Motor Systeem Storing

Discussie in 'Electronica' gestart door RHRH, 13 jun 2012.

  1. Jullie ideeen hierover...???????????

    (Focus 2.1 1.8TDCI)

    Ok, ik heb vanaf het begin Motor Systeem Storing... Maar zonder noodloop, onlangs naar Ford geweest, en omdat ook de temp meter vaag deed in testmodus en op tellers de motor temperatuur sensor vervangen. En dat werkt weer naar behoren allemaal. (we dachten dat MSS daardoor kwam) helaas dat
    was het dus niet.


    Ik heb in de afgelopen week proberen te analyseren wanneer de storing komt, en het is een combinatie van het koppelingspedaal, en gas pedaal laag in de toeren. En of op een ongelukkig moment, en of op een ongelukkige manier, maar niets bruuts, altijd ten tijden van rustig aan doen... Bijvoorbeeld...

    Ik kom ergens bij rood stoplicht aanrijden linkerbaan, voor me 2 autos voor rood. Dus ik kom aanrijden, en laat gas los, druk koppeling in, en de rem, schakel alvast naar de 2, koppeling nog in want ik moet nog doorremmen.

    Maar voordat ik stil kan staan, word het groen, en rijd men aan. En ik kom nog aanrollen, dus geef ik beetje gas en laat ik koppeling weer opkomen, >> DAN << slaat ie heel vaak in de MSS... Ik denk een keer of 6 per 10. Dat stukje waar die weer op moet pakken. Zelfde voor wegrijden bij stoplicht, als ik dan de koppeling iets te kort inhoud, klein schokje (door mijzelf waarschijnlijk), en motor systeem storing.

    Wat zou dat kunnen zijn? Verder denk ik niet echt aan mechanische onderdelen, ik kan makkelijk met piepende banden wegrijden bij stoplicht etc. En koppeling voelt ten aller tijden nog scherp en fris. Dus eerder sensoren die lopen te kloten, een schokje krijgen, of gewoon tesamen tot een verkeerde conclusie komen. (lijkt het kabinet wel) Met uitlezen kwam er ook niets in deze richting te voorschijn. En er staan geen DTC's in de testmodus.

    Verder rijd ie prima... :D Hij gaat ook nooit in noodloop, dus ik vind het opzich wel best voorlopig. Als er een klein sensortje loopt te ***ten dan is dat niet meteen reden voor paniek.

    Iemand een idee? Heb gelezen dat het motormanagement koppeling, rem, gas, motortemp, snelheid, rpm etc etc allemaal tesamen in de mixer gooit en daaruit zijn conclusies trekt?
     
  2. Motor systeem storing is een algemene storing die door veel dingen kan worden veroorzaakt. Om er achter te komen wat bij jou de oorzaak is van de storing zal de auto uitgelezen moeten worden. Persoonlijk zou ik hier niet mee door blijven rijden. Je weet immers niet wat de storing veroorzaakt. Dat de auto nu niet in noodloop gaat wil niet zeggen dat er geen schade kan ontstaan als je hier (langdurig) mee door rijdt.
     
  3. Je zegt dat je de storing vrij makkelijk voor kan laten komen. Probeer eens een proefrit te maken terwijl de uutlees apparatuur aangesloten is. Bij die proefrit dan proberen de storing weer voor te krijgen, dan kunnen ze meteen zien waar hij stoort.
     
  4. Ja dat is nu wel juist zo grappig, tweemaal tijdens proefritje met de app. aan de auto en monteur langs me geprobeerd. En dan doet ie het niet heh, wel ook 2x al aangekomen met de storing erin, en dus de motor aan laten staan. Maar kwamen toen juist de meldingen van de sensor. Dus nu moeten we nogmaals maar gaan kijken, er stonden geen dramatische errors in...

    Maar als ik de auto op contact zet, dan is de storing weg... tot dat ik weer een 'actie doe' en dan weer op MSS...
     
  5. als ik jouw was dan zou ik ff de egr demonteren en even kijken of deze erg vervuilt is misschien blijft deze wel hangen.
     
  6. [noob] Waar zit die precies... [/noob]

    Ik ben bekend met motoren en snap wat het is, maar telkens als ik de
    kap van het blok haal snap ik er geen snars van wat nu wat is op de
    motor zit zoveel toestand allemaal...

    Ga nu ook even zoeken, maar als men een plaatje heeft graag...

    Het zou best zoiets kunnen zijn inderdaad... Ik las ook al genoeg over
    afdoppen, scheelt dat veel?
     
  7. Bij de 1.8 tdci is de egr klep een geheel met het inlaatspruitstuk...
     
  8. K A K ! ! !

    Dus dat is meer als genoeg werk om de EGR te dichten? En waarschijnlijk
    halve auto uit elkaar? :lol: Zal wel vast remmenreiniger en WD40 gaan
    halen dan. :lol:

    Maar ik ben dus aan het zoeken kan echter met de zoekfunctie niets nuttigs vinden. Gezien ik een 1.8 TDCI heb uit 2005...

    Weet iemand me toevallig te wijzen op een goede how to??
     
  9. Misschien wel een heeeeeele late vraag...maar hoe is het afgelopen?
    Ik heb namelijk hetzelfde probleem.
    Ik heb 2 jaar geleden mijn egr vervangen en direct afgedopt en nooit problemen gehad...tot de turbo het begaf..sindsdien heb ik een aantal x per week mss.
    Bij de dealer uit laten lezen, daar kwam alleen egr uit.
     

Deel Deze Pagina