1.6 TDCi 110pk Motor moeilijk starten en traaaaag

Discussion in 'Performance' started by HokusFocus, Mar 2, 2013.

  1. Vanmorgen, toen ik de auto wilde starten, deed hij er lang over en sloeg ook niet direct aan. Hij sloeg aan na 5 sec ongeveer, na een hapering waarbij hij bijna aansloeg. Vervolgens ben ik rustig weggereden en heb toen een 30km 100 op de cc gereden. Toen ik weer moest optrekken merkte ik dat dit voor geen meter opschoot. Het ging ook niet extreem traag, maar als ik bij 80 of 100 (in de 5) het gaspedaal volledig indrukte gebeurde er maar erg weinig... Vervolgens heb ik hem bij de pomp stilgezet en even uitgedaan. Na een minuut weer gestart en toen was het probleem zo goed als over. Wie heeft enig idee wat dit kan zijn? Ik heb er met een collega over gehad en die dacht aan het roetfilter. Mijn auto heeft nu net een ton op de teller en ik had geen meldingen op het display. Ik post dit hier omdat maandag mijn auto toch al even naar de garage gaat en ik ze dan misschien ook gericht naar iets kan laten kijken wat het probleem zou kunnen zijn. Ik heb nu nog garantie:dance:
     
  2. mss de turboregelklep, de problemen die je omschrijft kende ik ook maar ik had daarnaast ook het roetfilter vol (120K) en daar ook een motorstoringslampje voor aan.
     
  3. Ja ik had dus geen storingslampje, of ik heb hem grandioos over het hoofd gezien..
     
  4. neeee Houke, die zie je echt niet over het hoofd ;)
    maar zoals ik zei was die alleen bedoelt voor het roetfilter en het inhouden was dus een 2e probleem (regelklep) waar geen storing op gegeven werd (bij mij dan)
     
  5. Misschien je brandstofdruk, ik zou hem toch even laten uitlezen. Doordat je hem uitzet en weer start, daarna is het probleem voorbij, dan heeft het toch iets met de computer te maken.
     
  6. Ja precies, dat dacht ik ook. Ik zal het morgen melden en dan kunnen ze hem vast ook direct wel even uitlezen. (kunnen ze direct ook uitschakelen dat de voor- en achterruitverwarming altijd automatisch aangaan bij 4 graden of lager:mrgreen:)
     
  7. Ik vraag me af of een Ford dealer het automatisch inschakelen van de voor en achterruitverwarming in of uit kan schakelen.

    Op een ander forum heb ik wel eens gelezen dat deze optie met IDS niet is in te stellen.
     
  8. Owh, dat is erg jammer... Dus dat wordt dan op de manier zoals jij dat in jouw thread hebt lopen?
     
  9. Dat is inderdaad de eenvoudigste manier.

    Tevens kan je met een ELM327 bij de Focus 2 fase 2 nog veel meer leuke dingen activeren. ik heb inmiddels diverse interfaces in China besteld voor €8,- per stuk inclusief verzendkosten. Als je er 2 koopt kan je er 1 aanpassen voor het MS-CANbus systeem en de andere origineel houden voor het HS-CANbus systeem.
     
  10. #10 HokusFocus, Mar 3, 2013
    Last edited by a moderator: Mar 3, 2013
    Klinkt wel heel interessant en heb je draad ook met veel plezier door gelezen, maar ben bang dat ik de boel verkloot, want zoveel heb ik er ook niet verstand van ben ik bang:lol: En wat voor leuke dingen zoal? Ik heb wel dingen zien staan in je screenpost, maar snap heel veel van die afkortingen niet:p
     
  11. Bij de fase 2 kan je zowieso activeren:

    DDS (bandenspanningcontrole).
    Autolocking.
    Radio info in het display van de teller.
    Telefoon info in het display van de teller.

    Daarnaast kan je de firmware van de tellerunit updaten naar de laatste versie. Bij deze laatste firmware versie is onder andere Ford ECO-mode toegevoegd.
     
  12. DDS heb ik al als het goed is, ik kan in ieder geval iets instellen met bandenspanning.. Wat moet ik me voorstellen bij Ford ECO-mode? Sorry voor de vele vragen, noob hier:schater: Het klinkt allemaal wel erg ingewikkeld omdat allemaal te doen..
     
  13. Okee, bij de garage geweest en mijn EGR klep blijkt bijna aan zijn eind van zijn levenscyclus. Er waren verschillende storingen geconstateerd in de computer, maar deze waren allemaal onsamenhangend.. De EGR klep zou dit kunnen verklaren. Voor de rest bleek mijn schokbreker achter ook kapot. Verklaart het gezwabber van de auto als ik over een klinker weg rijdt:schater:
     

Share This Page