1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

2.0 TDCi 136 pk Motor temperatuur

Discussie in 'Performance' gestart door Roland, 6 jan 2016.

  1. Beste,

    Momenteel zit ik in Berlijn en helaas is mijn ruitenwisser vloeistof ergens in de leidingen bevroren.
    Nou dacht ik even een stuk te rijden zodat de motor dan de leiding wel zou ontdooien maar toen kwam ik erachter dat de motorruimte/motorkap totaal niet warm is terwijl mijn meter aangeeft iets voor de 90C te zitten.
    Nou heb ik via de obd gecheckt wat de temperatuur is en nou zie ik die tijdens het rijden niet verder stijgen dan 73-78 graden en als ik voor t stoplicht wacht zakt ie heel snel naar net boven de 60 graden.
    Voor zover ik weet moet de thermostaat de temperatuur ten aller tijde rond de 90 graden houden.
    Is de thermostaat stuk waardoor waardoor het grote circuit open blijft staan?

    Iemand een idee wat hier aan de hand kan zijn?

    Gaat om fofo2 fase 2 2.0tdci

    Alvast bedankt,
    Roland
     
  2. Ik heb ook al eens gemerkt dat de motor onder de kap weinig verwarmt. Waarschinnlijk omdat er veel koude lucht binnenkomt.
     
  3. Ga er maar vanuit dat je thermostaat niet goed meer werkt. Ik had ook erg veel last van een motor die niet goed op temperatuur bleef wanneer het onder nul was. Het was zo erg dat als ik 10 uur gereden had en ik stond 20sec stil dat de temperatuur al begon te zakken. Wel zou je dit gewoon op je meter in het dashboard moeten zien.

    Wat betreft je ruitensproeiers, dit kan ook aan het pompje liggen. Bij mij had ik hetzelfde in Zweden, na 2 uur rijden kwam er pas weer vloeistof uit. Na het pompje vervangen te hebben hier nooit meer last van gehad (kost rond de 60 euro dacht ik).
     

Deel Deze Pagina