1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Motor slaat af!

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door Zidane, 10 mrt 2010.

  1. #1 Zidane, 10 mrt 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 10 mrt 2010
    Ik heb een vreemd probleem met mijn Focus 1.4 uit 2001, mk1 (190.000 km).

    Als ik hem in de achteruit versnelling zet dan slaat de motor af, hij start dan ook niet meer. Pas als ik hem in de vrij of een voorwaartse versnelling zet dan start hij pas, maar als ik hem dan weer in de achteruit zet slaat hij weer af. Ik kan dan dus niet meer achteruitrijden.

    Dit probleem komt en gaat, ik ben vorige week bij de garage geweest en natuurlijk slaat hij dan niet af :baeh:
    Uit laten lezen, maar hij geeft geen foutmelding af. De monteur zei dat het waarschijnlijk de bdp sensor was, maar dit wist hij niet zeker.

    Kent iemand dit probleem?
     
  2. Bij mij slaat hij op zo`n moment ook wel eens af maar daarna start hij gewoon weer.
     
  3. Hier ook regelmatig (bj2009) Zo ook gisteren weer, niet willen starten, dan eindelijk aanslaan na een aantal pogingen , wegrijden en Ploffff motor slaat af (en ja ik kan goed rijden ) En als er bij het uitlezen niets over te vinden is is er volgens de garage niets aan de hand en dus niet zeuren.
     
  4. Beste dorre, jij begrijpt mij niet goed.

    Als de auto afslaat in de achteruit versnelling, dan kan ik dus de achteruitversnelling niet gebruiken. Ik kan dan dus alleen vooruit rijden...........
     
  5. Ik ken het probleem niet. Wat doet de BDP sensor? Heeft het niet iets te maken met een massa probleem doordat de motor anders kantelt dan wanneer je vooruit rijdt? Dus dat er ergens een kabelbreuk zit die "geactiveerd" wordt door de kanteling van het blok?
     
  6. owww das helemaal lastig !!!!!
    Ik dacht bij het achteruit rijden dat de auto uitsloeg. Als dit mij overkwam had ik echt een probleem want woon in een doodlopende straat waar gekeerd moet worden. Maar goed je hebt gewoon een achteruitrij mogelijkheid nodig maar heb geen idee waar het aan kan liggen.
     
  7. #7 kolere, 10 mrt 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 10 mrt 2010
    Edit: had niet goed gelezen.

    Waarom doet die het dan wel in de voorruit? Als het de BDP sensor is zou dat toch niet uitmaken? Is het niet een sluiting in de bedrading (achteruit schakelaar oid)?

    De bdp sensor meet wanneer de zuiger het het dode punt bereikt (het staat ook voor bovenste dode punt);)
    Bij de mtx-75 zit die dacht ik op de krukas, hier gaat het om een andere, 1.4 ik weet niet waar die zit.
     
  8. Hallo allen,

    Ook ik kamp met hetzelfde probleem, ook met een Ford Focus uit 2001.
    Zidane wat is er met jou auto gebeurd, is dit goedgekomen?
    Momenteel heeft de monteur aan mijn auto de gehele draadbomen eruit gehaald en onderzocht, maar hier was niets geks aan. En de foutcode P0320 die er werd gegeven bij het uitlezen, dit zou erop duiden dat je helemaal niet meer zou kunnen rijden. Vooruit rijden gaat perfect, achteruit rijden alleen niet dan slaat de motor af.
     
  9. Beste mensen...
    vandaag bij mij hetzelfde probleem: bij het inschakelen naar de achteruit, spontaan de moter uit. de lampjes op het dashboard willen ook niet meteen aan...
    Zijn jullie inmiddels achter het probleem, of wie zou mij kunnen helpen...

    alvast thanks
     
  10. ALs ie dan afgeslagen is kan je dan wel starten met de achteruit ingeschakeld? Lijkt misschien meer op een koppelingsprobleem.
     
  11. Trek de stekker van de achteruitrijsensor er eens af!
    Zit bij een ib5 bak pal aan de voorzijde van de bak, kijk onder je auto, kan niet missen.
    Als het dan over is weet je wat meer..
     
  12. moter slaat af

    hoi cabriocruisertje

    jaah klopt, je kunt hem in de achteruitversnelling starten, dan gaat het wel weer...
    maar jij denkt versleten koppeling?
     
  13. Wat dacht je van kortsluiting in je achteruitrij verlichting? just a wild guess
     
  14. Dit is ook het eerste waar ik aan dacht ja.
    Je kan even proberen je sensor hiervan los te halen, als ik me niet vergis kan je dit ook doen als je de hoes van je versnellingspook weghaalt.
     
  15. Dan vergis je je toch wel, de sensor zit op de versnellingsbak en niet bij de versnellingspook


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     
  16. Versleten koppeling lijkt mij niet, want ik heb 1,5 jaar geleden de complete drukgroep laten vervangen en heb hier ook last van. De accu is vorig jaar bij mij vervangen.

    Valt hij soms ook bijna uit als je voor een verkeerslicht staat?
    Ik heb ergens gelezen dat het in je dynamo kan zitten.
    Je auto hoort stationair te lopen waardoor de dynamo misschien te weinig spanning creƫert. Hierdoor kan het uitvallen natuurlijk ook ontstaan.
     
  17. Maar misschien de koppelingscilinder?
     
  18. Als het een versleten koppeling of cylinder is, dan zou er minimaal een voelbare schok door de auto gaan zodra hij in zijn achteruit wordt gezet.

    Ik gok op een electra probleem.
     

Deel Deze Pagina