1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Neeeeej niet weer!!

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door Chelios, 17 jan 2013.

  1. En zo geschiedde het vandaag dat mijn motor management lampje wéér ging branden! Twe weken ook al uit het niets, tijdens het rijden en binnen enkele dagen was hij weer net zo spontaan verdwenen als gekomen.. Heeft volgens mij niet met de kou te maken(?) want eind November / begin December had de Fofo ook het zo'n grapje.

    Ik heb heule slechte ervaringen met motor management lampjes.. Maarja, dat was mijn oude VW Variant zullen jullie zeggen ;)

    Affain, ik zie niets staan onder "berichten" en verder gaan er ook geen andere lampjes branden of piepen? Ik heb op 3 januari een OBD2 besteld op Ebay. (de laatste keer toen ik 2 dagen de storing had)

    Ik hoop dat deze binnen enkele dagen binnen is, maar wellicht is dit probleem al bekend? Ohw, misschien handig om erbij te zeggen dat de auto niet aanvoelt dat hij in een "safe mode" staat. (Bij mijn Variant merkte ik dat wel dat de powerr minder was)

    Hoor graag!
     
  2. Ik denk dat de meeste reactie zal zijn; uitlezen;) dus of garage of wachten op je pakketje
     
  3. Hmmm... Afwachten dan maar..

    Niemand dit probleem gehad? (aan/uit/aan/uit)
     
  4. Is het niet verstandiger hem nu te laten uitlezen door garage i.p.v. ermee door te rijden.
    Lampje brandt niet voor niets.
     
  5. Hmm... Ben er bang voor :(
     
  6. Meten is weten, zei Nico altijd.
     
  7. Nou m'n management storingslampje is al weer even uit, maar heb wel -eindelijk- m'n OBD2 scanner binnen.
    Uiteraard gelijk gekoppeld en met de betaalde versie "Torque Pro" lopen stoeien en "check fault codes" doorgelopen..

    Overzicht:

    [​IMG]


    De foutcodes:

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Ik geloof dat ik toch maar eens naar de garage ga..
     
  8. Als je auto is voorzien van een roetfilter is de kans groot dat deze verstopt zit en vervangen moet worden.

    De andere foutcodes zijn een keer opgeslagen maar momenteel niet actief. Wanneer je deze codes wist heb je kans dat ze daarna wegblijven.
     
  9. Hmm.. Maar ik rij gemiddeld 125km per dag aan woon-werk verkeer.
    Dan zou je toch niet verwachten dat het roetfilter dichtgekoold is?

    Een paar weken geleden had ik al een topic geopend ivm het verwijderen van m'n roetfilter, waar ik nog steeds over twijfel. (iets meer PK-tjes en koppel) Inmiddels contact gehad met ATM en zij verwijderen hem professioneel (zodat je er niets van ziet) voor 699.
    Roetfilter schoonmaken/vervangen is volgens mij ook nog een poepie duurder?
     
  10. Is duur ja!

    Dus gewoon ervan onder en laten uit de software schrijven en opgelost!
     
  11. Ik weet niet wat de huidige kilometerstand is maar volgens fabrieksopgave moet bij de Focus 2 TDCI de regeneratievloeistof voor het roetfilter elke 60.000 km worden bijgevuld en moet het roetfilter zelf elke 120.000 km vervangen worden.

    Het is goed mogelijk dat de vorige eigenaar dit niet heeft gedaan en het nu problemen oplevert.
     
  12. #12 antig01, 26 jan 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 26 jan 2013
    P2002
    Deze code slaat op de verschildruksensor, controleer of de slangen verstopt zitten met kool.
    Controleer ook of de slangen niet gescheurt zijn, wat je het best kunt doen is het volgende:

    Demonteerde verschildruksensor inclusief slangen.

    Haal de hittebescherming van de slangen af.

    Als de slangen droog en afgebrokkeld/gescheurt zijn--> vervangen.

    Zijn ze heel, dan heb je de nieuwere siliconenslangen, deze willen wel een verstopt raken.
    Voel eerst waar de slangen hard zijn, ze horen over heel de lengte zacht te zijn.
    Leg de slang op iets hard, zoals een bankschroef of een platte tegel. Vervolgens met een flinke hamer op de slang tikken, zodat je deze platslaat, hierdoor laat de koollaag aan de binnenkant los, deze kun je er daarna uitschudden, dit is blauw-achtige kool.

    Doe dit over de gehele lengte van de slangen!.

    Hierna de code wissen en proberen, als hij terugkomt, verschildruksensor vervangen!

    P1402
    Dit is een probleem met de EGR, willicht een gedateerde storing.
    Wissen en als deze terugkomt, EGR vervangen.
    In laten leren en PCM laten herprogrammeren bij de dealer
     
  13. Wow! Dank voor bovenstaande reacties!
    De Focus heeft nu 160k op de teller staan en geen idee of de regeneratievloeistof ooit is bijgevuld. Zit er ergens een tankje met een vuldop dan? En waar kan je deze vloeistof halen?

    Slangen controleren moet denk ik ook wel lukken als ik ze kan vinden ;) Dank voor de heldere uitleg! Hoop dat het allemaal net zo makkelijk gaat als omschreven! Ik heb helaas geen gouden handjes, is dit ook een procedure dat men ook standaard in een garage uitvoert? Als eerder verteld heb ik aardig wat problemen gehad met m'n VW vorig jaar en het enige wat de garage deed was wekelijks nieuwe sensoren vervangen voor een berg geld :td:

    Ik krijg steeds meer twijfels over die garage... Toch maar een keer naar een échte garage gaan...
     
  14. Ik kan je er ook bij helpen, regio Rotterdam is niet ver weg.
    Stuur me even een PB'tje dan kunnen we er van de week 's avonds wel een keer naar kijken.
     

Deel Deze Pagina