1.6i 16V 100pk Motor vervangen focus CC

Discussion in 'Performance' started by stekdehey, Mar 10, 2017.

  1. #1 stekdehey, Mar 10, 2017
    Last edited by a moderator: Mar 10, 2017
    Hey iedereen!

    Ik ben de troste eigenaar van een focus CC. Ik weet het sommige zeggen dat dit de lelijkste ford is... Maar dat zijn meningen.

    Mijn focus heeft inmiddels 240000Km gelopen en de motor een 1.6 heeft zijn beste tijd gehad. Deze wil ik gaan vervangen voor een 2 liter blok. Deze zijn er origineel ook geweest.

    Over de montage maak ik me niet druk. Ik werk al jaren in de automotive. De motorruimtes zijn van alle focus 2 hetzelfde. maar ik maak me zorgen over de elektronica....
    Ik dacht me te herinneren dat een CC 1 soort kabelboom heeft ongeacht de uitvoering(cruise control ook zelf ingebouwd).

    Wie kan mij helpen aan de correcte motorcodes? en welke electronica moet er ook vervangen worden of opnieuw geprogrammeerd??

    UPDATE:
    Ik heb als het goed de motorcodes al gevonden:
    SHDA 1,6 benzine
    AODA 2,0 benzine
    G6DB 2,0 Diesel
     
  2. Denk dat je dan het beste een 2l schade wagen kunt halen om alles van over te zetten. Want er is meer anders als de motor er electra alleen. Verder hoe het zit bij n 2l weet ik niet. Weet wel dat bij een 2.5 je motorruimte en dash kabelboom moet verwisselen samen met teller en bcmi(om programere te voorkomen) weet niet of een cabrio een specifieke dash kabelboom heeft.
     
  3. De ophanging zal ook veranderd moeten worden neem ik aan.
     
  4. En remmen.
    Vermoedelijk brandstof systeem
     
  5. En het stuurhuis plus pomp want de 1.6 heeft een mechanische stuurpomp. De 2.0 heeft een electrische.
    Verder nog de uitlaat.
     
  6. Maw: kostbare grap als je geen complete donor hebt.
     
  7. Ik heb ook al zitten kijken om er inderdaad een schade auto bij te kopen.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
     
  8. Destijds bij de ombouw van mijn auto had ik wel een donor opgezocht, dan weet je iig zeker dat je alles hebt. Maar als je dan toch een donor moet zoeken; waarom geen schade ST?
     
  9. Zulke praat daar houd ik wel van Marco
    ofniet [MENTION=14820]focusfanrossum[/MENTION] :mrgreen:
     
  10. Kijk........dan wordt het nog een zeer interessante cabrio, iig 1 die bijna zo goed als uniek is :rock:
    Al zullen de Engelsen het vast al eens gedaan hebben.

    Is ff een klusje maar dan heb je ook wat :dance:
     
  11. Ik denk dat de rdw dan wel een puntje word hier in nl....
     
  12. Met een ST-motor alleen ben je er niet.
    Je zal ook heel goed naar het onderstel moeten kijken.
    Een CC is zo zwaar op de achteras, en vrij onstabiel op hogere snelheid.

    Wel leuk om dit te volgen:thumbs:
     
  13. Dan zou je toch zeggen dat met een zwaarder motorblok dit verbetert?
     
  14. Waarom zou het een puntje worden? Er is immers ook een Wagon met ST motor.
    Zonder problemen gekeurd.
     
  15. Als je het subframe van de ST motor zo in 1 x overzet zie ik daar geen problemen in, zal gewoon passen.
    Daarom dus een donor auto op de kop tikken, die heeft alles al, behalve een stakke CC koets :kwijl:

    Natuurlijk wel heel wat uurtjes meer sleutelen, maarja is hobby toch.

    Volgens mij zal de RDW niet echt moeilijk gaan doen, je gebruikt tenslotte OEM onderdelen die passen op de bestaande ophangpunten ed, aan de constructie verander je niks of de ST moet af-fabriek versterkte onderdelen hebben in het body werk maar dat weet ik niet.
     
  16. Daarbij is de Volvo C70 (2006 -->) wel geleverd met de 2.5 T5 motor welke in basis dezelfde motor is als in de Focus ST. De Volvo C70 staat net als de Focus 2 ook op het Ford C1 platform.
     
  17. #17 Rob-RS, Mar 12, 2017
    Last edited by a moderator: Mar 12, 2017
    Leuk die reacties hierboven, duidelijk geen CC rijders.
    Gaat niet om het subframe of wat dan ook.

    De kont is gewoon heel onstabiel bij een CC.
    Ik rij met 18inch en laag profiel banden.
    Maar in lange bochten en boven de 170 vind ik hem niet fijn. Maar goed het is geen sportauto maar een cruizer.
     
  18. Verschil tussen hatch en station is te overzien, maar een cabrio is toch heel wat anders qwa koets. En dat het op het zelfde onderstel zit als n volvo c70 geeft niet echt de doorslag bij de rdw denk ik.
    Maar bij de rdw is het ook maar een zooitje(bij de 2.5 van mike werd er niet eens onder de auto gekeken en of er st remme onder zaten. )

    Zou er eers naar informeren bij de rdw voordat er straks dure test gedaan moeten worden.
    (Mooi voorbeeld: st mag 0 kg trekken, om trekgewicht op kenteken te krijgen moet er getest worden. Terwijl een v50 t5 op het zelfde platform staat. Deze mag 1500 kg trekken.)

    Technies zal het zeker geen probleem zijn.
     
  19. Hier het topic van een Duitser die dus deze ombouw al heeft gedaan:

    Cabrio naar :st:
     
  20. Misschien tijd voor dikkere/betere dempers achterop?
     

Share This Page