Spacers staan goed. alleen je hebt wel gelijk over het verlaging schreeuwen. Een paar cm naar beneden zou mooi zijn
Nog een jaartje wachten en dan kan de Focus ST ook mooi overdekt staan. Als zijn baasje hem niet nodig heeft
Seht gut aus!! Had je expres gewacht met de spacers totdat je de aandrijfassen ging doen? Probeer achter de fabels/waarheden te komen waarom je aandrijfassen eerder slijten met spacers...
Kan me niet voorstellen dat je assen sneller slijten met spacers. Dat je wiellagers meer te verduren krijgen, kan ik nog een keer inkomen. @Sietze ziet er goed uit. Zoals je zelf al zegt, een nette eibach verlaging van een paar cm zou 'm goed doen. Als je 'm verlaagd, denk dan ook aan je toplagers incl. hoezen en bumpstops. Hoeveel heeft de auto eigenlijk gedraaid? Als ie qua kilometers aan nwe dempers toe is, zou je misschien kunnen gaan voor bilstein-eibach combi (als je bankrekening het toe laat ).
Tja dr gaat een theorie dat ze zijn ingesleten onder een bepaalde hoek en dat een verandering van die hoek (na verbreden) de slijtage zou vergroten. Daarnaast zou er meer druk op komen te staan omdat ze een langer vlak te dragen hebben (de as is verlengd). Dit laatste kan ik ook niet inkomen omdat de draagarmen niet veranderen van positie en die dragen het gewicht.
Bovenstaande zou wel op kunnen gaan voor een verlaging, juist omdat je dan de hoek van de assen t.o.v. de bak en fusees wijzigt. Bij het gebruik van spacers heb ik er eerlijk gezegd nog niet van gehoord. Maar voordat de forumpolitie ingrijpt voor het vervuilen van Sietze zijn topic, wellicht handig om een topic te openen in het daarvoor bedoelde deel van het forum (Velgen, banden & ophanging)?
Auto heeft net 96.000km gelopen dus nog niet toe aan nieuwe schokdempers. Verlagingskitje van Eibach komt t.z.t. waarschijnlijk nog wel. Wil eerst wat lakschade laten herstellen. Blanke lak laat los op de A stijl en bij aanschaf zat er een rare knik in de bestuurdersdeur en die moet eruit. Dat wil waarschijnlijk niet met uitdeuken zonder spuiten. Ga vrijdag naar Gert-Jan toe met de ST dan kan ie mij een prijs geven wat het moet kosten. Dan heb ik de terugweg denk ik een blauwe Cougar in mijn binnenspiegel hangen
Verlagen staat zeker wel mooi, had dat bij mijn vorige auto's ook. Alleen die drempels hier in de wijk icm. een verlaging is een drama
Mijn ervaring met een Eibach verlaging (niet meer dan 3,5 cm) dat ik overal wel wegkom. Lager kan ik me voorstellen dat het een probleem geeft. @Sietze; een ton valt idd wel mee voor schokbrekers, zeker die van een hatch.
Je Assen hebben pas te leiden als je echt diep gaat verlagen Daarom zijn er gasten die een noch uitvoeren een stuk uit de hoek laten halen zodat de as er niet aanloopt als je maximaal gaat. Heb jaren met spacers rond gereden en nog nooit een as kapot gehad.