1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

motor storings lampje brand...

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door FOCUSWAGON, 26 feb 2011.

  1. Ik heb een mooie ST170 (2004) op het oog.
    Nu brand het motorstoringslampje. De verkoper vertelde dat dat door het type brandstof zou kunnen komen.
    Met bv euro 98 dat het uit zou gaan. iemand hier ervaring mee?
    of vorige eigenaar in het forum? stone grey wagon.
     
  2. Waarom het lampje brand weet ik niet, maar ik weet wel zeker dat het niet uitgaat als je 98 tankt, wat een grapjas die verkoper :schater:
     
  3. als het lampje brand, moet je ook foutcodes krijgen bij uitlezen;)
     
  4. Zijn vaak Lambdasonde's die foutcode's genereren bij de ST170
     
  5. Niet accepteren, verkopers die dit roepen kunnen beter bij de Aldi gaan werken,
    storingslampje gaat niet zomaar aan, en als ze niet kunnen uitlezen....
    dan gauw wegholen of afspreken dat hij eerst bij de dealer helemaal nagekeken
    word;)
     
  6. zijn maat werkt bij de Ford en gaat het uitzoeken. hij doet wel zijn best hoor.
    hij bevestigde het verhaal niet.

    Op internet kan het niet direct vinden, maar denk idd ook de 2de lambda zonde.
    Of water dat bij de bougies zou kunnen komen en daar zou blijven staan zou weer voor kapote bobine kunnen zorgen.
     
  7. #7 Marcel ST, 1 mrt 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 1 mrt 2011
    Bij mijn ST170 ging dit lampje ook regelmatig branden. Laten uitlezen en de conclusie was dat de katalysator vervangen diende te worden, zou ongeveer € 1400,- kosten. Omdat de auto verder prima rijdt heb ik dit nog niet laten doen, dankzij een tip op het forum heb ik de - pool van de accu losgehaald en het systeem gereset. Storingslampje brandt nu al een paar maanden niet meer en de Focus rijdt nog steeds als vanouds. Ik begreep dat dit brandende lampje vaker voorkomt bij ST170's.
     
  8. Ik zou sowieso naar de foutcode vragen. Als je die hebt, is het makkelijker zoeken (via internet).

    Ik heb zelf 4,5 jaar in een ST170 gereden en het zou inderdaad de lambdasonde kunnen zijn (komt vaak voor, heb ik ook gehad) of het is code P1518 wat een probleem is met je IMRC. Vroeg of laat krijgt iedere ST170 deze storing en de kans is dus groot dat dat je probleem is. Ik heb de IMRC laten vervangen en de foutcode was weg ;)

    Zie:
    http://www.focusclub.nl/forum/showthread.php?t=18567

    succes ermee ;)
     
  9. P1516 FORD - Intake Manifold Runner Control Input Error

    dit is de code die er uitkwam met uitlezen...
     
  10. Probleem ligt dus in de IMRC: Intake Manifold Runner Control.
     
  11. Ik heb inderdaad naar volle tevredenheid enkele jaren Ford Puma gereden. Zat ook bij Pumadrivers.nl... waar ik op een gegeven moment zonder voorafgaand bericht uitge*******d ben. Heb hierover een paar mails naar, volgens mij, Lidewij gestuurd... nooit antwoord gehad. Ik wilde mijn velgen en deurbakken nog verkopen...
     

Deel Deze Pagina