1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Mondeo Mk4 Titanium S (Ingeruild)

Discussie in 'Mijn Ford' gestart door Dark Angel, 29 dec 2015.

  1. Mooie update!
     
  2. Uiteindelijk komt het weer goed, met paar paardjes erbij door de Airtec :rock:

    Suc6 met :wachten:
     
  3. Mooi, Freddie!!

    Maar wachten duurt te lang, inderdaad. Ik wacht al 8 weken op custom made versterkte tuimelaars uit de US of Trump. En die zijn nog niet eens onderweg ook...
     
  4. Nice, mijn mondeo heeft ondertussen ook bijna 300.000km met de originele intercooler en die ziet er nog slechter uit.
    Zit ook een nieuwe te overwegen, hik alleen een beetje op tegen het prijskaartje of viel dat nog mee?
     
  5. [MENTION=100]rodders[/MENTION] heb jij niet een 2.3?
     
  6. Nope, die van mij is een 2.0 tdci. Kan dacht ik dezelfde intercooler op dan bij een 2.2tdci
     
  7. #707 Dark Angel, 21 jun 2017
    Laatst bewerkt door een moderator: 21 jun 2017


    Daar past niet dezelfde op als een 2.2
    Die van jou past eentje van een ST225 op.
    Mijn aansluitingen lopen recht naar achteren, net als bij Focus RS2

    Die van jou lopen schuin net als bij de Focus ST225
    De 2.0 Airtec intercooler is goedkoper dan die van de 2.2.

    Kijk maar eens bij Airtec op de site


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
     
  8. Ok, thanks voor de tip. Ik ga het eens bekijken!
     


  9. Scheelt 70,- pond.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
     
  10. Hij is vandaag binnen gekomen :mrgreen:

    Donderdag inbouwen :cheer:

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
     
  11. Veel plezier ermee maar dat zal wel goedkomen..;)

    Ik hoop dat je niet al te veel hoeft te demonteren om de Airtec te kunnen plaatsen.
     


  12. Volgens de Airtec kan het zonder de bumper te hoeven demonteren.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
     
  13. Mooi, Freddie!
     
  14. Mooi klusje. Ben benieuwd of je veel verschil gaat merken.
     


  15. Als ik de "experts" mag geloven ga ik dat zeker merken. Vooral icm de tuning die er al op zit


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
     
  16. Na een hoop frustraties met inbouwen zit de intercooler erin :cheer:

    Het eerste waar we tegenaan liepen was dat er een blanking plate gemonteerd worden op de plek waar bij de 2.5T versie een sensor zit.
    De intercooler is voorbereid op montage voor beide motoren (volgens Airtec). De blanking plate was natuurlijk niet meegeleverd :angry:
    Hier hebben we dus een noodoplossing voor bedacht want de IC moest en zou gemonteerd worden.

    [​IMG]
    Is lastig te zien en helaas niet eerder een foto gemaakt maar er zit nu een bout in van binnenuit naar buiten, daarop een ring en 2 moeren. Tussen de ring en de IC hebben we vloeibare carterpakking gedaan en het geheel goed aangedraaid. Tot nu toe lekt het niet lucht maar mooi is anders.

    Dit opgelost te zijn, gingen we verder met de montage.
    Echter kwamen we erachter dat bij mijn auto een luchtbuis loopt van rechts naar links achter de grille langs en net boven de originele IC.
    De Airtec ging hierdoor nooit passen en dit stond ook nergens in de handleiding.

    Dus, luchtbuis verwijderen, bochtstuk afgezaagd zodat er een soort scoop gecreëerd werd om verse lucht het luchtfilterhuis in te krijgen.

    [​IMG]
    Het verwijderde stuk luchtbuis wat achter de grille langs liep.

    [​IMG]
    Het afgezaagde bochtstuk wat nu net achter de grille uitkomt.

    We dachten, nu kan ie er eindelijk in :cheer: maar niets was minder waar wat er zat nog wat in de weg wat nergens stond dat het verwijderd moest worden :nocheer:

    [​IMG]
    Deze 2 blokken zitten aan de radiateur vast en moesten ook verdwijnen. Gelukkig was dit snel geregeld door ze een kwartslag te draaien en toen klikten ze los.

    Eindelijk de Airtec erin en paste nu perfect. Hij steunt aan de onderkant doormiddel van 2 beugels die aan de IC gelast zitten, op de dwarsbalk waar ook de radiateur op steunt.

    Aan de onderkant was nu alles klaar (na vastzetten van de slangen natuurlijk)

    Nu kwam de IC aan de bovenkant nog tegen de bumperbalk aan. Er zit een moer op de bovenkant van de Airtec gelast waarop je een beugel monteerd zodat hij aan de bovenkant ook gefixeerd zit en vrij is van de bumperbalk en condensor die achter de IC zit.

    Helaas was ook deze beugel niet meegeleverd en moesten we zelf weer wat in elkaar knutselen, ook dit is een noodoplossing en verdient niet de schoonheidsprijs maar hij zit vast.

    [​IMG]
    De beugel welke dus niet meegeleverd was. :nocheer:

    Maar uiteindelijk alles erin gekregen en werkend :cheer:
    Heb al contact gehad met Mebu en Airtec ze gaan uitzoeken waar het mis is gegaan en hopelijk worden de missende onderdelen alsnog opgestuurd.

    Tevens heb ik de laatste turbo slang vervangen voor een performance slang (uitgang turbo)
    Deze zat niet bij de set die ik in het begin al eens geplaatst had en los moest bestellen.

    Hieronder nog een plaatje van het smoeltje nu gezien door de onderste grille :mrgreen:

    [​IMG]


    Last but not least had ik op de jaarmeeting een geinig dingetje gezien bij Martijn en Simon.
    Dit ook besteld en geplaatst en ik vind het wel geslaagd en super fout :schater:

    [​IMG]

    [​IMG]




    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
     
  17. Je zult wel blij zijn dat de Airtec erin zit, was dus toch niet zo eenvoudig.:nocheer:
    Maar goed, je zult hier heel veel plezier van hebben.;)
     
  18. Mooi dat 'ie er in zit!
    Bij Lars moest er ook het één en ander verplaatst worden, om de airtec geplaatst te krijgen.
    Maar! Merk je er iets van?
     
  19. Das vervelend!! Maar dat beugeltje en die missende blanking plate ga je nog plaatsen begrijp ik. Kan dat zonder uitbouw? En inderdaad is de vraag of jij er nu iets van merkt?
     
  20. De beugel en blanking plate zijn zonder uitbouw wel te doen. Zal even friemelen worden maar er moest ook weer zo veel onderdelen uit (windgeleiders) dat er weer ruimte is.

    Kan al wel merken dat de motor soepeler en rustiger door de toeren heen loopt. Echt een power verschil merk ik nog niet echt maar de motor en ecu moeten dit ook nog even verwerken zeg maar.

    Over een week nog maar eens kijken hoe het voelt.

    Al met al ben ik er wel tevreden over, verschil kun je alwel merken.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
     

Deel Deze Pagina