren dat slechts 5000 km heeft gelopen.
    Schade aan de auto: Boom op dak gevallen.

    Waar staat op de motor wat voor soort motor het precies is? waar vind ik het identificatie plaatje/sticker, zodat ik kan vragen om dat nummer zodat ik kan checken met de dealer (die waarschijnlijk de motor gaat inbouwen) of deze motor daadwerkelijk zou moeten werken met mijn computer.
     
  12. Stel je even voor dat de topicstarter een kapot 1.6 blok heeft. Hij heeft het over een 1.8 of een 2.0 liter blok gehad en zei dat waarschijnlijk het motormanagment het niet zou pikken. Ik weet wel zeker van niet. Dus zou de ECU en draadboom vervangen moeten worden. Ook zal de tellerunit vervangen moeten worden en de versnellingsbak. Dit zou ook vervangen moeten worden als je van diesel naar benzine zou gaan, dus ik zie het probleem niet.
    De draadboom van het motorische gedeelte is los van de draadboom van het interieur gedeelte dus "makkelijk" te vervangen.
    Auto om laten keuren door RDW kost ook niet veel moeite omdat de Focus ook met benzinemotor is uitgevoerd. Ook zal deze minder vermogen hebben dan de diesel uitvoering dus over procenten van vermogenswinst hoeven we dan ook niet meer te praten.
    Als je nou een auto hebt waar max een 1.6 in heeft gezeten af fabriek (voorbeeld: een Swift) en je zou daar een 2.0 in plaatsen, dan zal de auto een uitgebreidere en strengere test moeten doorstaan bij de RDW.

    Aangezien ik nogal over veel problemen lees met de diesel uitvoeringen van de Focus (niet alleen op nederlandse fora), zou ik dus niet meer voor een dieselmotor gaan maar voor een benzinemotor.
     
  13. Waar op de motor staat het serie/type nummer?

    Weet iemand waar op de 1.6 TDCI (109pk) motoren (uit een ford focus van 2006) het serie/type nummer staat?

    Ik ben rond aan het bellen voor een ander blok en wil zeker weten dat ik het juiste blok koop.

    (en kan iemand me aangeven wat de serie/type nummers zouden moeten zijn voor een 04/2006 Ford Focus Wagon met Partikel filter?)

    Alvast Dank,

    Joep.
     
  14. Het code nummer is ingeslagen op een plaat,bevestigd op het front van het cilinder blok,naast het oliefilter.

    Code nummers van het blok,blokken,G8DA en G8DB,alleen de verschillen met of zonder dpf kan ik niet vinden.
    Uit het engels vertaald.
     
  15. @joepjanssen: bovenstaand bericht wat je hebt geplaatst in een apart topic heb ik samengevoegd in dit topic. Inmiddels bestaan er al 3 topics over je motorschade.
    Om het overzicht te bewaren svp alle vragen en opmerkingen beperken tot 1 topic. Zoals iedereen dat doet.

    Succes met de afwikkeling!
     
  16. Thx, er kwamen alleen veel off-topic replies op een dringende vraag, daarom een nieuwe topicstarter.

    Groet Joep.
     

Deel Deze Pagina