1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Nadelen import Ford (Puma)

Discussie in 'Algemeen' gestart door PascalG, 5 sep 2023.

  1. Beste leden,

    Ik ben me rustig aan aan het oriënteren op een andere Ford gezien het drastisch verminderen van de hoeveelheid kilometers die ik ga rijden. Nu heb ik deze Puma gesport: https://www.autogroothandelvansuste...05?utm_source=marktplaats&utm_medium=referral

    Wanneer ik het kenteken op Finnik bekijk staat er dat dit een import auto is: https://finnik.nl/kenteken/s025px

    Zijn er specifieke dingen waar ik op moet letten gezien dit een import auto is? Hoe kom ik er bijvoorbeeld achter wat de reden van import was en of de auto een schadeverleden heeft? Bij mijn huidige focus is mij niet verteld dat de auto een import auto is dus ik wil er nu wat extra aandacht aan besteden.

    Ik hoor graag van jullie!
     
  2. Onderhoudshistorie vooral. Gebeurt vaak dat auto's met schade worden ingevoerd. Dus als iets te mooi si om waar te zijn (lage prijs bijv) blijf er dan vanaf en koop niets in de omgeving van Apeldoorn.
     
    PascalG vindt dit leuk.
  3. Check even de BPM die er over betaald is. (Goede indicator schade auto ja/nee)
    En of er eventueel nog fabrieksgarantie op zit.
     
  4. Dit is wat ik bij het RDW vandaan trek, wat het betekent weet ik helaas niet.


    Bruto BPM
    € 1317

    Catalogusprijs
    € 32667

    De volgende pagina zegt 'Garantie voor het voertuig niet gevonden': https://www.ford.nl/ondersteuning/garantie-controle
     
  5. upload_2023-9-5_13-51-2.png
    Oordeel zelf. De bruto bpm op een Puma 125pk st-line X uit 2021 is € 5390. Dat is veel meer dan de 1317 die daar staat.
    Dan gaan bij mij de alarmbellen al rinkelen. De roodomcirkelde bedragen zouden dan de netto-bpm moeten zijn.
    Tuurlijk kan er her en der wat afgesnoept worden, maar 75%? Iets teveel van 't goeie.
    de bron is autoweek btw.
     
  6. #6 MaxH, 5 sep 2023
    Laatst bewerkt: 5 sep 2023
    Ik heb een St-line X van `21. Er zijn een paar eigenaardigheden. Er zitten geen rode ST-line strepen rond de luchtopeningen. De bijrijder stoel heeft geen hoogte verstelling, althans op de foto. Eind 21 is de spiegelbediening een knop geworden ipv tiptoets. De bekledig is ook anders dan ST-line. Geen achtuitrij camera. Die van mij is ook geïmporteerd uit België. En inderdaad, de prijs is erg laag :think:. Er hoort ook B&O audio in te zitten. Zo te zien op de foto's, niet. Ook geen sharkvin op het dak. Het lijkt wel een samengestelde auto......
     
  7. Er zit ook een rare vouw op de airbag in 't stuur..

    [​IMG]
     
  8. Die vouw hoort zo, heb ik ook. Door de foto lijkt ie meer geaccentueerd.
     
  9. Hmm, apart. Lijk net alsof een geklapte airbag weer dichtgeplakt is :weird:
     
  10. Lijkt wel een beetje zo maar klopt wel. Overigens, er zitten 17 inch onder. Ben ok ook mee "de mist ingegaan" De beschrijvingen kloppen vaak niet ben ik door schade en schande achter gekomen. Er staan kleine lettertjes tegenwoordig waarmee autobedrijven zich indekken. Het blijven oplichters.......
     
  11. Ter info: BPM korting: met een taxatie en tegencalculatie is de netto BPM al snel te verlagen met 2000 euro, ook bij een nette auto
     
    gerardTDCI en Tom91 vinden dit leuk.
  12. Kijk eens bij hans versteden in Best, heeft voornamelijk zeer jong gebruikte import uit Duitsland met weinig km zit nog geen kenteken op die worden pas aangevraagd na de verkoop.
     
  13. tegenwoordig is een import auto net zo te vertrouwen als een NL auto bij een dealer, vakgarage of handelaar.
    BPM zegt niks zoals Vincent al aangeeft.
    opties die er wel of niet opzitten heeft ook niks met schade te maken, in het buitenland zijn vaak andere pakketten geleverd op de diverse uitvoeringen.
    maar ach, als het een schadeauto betreft en het is goed gerepareerd waarom dan twijfelen.
    als je huidige partner een operatie ondergaat, ga je die dan ook gelijk inruilen voor een schadeloos exemplaar?
    succes met zoeken dan :mrgreen:
     
    Edgar Focus vindt dit leuk.
  14. Weet ook dat ze hier vaak mee spelen om bpm laag te houden. Keer auto vsn leer maar stof, alarm, navigatie eruit gehaald.
    Gevolg wagen zoveel goedkoper dat buiten de manuren zo 6000euro winst konden halen.

    Dus veel bedrijven, zijn sneller van ff schafe paneel erop en dan de bpm regelen. Door minder opties en schade paneel kan de bpm lager uitvallen.
    Verkopen ze hem voor zelfde bedrag als de andere, met gevolg meer winst ivm bpmblaag uitviel
     
  15. Dat zeg je goed. Als ie goed gerepareerd is. Dit is in heel veel gevallen niet zo.
     
    gerardTDCI vindt dit leuk.
  16. die tijden zijn wel voorbij Werner of je moet van een Titanium een Trend gaan maken maar dan nog blijft het op papier een Titanium en daar gaan ze van uit.

    het BPM bedrag wordt berekend over de nieuwwaarde maar die auto is helemaal niet nieuw meer.
    dus elke beschadiging of mankementje mag je van de nieuwwaarde afhalen en zo kom je automatisch op een lager bedrag uit en dat is niet alleen logisch maar ook gewoon eerlijk.
     
    Edgar Focus vindt dit leuk.
  17. Als je een gebruikte auto koopt loop je altijd risico, import of niet. Dat import auto's troep zijn is van vrij lang geleden en blijft een hardnekkige fabel. Het belangrijkste is onderhoud, en als het import is en hij is keurig netjes onderhouden in de boekjes zal je je er geen buil aan vallen. Natuurlijk kun je een verkeerde aankoop doen maar dat kan net zo goed met een volledig NL auto waar schade op zat die niet goed hersteld is. En dat Gerard ook zegt, letterlijk elk krasje of steenslag is een afschrijfpost en omdat dat per auto verschilt zal de BPM ook per auto verschillen. En een paar krassen op een auto scheelt zo een paar duizend euro BPM.
     

Deel Deze Pagina