1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

MrD2012's black "Green Machine" ....

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door MrD2012, 5 jan 2013.

  1. Superbak Derrick, erg netjes.

    Even een vraagje; heb je nu ook een betere lichtopbrengst met de 8000K xenon ipv de standaard. Mij is wel eens verteld dat des te hoger boven de 6000K des te minder lichtopbrengst, omdat het te blauw wordt.
     

  2. Thanks Johan! :thumbup:

    Dat heb ik ook wel eens gehoord maar zelf nooit ervaren. Ik heb juist het idee dat door de blauwe tint juist de reflectie van bijvoorbeeld de verkeersborden, de strepen op/langs de weg of dierenogen beter wordt. Misschien als je boven de 8000k richting het paarse licht gaat dat het weer afneemt?

    Ik heb BMWs gehad affabriek xenon en dat was zo'n 6000k. In zowel mijn Leon als Golf had ik een Pilot set van 8000k. Ik had daar het idee bij veel meer en verder te zien dan bij de BMWs. Ook een oud collega met een A4 met affabriek xenon was verbaasd over de lichtopbrengst van zo'n Pilot set.

    Echter...nu met de :focus3: heb ik als test bij 2 leveranciers 8.000k D3S lampen gekocht. Dit vanwege wat verhalen en reacties die ik had gelezen over "goedkope" D3S lampen. De set die er nu in zit zijn de goedkope lampen. Ze ogen erg mooi maar ik vind ze niet ver(der) schijnen. Ik heb ze natuurlijk net en er nog maar 2 ritjes in het donker mee gemaakt. Ik merk wel dat het licht vrij helder is maar ze schijnen zeker niet verder dan de originele lampen. Dus dat vind ik best tegenvallen. Maar als ik er wat meer mee heb gereden laat ik weer weten hoe ik ze vind. De duurdere set ga ik over een tijdje (laten) monteren en testen.
     
  3. Dat is wel erg gaaf die honinggraad grill en de donkere koplampen.
     
  4. Bedankt! Hoor graag wat je uiteindelijk je ervaring is. Feit is dat het wel veel mooier standaard dan de standaard kleur :thumbs:
     
  5. Thanks!:thumbs:


    Komt goed. Ik update deze thread met mijn bevindingen. Voor de looks zijn het in ieder geval toppers. Was ook de reden dat ik naar 8000k heb gezocht. :mrgreen:
     
  6. Ik lees net je topic, mooie Focus zeg !! heel erg mooie modificaties.
     
  7. Mooie updates op een hele dikke wagen !!
     
  8. OEM BMW Xenon is 4300K, niet 6000K. Boven 4300K neemt de lichtopbrengst in lumen al rap af.
     
  9. Mike is het niet zo dat BMW, Audi en Mercedes 5000k in hun lampen gebruiken?
     
  10. Nu pas!;)
    Maar bedankt voor het compliment.


    Thanks :thumbs:


    Bedankt voor de correctie. Je kan mij alles wijs maken over lumen e.d. Deel alleen mijn eigen ervaringen en weet dat wij (9 personen) toen de Pilot 8.000k set veel meer licht vonden genereren dan de affabriek xenon lampen van zowel BMW als Audi. Je zag duidelijk veel meer veel eerder oplichten tijdens het rijden.


    Dit dacht ik zelf ook. Ik dacht zelfs hoog in de 5.000k vandaar mijn opmerking "rond de 6.000k". Zou ook verklaren waarom bij zowel Audi als BMW de xenon lampen blauwer zijn dan mijn :focus3:. Maar goed, verder niet heel boeiend.
     
  11. Waarom heb je voor de honingraten girll gekozen? Persoonlijk vond ik de horizontale strepen mooier in combinatie met je kleine grill waar het Ford logo in zit, daar loopt ook een horizontale streep, vandaar.
     
  12. De honingraat gril is onderdeel van de Individual voorbumper. Vreemd genoeg kwam die pas later binnen. Ik vind die juist mooier en sportiever staan. Zeker met de zwarte koplampunits. En het maakt hem ook weer anders dan andere Titanium :focus3: modellen.
     
  13. Dat het de auto unieker maakt is zeker waar, gelukkig was je auto nog niet zo uniek. ;)
     
  14. Staat heel erg mooi. Ik vind t een vooruitgang.
     
  15. Vandaag mijn :focus3: opnieuw gewassen. Merk dat het keyless systeem ook nadelen heeft. Tijdens het spoelen reageert de sensor op het warme water met als resultaat dat de auto steeds op slot gaat. Ook tijdens het wassen zelf gebeurt dit zodra je met een mitt over de handgreep gaat.

    Verder ook wat leuke reacties gehad tijdens het wassen. Ook even staan kletsen met een van de medewerkers van de wasstraat. Altijd leuk om even te kletsen met een liefhebber.

    Het wasresultaat:
    [​IMG]

    [​IMG]
     
  16. Heel herkenbaar dat keyless :D heb ik ook telkens last van in de wasbox...
     
  17. dus als ik het goed begrijp hoef je alleen maar je hand langs de greep te houden om het keyless te de/activeren?
    (bij Volvo moet je namelijk echt het vierkantje indrukken op de greep)
    en als je de sleutel IN de auto legt, reageert die dan ook op de handgreep?
     
  18. Bij mijn oude MK2 ST moest ik aan de deurgreep trekken om te ontgrendelen/open en het vierkantje echt indrukken om deze op slot te doen.

    Bij mijn huidige ST ontgrendelt de auto wanneer je je hand achter de handgreep plaatst (uiteraard met keyless key in de buurt), dus zonder de handgreep aan te raken. Om de deur daadwerkelijk open te krijgen moet natuurlijk wel aan de handgreep getrokken worden.
    Bij het vergrendelen is het vierkantje eigenlijk vervangen door een sensor waar je je vingertop tegenaan moet houden. Indrukken gaat zelfs niet.
     
  19. Sterker nog, als je er ook maar iets "warms" langs haalt gaat die al op slot. Hoeft niet eens een vinger te zijn. Vandaar dat het in een wasbox met warm water steeds feest is. Ik heb geen idee wat die doet als je de sleutel in de auto laat liggen. Zal het eens uittesten als ik de reserve sleutel op zak heb. Just in case....;)
     
  20. ja zo is het idd bij de Volvo ook.

    Derrick, wat ik denk is dat de deur niet meer automatisch opent of sluit als de sleutel in de auto aanwezig is, dus je kan het gewoon voor de deur thuis proberen (kan je de reservesleutel binnen laten liggen ;))
     

Deel Deze Pagina