Motor Ford steeds stuk

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door johnnybravo, 3 nov 2010.

  1. #21 dutchguy, 4 nov 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 4 nov 2010
    Vindt ik ook niet zo'n vreemde gedachte, met zoveel kosten aan een auto.

    Maar sluit dan ook de overige 13 merken, waar dezelfde motor in ligt uit :badgrin:
    De keuze is dan al behoorlijk beperkt...... :nocheer:

    Om nog even terug te komen op deze zin:
    Je blok heeft al wel 225.000km gelopen. Dat is voor dit type motor al heel wat ;)
    De renault 1.5dci op mijn werk had maar 150.000km gelopen. Daar liep de motor van in de soep: injector defect/verkeerd sproeibeeld en daardoor een gat in een zuiger gebrand.
    Resultaat is dat de cylinderwand beschadigd is en de auto economisch total-loss.
    Zomaar even een voorbeeld van een ander merk, waar het ook behoorlijk mis kan gaan.
    Common rail techniek is behoorlijk fijngevoelig, en al helemaal als ook de milieu-lobby om de hoek komt kijken.
     
  2. Eindelijk iemand die het zegt! Geef mij maar is het voorbeeld van een een Common Rail Diesel motor waarbij die kilometerstand de verstuivers en turbo niet aan de beurt is geweest?

    Diesels die met gemak 500k rijden, zonder noemenswaardige kosten, rijden inmiddels in Turkije rond. Dus die gedachte kunnen we afvoeren.
     
  3. Mijn vorige auto, die ik zojuist heb ingeruild, was een peugeot 306 2.0 HDI. Das ook een Common Rail, en deze stond ondertussen op 225.000KM.
    Zonder ook maar 1 keer een probleem gehad te hebben met de motor (1x een gloeispiraal vervangen, maar das normaal onderhoud). En mijn gevoel zegt dat ie makkelijk de 300.000 zal gaan halen. Maar das altijd een gok natuurlijk.
    Of heb je het specifiek over Ford diesels?
     
  4. Ik heb het over diesels in het algemeen. Er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen zoals in jouw geval (gelukkig maar)! CDI, TDI, D (CR), DTI, HDI's etc etc hebben allemaal door de hogere inspuit druk en performance hun kuren. Zelfs bij merken met de proppellor en de ster om het argument duurder is beter te tackelen.
     
  5. #25 dutchguy, 4 nov 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 4 nov 2010
    Dat is dus met zekerheid geen common rail motor.

    Verder ben ik hegt met Chris eens. De laatste generatie diesel motoren is lang niet zo degelijk en onverwoestbaar als dat ze jaren geleden nog waren.
    De laatste redelijk goede common rail motor bij Ford was de 1.8tdci zoals hij in de focus1 en focus2 heeft gelegen.
    Maar ook daar kom je met regelmaat defecte injectoren tegen. Dat is blijkbaar de aard van het beestje.

    Huidige generatie diesels zijn helaas niet meer ontworpen voor levensduur.
     
  6. Bij Audi de verstuivers wel, maar de turbo niet :P
     
  7. kan 1 ding zeggen verstuiverlekkage en carterpanlekkage zijn de grootste problemen van de dv6 (zo als hij onder psa groep genoemd wordt)
    en er gaat geen 3.8l in maar 4 tot 4.25 net of de motor warm is en filter leeg hebt laten lopen
    maar zie ze ook met de aardige km op de teller staan die geen problemen mee hebben
    bij een kapote turbo kun je zonder probleem turbo vv maar dan moet wel de zeef uit de leiding gehaalt worden van de olietoevoer
    anders krijg je al snel geen goeie smering

    verder roet uitstoot bij de uitlaatklemmen van de roetfilter is ook vaak voorkomend
    verder zijn het geen echt verkeerde blokken
    leg je hem naast een renault motor van 95 dan is de renault motor veel eerder afgeschreven

    laatst een peugeot expert gehad nooit problemen gehad naast de onderhoud gevoelige delen
    250.000km gelopen (2.0 hdi, dw10bted4) geen druppel olie lekkage of wat dan ook
    maar is wel 2 jaar oud pas dus dat zal wel iets schillen

    ik kan nog wel veel langer over de dv6 door gaan
    zie ze elke dag zeker in 2 voertuigen zitten
     
  8. Lars waarde vriend, voor het eerst dat ik het niet eens ben met jou, de 2.0 HDI = 2.0 TDCI oftewel wel common rail. Juist de 2.0 TDCI is een uiterst betrouwbaar blok. En dan heb ik het over het blok zelf. Niet over de verstuivers (is niet van het blok zelf). Die gaan/gingen weleens kapot maar dat was vaak rond de 250.000/300.000km. De 2.0 TDCi/HDI worden ook in veel auto`s gebruikt en hebben overal genomen weinig problemen. Bij mijn vorige werkgever hadden we een V50 2.0D (Zelfde als de 2.0HDI/TDCI) lopen. Ding had 260.000km gelopen en geen centje pijn. En ik had het idee dat het ding gechipt was. Betrouwbare diesels zijn er wel.

    Van de TDDI zoals in jouw Fofo wordt de brandstofpomp als achilleshiel aangegeven. Ook dat valt nog wel mee. Dat weet je zelf ook.;)

    Maar goed feit is wel dat de huidige generatie diesels minder betrouwbaar overkomen dan eerder. Maar ja japans zou ook betrouwbaar zijn... ik heb toch echt een japans blok (Yamaha) in mijn benzine focus hangen.... wat doet dat kreng? Idd olie verbruiken.... ook zoiets Japans. Maar dat is een hele andere discussie.:mrgreen:
     
  9. #30 dutchguy, 5 nov 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 nov 2010
    Ik was altijd van mening dat alleen de latere generatie 2.0 hdi's common rail waren.
    En de eerste modellen gewoon directe inspuiting zoals de 2.0 tddi.

    Maar tja; wie interesseert zich in die franse meuk? :mrgreen:
     
  10. Ik wil zeker niet alwetend overkomen ofzo maar ik dacht toch ook dat de 2.0 HDI motor uit de peugeot 306 een DW10TD motor was en ik dacht toch ook dat dit een common rail turbo diesel was.

    Hier een link naar dezelfde motor maar uit een 206, maar ik kan het natuurlijk ook verkeerd hebben hoor en dan horen we dat wel nog.
     
  11. #32 dutchguy, 5 nov 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 nov 2010
    daarom had ik mijn post ook aangepast ;) want ook ik heb google vingers.

    Mijn google vingers hebben trouwens wel gevonden dat de Peug 2.0 hdi een eerste generatie commonrail is, en de Ford 2.0 tdci een 2e generatie.
     
  12. #33 104gr, 5 nov 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 nov 2010
    Kennis kwam niet uit Google alleen hoor ;) , heb destijds nog zelf een 306 gehad maar was een 1.6 benzine... en had toen ook gekeken voor een diesel..... ;)
     
  13. Ik weet niet of je gelijk hebt, maar mijn antwoord was wel gebaseerd op goed lezen. In de eerste post staat "In 1,5 jaar tijd zijn mijn verstuivers eerst schoongemaakt en daarna ook nog eens vervangen". Logischerwijs ga ik er vanuit dat de eerste reparatie "schoonmaken" met olie lekkage te maken heeft (aangekoekte olie) en niet met de werking van de verstuiver zelf. Dit omdat je moderne common rail verstuiver niet "eventjes" kan reinigen.

    De vergelijking met BMW vind ik niet onvergelijkbaar. Als je een auto nieuw aanschaft zijn BMW en Ford inderdaad appels met peren vergelijken. Kijk je naar de occasion markt, dan ben ik het absoluut niet met je eens. Voor een 3 serie van 4 jaar oud en 150.000 km, betaal je globaal 3000 Ć  4000 euro meer. Als een BMW blok, stiller, soepeler, degelijker maar voor mij het belangrijkste betrouwbaar is, betaal ik liever meer dan dat ik goedkoper uit ben en later die meerprijs in een totale motor revisie moet steken.

    Daarnaast zou het mij een onprettig gevoel geven, om veel geld uit te geven aan een reparatie van een blok wat in de basis problemen heeft! Het geld aspect is nier zozeer het ergste, ik vind het vervelendste de tijd die alle garage bezoeken kosten en het niet op tijd aanwezig zijn op afspraken ten gevolge van een auto met een technisch mankement.

    Misschien ben ik niet objectief. De reden dat ik zo pessimistisch denk is mijn eigen ervaring met dit blok (vacuĆ¼mregelklep kapot, lekkende nokken as keerring, lekkende kleppendeksel, lekken van olie langs de verstuivers allemaal stuk voor stuk dure reparaties!). Als ik dan ook nog bedenk dat een turbo probleem niet uitzonderlijk is, wordt ik daar niet blij van.

    Voor mij staat in ieder geval vast dat ik niet snel een 1.6 tdci zal nemen, maar zo heeft iedereen zijn voorkeur
     
  14. Ik begrijp je reactie wel. Als ik in de markt zou zijn voor een dieseltje zou ik ook niet snel naar een 1.6 TDCi (of hoe ze ook heten bij de andere merken) gaan kijken, ondanks dat er ook wel succes verhalen zijn. Neemt niet weg dat het onderdeel verstuivers niks met het blok ansich te maken hebben. Het is onderdeel wat je op het blok schroeft. Dat was alles wat ik zei. ;)
     
  15. Best fijn zo`n zwevend tapijt, mits ze het blijven doen.:mrgreen:

    @Lars:
    :nutkick:
    Marco -> Lars! :middelvingers:
     
  16. Onze 1.8 TD-Di was toch wel een geweldige motor, maar na al die verontrustende
    berichten over de 1.6 TDCi word het deze motor niet....nooit;)
    Overigens heb ik het voor elkaar gekregen om een VAG 1.9 SDi binnen
    100.000km motorisch "op" te rijden, had nog 50% compressie over, zoop olie,
    en nu met de VAG 1.9 TDi is het niet veel beter gesteld.

    Idd leuk al die nieuwe technieken en mileu eisen, maar er gaat meer stuk als
    vroeger, en om nou te zeggen dat ze veel zuiniger zijn als vroeger??? echt niet:schater:
     
  17. ken volvo met een 5cilinder vw motor (alleen problemen ermee)
    en ford met de 1600 psa blok ook alleen problemen ermee
    maar helaas werk ik bij peugeot dus kunnen we lekker nog sleutelen aan de blokken
    deze week weer een motor gehad die dieseluitstoot via de verstuiver had inplaats van via de uitlaat
    kosten meer dan 450euo ex om te laten maken
    leuk voor bedrijf niet leuk voor de gene die betaalt (voornamelijk voor particulier)

    en in de eerdere 206 lag een 2.0hdi in maar zonder turbo
    de gewone dw10 dus
    deze hebben nog minder vermogen voor gevoel als een 1600 benzine
    maar wel een trekkracht van hier tot ginder
    de latere is met turbo
     

Deel Deze Pagina