1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

1.6 TDCi 90pk Motortuning

Discussie in 'Performance' gestart door Rammillius, 19 jan 2012.

  1. Ik weet voor 95% zeker dat dat niet kan bij Ford zonder dat het motorlampje gaat branden, als je 100% zeker weet dat je EGR niet werkt, wil ik graag weten waar je auto gechipt is.
    Toch heb ik ook genoeg 90PK turbo's in de soep gezien, en 110 PK's zonder roetfilter ook! Echter is het verhaal dat een roetfilter een aanslag op je motor is zeker waar!
     
  2.  
  3. De egr waar we het nu over hebben is een elektronisch aangestuurde, daar komt geen slangetje bij kijken. Tot op heden zijn er geen gevallen bekend waar de egr in de computer kan worden uitgezet bij Ford, zoals bij Vw dit kan. Mocht dit bij jou wel het geval zijn dan is dat toch echt goed nieuws:)
     
  4. Er zijn idd genoeg piloten die alles stuk krijgen, en er zijn genoeg mensen die niet weten wat een mooi stukje techniek zo'n turbo is, en dan heb je nog die groene beren die bezuinigen op onderhoud.

    Maar de meeste tdci rijders zijn lease rijders en die zal het allemaal wat boeien.

    Neemt niet weg dat ik het gewoon een k.t systeem vind van ford/psa
    wat voor jan met de pet een flinke aanslag op zijn portemonnee is, en die kan dokken bij de 120000 beurt, grote beurt,additief vullen, roetfilter vv en evt nog banden remmen noem maar op:nocheer:.

    Maar nu weer :ontopic:, gewoon laten chippen.
    komt die iets boven de 110pk versie uit en is gewoon safe.

    Heb je geld teveel , monteer een intercooler van een st, schroef er een variabele turbo op en monteer de verstuivers van de 110pk versie, dan een maatprogramma en je hebt een goeie 145pk maar dan kun je er beter een 2 liter inhangen, is wss nog goedkoper ook:?
     
  5. Dit KON bij VAG...dat wil zeggen dat je met een laptop het zelf kon instellen,
    maar sinds een paar jaar kan dit niet meer.....
    Sowieso vind ik het zeer jammer dat je bij Ford niet zoveel zelf kan instellen,
    als je ziet wat ik nu allemaal kan activeren en de-activeren bij VAG....echt een
    gemis bij Ford;)
     
  6. behalve het verbruik dan ;)
     
  7. Ik bedoel te zeggen dat het met sterk lijkt dat de EGR dicht staat, ik vermoed dat hij gewoon lekker meedoet.
    Ik weet dat het bij Fiat/Alfa mogelijk is bij Squadra Tuning..
    Ford weet ik zoals gezegd zo goed als zeker dat het niet kan..
     
  8. ps ik heb egr helemaal dicht zonder gaatje erin. maar geen lampje aan.
    (ps ja in de gaten oude topic)
     

Deel Deze Pagina