Na mijn crash heb ik een nieuw 1.6 tdci blok geplaats met 15000km. vandaag starten en lopen. Geen problemen / meldingen in motormanagement. Ik vind wel dat ie aanmerkelijk sterker aanvoelt en sneller accelereert. Tijdens dit accelereren gaat het een beetje in stapjes en roet hij aanzienlijk. Nu las ik ergens iets over verstuivers opnieuw aanmelden in motormanagement. Omdat ik immers een ander blok met andere verstuivers heb en dezelfde (oude) motormanagement dacht ik hieraan ? Het lijkt dus als of het blok teveel / meer brandstof krijgt. Heeft iemand een idee ? PS: mijn crash was geen turbo crash maar slechte smering en kapotte lagers. Turbo is 'gechecked' en goed bevonden.
Verstuivers moeten inderdaad opnieuw ingeleerd worden. Meestal zit er een sticker op het blok of distributiekap, maar lees altijd de nummers van de verstuivers zelf af, want je weet nooit of er al 1 of meerdere vervangen zijn.
Als je nog je oude motormanagement hebt, maar het hele blok is nieuw dan moet je in ieder geval worden ingeleerd: - De EGR - Verstuivers
EGR alleen opnieuw inleren als hij nieuw is!! Verstuivercorrectie wel inleren inderdaad. Waar woon je ergens? Anders wil ik ze ook wel even inleren voor je..
;-) in groenlo Anton ! thanks, maar dat zal te ver zijn.. heb je hier speciale 'ford' tooling voor nodig of kan het ook met 'universele' apparatuur? en, kunnen ze software matig ook de EGR dichtzetten (ipv plaatjes) ?
softwarematig dicht zetten kan maar dan moet je zelf de software voor schrijven er zitten teveel andere regels in waar je het uit moet zetten verstuivers inleren moet met de juiste apparatuur universelen doen uitlezen en verder wissen dan houdt het vaak al een end op
Op 1 iemand die dit beweerde na kan dit niet, software van Ford zit doorgaans potdicht. Dus vrijwel zeker niet. Gewoon een plaatje ertussen met een gaatje van 6mm ik rijd alweer 40.000km probleemloos met dat plaatje.
@hierboven ik zeg niet dat het kan maar ik zeg dat het mogelijk is alleen je moet zoveel wijzigen dat je kompleet andere egr-klep hebt peugeot is ook nog steeds wijzigingen aan het treffen dus na 6jaar is software nog niet perfect geloof mij maar dat als je softwarematig wil doen je het heel zwaar krijgt en gekke storingen voor terug komt als je wil dat de wagen minder roet moet je benzine rijden heb zelf wagen gezien die flink zwarte rookwolk blies bij roetmeting maar apparaat zei 2.1k dus voor een turbo is dat goed (mag max 3zijn) maar je kunt ook 15k halen ook keer gehad goeie motor blaast tegenwoordig 0.01k meter geeft meestal alleen 0 tot 0.2k weer
@trucker0werner "Op 1 iemand die dit beweerde na kan dit niet", bedoelde ik jou niet mee. Dat zou wel zeer onvriendelijk van mij zijn geweest. Ik bedoelde Steel op 20 January 2012, 17:15: http://www.focusclub.nl/forum/showthread.php?t=25175&page=2
Hier www.br-performance.be beweren zij ook dat het mogelijk is om de egr-klep softwarematig dicht te zetten. Dit heb ik vernomen tijdens emailcontact met Bruno, ook is het mogelijk om de dpf zowel software- als hardwarematig te verwijderen.
zoals gezegd zijn mensen die wel softwarematig het kunnen doen echter als je problemen hebt met de wagen kun je een hardware matige oplossingen verwijderen en dat is makkelijker dan ander software inladen weet namelijk dat bij deze motor de computer open gehaald wordt en software direct op chip uitgelezen en herschreven wordt , dit ivm beveiliging waar ze anders niet omheen kunnen of het al mogelijk is weet ik niet maar dat was wat ze zeiden, een lukt andere niet maar als hij gaat roeten wil dus zeggen teveel diesel te weinig lucht makkelijkste is verstuiver niet goed ingeleerd 120-130rijden en 20km/h terug laten zakken, leer je de verstuivers mee in maar dan moet hij wel goed ingesteld zijn
Ik heb ook eens aan Bruno gevraagd of dit bij mij mogelijk was, maar toen zei hij van niet. Focus 1 Fase 2 TDCI..