vandaag maar is de rechteraandrijfas vervangen de linker had ik vorige maand al gedaan het moest een klein beetje op de beun manier gebeuren ik heb dit jaar namelijk al 3 keer de bakolie vervangen, en daar had ik nu geen zin in. dus de auto aan 1 kant hoog opgekrikt zodat de olie er niet bij de as uit kan komen oud vs. nieuw en oude as verwijdert foto's van de montage heb ik niet, ik had een beetje weinig tijd en uiteindelijk heb ik dit klusje in een goed halfuurtje kunnen klaren verder stond er toen ik thuis kwam nog een pakketje op me te wachten de onderdelen voor de achterasrevisie ook nog maar een nieuwe motorsteun besteld en nog wat rubbers voor de vooras kortom: alles van de achteras word vervangen (dus ook de bouten en moeren) met uitzondering van het subframe zelf
Dat zijn weer serieuze werken michael!! En de trilling er al wat meer uit of zit het echt in de achterkant ?
trilling word continu minder: ik denk dat uiteindelijk alles vervangen moet worden maar dat komt wel goed
Das weer heel wat werk zo Micheal, mooi dat je het zelf allemaal kunt En idd uiteindelijk los je het wel op
inderdaad nu moet ik wel zeggen dat ik er nog lang niet ben na de achteras is de vooras aan de beurt, de wiellagers (met nieuwe naven) moeten nog gebeuren... dan is het hele onderstel wel klaar 1 ding is zeker: op deze manier is een auto "op" rijden niet mogelijk"
Klopt zo kun je idd heel lang doorrijden, alleen niet iedereen heeft het er voorover of is in staat dit soort dingen zelf te doen, als het allemaal via de officiële weg moet, lees garage dan wordt het toch een hele kostbare aangelegenheid.
tja, dat klopt, ik wil mijn auto behandelen kwa onderhoud als dat een vliegtuig wordt behandeld: veel vrachtvliegtuigen zijn gewoon 40 jaar en nog steeds perfect in conditie
De blijft op deze manier (bijna) je hele leven bij je Michael Zijn de bouten en moeren van rvs of verzinkt?
Alleen komt ook daar het moment dat het economisch niet meer rendabel is om met zo'n oude kist te blijven vliegen. In de luchtvaart worden kapotte onderdelen vervangen maar nog veel meer delen moeten preventief vervangen worden. Daar is de operator niet vrij in, die wisselingen zijn verplicht volgens een onderhoudsschema (ofwel op basis van aantal landingen / vlieguren, ofwel gewoon op aantal maanden/jaren, onafhankelijk hoeveel er mee gevlogen wordt). Hoe ouder het vliegtuig, hoe korter de intervals worden. Om een zeker moment is er gewoon niet genoeg geld meer te verdienen met zo'n oud toestel om de onderhoudskosten te betalen. Technisch kan zo'n toestel nog jaren mee maar economisch is het niet meer rendabel. Dit geldt overigens niet alleen voor vrachtvliegtuigen, er vliegen ook nog heel wat oudere passagiersvliegtuigen rond.
toch maar weer is een updateje omdat deze eigenlijk heel uniek is en ik de eerste in nederland ben waarschijnlijk vond ik het wel de moeite van het plaatsen waard namelijk: een originele regensensor en een filmpje [youtube]?v=XkjS-_qzzTg&feature=youtu.be[/youtube] bedankt neef voor je hulp met de aanpassingen van het raam en montage van de sensor en uiteraard ook mezelf bedankt voor het verzamelen van onderdelen, uitzoeken van schema's etcetera
Dikkie hoor !! zit elke keer met bewondering te kijken wat je aan je auto doet Ps ff dat gaatje in je hemel dicht maken
Gefeliciteerd je bent me net een paar dagen voor (daar doe je het immers toch voor!? ). Ik had de eerste test al gedaan om te kijken of het ging werken. Mooi om te zien dat hij het bij jou ook doet, maar toch weer pronken met het idee van iemand anders hé