Modeljaarwijzigingen Focus mk4

  • Beste Bezoeker,

    Het forum draait inmiddels op de nieuwste versie. De vertrouwde uitstraling is voor een groot deel teruggebracht, maar we zijn nog bezig met het afronden van verschillende onderdelen. Daardoor kun je hier en daar nog zaken tegenkomen die anders werken dan voorheen of nog niet helemaal gereed zijn.

    We vragen daarom nog even om jullie geduld. In de tussentijd kan het forum gewoon weer actief gebruikt worden.

    Loop je ergens tegenaan, werkt iets niet goed of mis je een onderdeel dat er voorheen wel was? Laat het ons weten.
Toevallig krijg ik net een telefoontje dat mijn bestelde Vignale inderdaad niet meer leverbaar is.
 
Misschien kunnen de bestaande auto's dan een software update krijgen waarbij de cilinder uitschakeling er uitgehaald wordt?
 
  • Leuk
Waarderingen: R@ymond
Op de site van Ford kan je de Vignale nog steeds configureren. Dat moet dan kennelijk nog worden aangepast.

Verstuurd vanaf mijn Nokia 6.2 met Tapatalk
 
Toevallig krijg ik net een telefoontje dat mijn bestelde Vignale inderdaad niet meer leverbaar is.
Nou ja dat is toch ook niet helemaal netjes?
Je zou zeggen dat de dealer daar eerst een melding van moet krijgen, en alle lopende bestellingen gewoon moet kunnen waarmaken?
Wat is nu de optie geworden dan?

Misschien kunnen de bestaande auto's dan een software update krijgen waarbij de cilinder uitschakeling er uitgehaald wordt?
Mag ongetwijfeld niet vanwege de CO2 uitstoot die daarop gebaseerd is. Maar het zou wel een uitkomst zijn. Waardeloos systeem.
 
Er staat juist dat die cilinderuitschakeling bi jWLTP nauwelijks effect heeft en dat ze er daarom mee stoppen.
 
Ik ben er behoorlijk zeker van dat de cilinderuitschakeling al 'uitgeschakeld' was door de dealer toen ik mijn Focus in ontvangst nam in de zomer van '19.

En op de site van Foowrd Belgie kan je geen Vignale meer samenstellen.
 
Tja, het komt mij niet slecht uit. Ik heb 2 dagen eerder te horen gekregen dat mijn functie overbodig is geworden en dat ik op zoek moet naar een andere baan. Ik had de Vignale daarom waarschijnlijk nooit meer in ontvangst kunnen nemen. Voor mijn volgende baan moet ik eerst afwachten of er een auto bij zit en als dat zo is neem ik aan dat ik toch eerst een auto uit de pool krijg. Mocht er geen auto bijzitten dan heb ik altijd de Puma nog. Ook een genot om in te rijden hoor.
 
Oei dat is geen fijn bericht. Enigszins dus een geluk bij een ongeluk dat de Vignale niet kan worden geleverd.. ?

Hoe bevalt de Puma, in verhouding tot de Focus? (je had toch al een Focus MK4). Is de Focus veel volwassener en comfortabeler of vallen de verschillen erg mee? Ik zie dat er 19 inch onder ligt, heb je wellicht ook ervaring met 18 inch (winterbanden bijvoorbeeld?) Ben wel van de Puma gecharmeerd namelijk maar dan moet het wel een 155 pk zijn (heb nu een 182 pk Focus MK4) :cool:
 
De Puma voelt comfortabeler aan dan de Focus ST-Line. Hij is ook wat luxer met bijvoorbeeld leder op de deuren aan de binnenkant en de 155pk geeft echt een betere kick dan de 125pk had. Enige minpunt tot nu toe is het rammelende panoramadak, daar komt als het goed is een terugroepactie voor.

Qua motor ben ik achteraf wel blij dat de Vignale niet doorgaat dus.
 
  • Leuk
Waarderingen: paddo
Oei dat is geen fijn bericht. Enigszins dus een geluk bij een ongeluk dat de Vignale niet kan worden geleverd.. ?

Hoe bevalt de Puma, in verhouding tot de Focus? (je had toch al een Focus MK4). Is de Focus veel volwassener en comfortabeler of vallen de verschillen erg mee? Ik zie dat er 19 inch onder ligt, heb je wellicht ook ervaring met 18 inch (winterbanden bijvoorbeeld?) Ben wel van de Puma gecharmeerd namelijk maar dan moet het wel een 155 pk zijn (heb nu een 182 pk Focus MK4) :cool:

verwacht niet de prestaties van de 182 PK trouwens, maar de duw in je rug is hetzelfde. Kan ook niet anders met hetzelfde koppel.
 
De Puma voelt comfortabeler aan dan de Focus ST-Line. Hij is ook wat luxer met bijvoorbeeld leder op de deuren aan de binnenkant en de 155pk geeft echt een betere kick dan de 125pk had. Enige minpunt tot nu toe is het rammelende panoramadak, daar komt als het goed is een terugroepactie voor.

Qua motor ben ik achteraf wel blij dat de Vignale niet doorgaat dus.

En qua geluidsproductie? Ik vroeg vooral naar het comfort omdat ik nu CCD heb (continues controlled demping) is er prettig
 
De 155pk heeft een sound enhancer geloof ik. Hij is minder stil dan mijn oude 1.6 ecoboost. Ik vind hem behoorlijk aanwezig
 
  • Leuk
Waarderingen: paddo
Lees er alles over op:

www.focusmania.com

2019-Ford-Focus-Vignale-01s.jpg