1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

MK4 opmerkelijkheden

Discussie in 'Ford & Focus nieuws' gestart door Swanco, 20 nov 2018.

  1. Waarschijnlijk mogen we eind van de week nergens meer harder dan 100. Kunnen ze vanaf januari de accijns weer verhogen vanwege lagere belasting inkomsten
     
  2. Ik ga bij de 100 km/u invoering wat meer gebruik maken van flitsmeister. Ik moest al van 130 terug naar 120 (rond de Veluwe, precies mijn route van/naar het werk). En dan nog verder terug... GRRR

    Wanneer ik in de sport stand rij, dan merk ik dat het gemiddeld verbruik drastisch omhoog gaat. Dus best wel minder zuinig. Ik gebruik de sportstand alleen wanneer ik even snel iemand in wil halen. (of wanneer ik er zin in heb ;) )
     
  3. Hallo allen.

    Sinds juni dit jaar in het bezit van een Focus MK4 st line wagon zwart 125pk, inmiddels voldoende 'ervaringen' om deze eens te delen (en wellicht mede forummers verder te helpen). De auto staat inmiddels op 15.000km.

    Na een MK3 en 3.2 is de 4, vooral van binnen, een verademing. Erg positief en mooier afgewerkt.
    Ook de 125pk ecoboost motor stelt niet teleur.

    Helaas ook al wat kinderziektes / probleempjes gehad, deels met oplossing;
    - vastlopen navigatie (geen GPS / melding navigatie storing) - na een SYNC update verholpen
    - windgeruis bestuurders portier - de raamrubbers zitten zo los dat er geluid van buitenaf doorheen 'lekt'. is een fix voor bekend bij de Ford dealers; er wordt een kitrand op enkele plekken in het raamrubber gelegd zodat deze beter afsluit.
    - fluit geluid buitenspiegel bijrijder - rubber welke aan de binnenkant in de 'voet' van de spiegel zit (de kap welke tegen de auto aan gemonteerd is) sloot niet voldoende af, met een fluit geluid als gevolg (wind vanuit spiegel welke de 'voet' in blies)
    - Rammel gordelspanner achterbank; door de dealer verholpen, niet bekend wat
    - Af en toe toch een rammeltje her en der. de 18 inch velgen en st line onderstel zullen hier vast aan bij dragen ;)
    - Rammel achterportieren muziek of heftige klinkerwegen. Ook hier is het het raamrubber buitzenzijde portier wat dit geluid maakt. Ik heb hier inmiddels zelf (omdat ik dit toevallig had liggen) een stukje rubber in gelegd (rond massief, rond de 7mm). Dit lijkt de klacht flink te verminderen. Uiteraard blijf ik benieuwd naar de definitieve oplossing vanuit Ford.
    - Onrustig lopen motor in eco of normal modus - volgende beurt de vraag om een software update
    - Af en toe vaag stuurgedrag op zeer lage snelheid, vooral bij rotondes. Bijna gewichtsloos sturen met een hakkerig bijgevoel (lijkt op lane assist). maximaal 5 seconden, dan blijft het enkele uren tot weken weg. Ook met de lane assist uit gebeurd dit. Meld ik de volgende service beurt. Is er bij iemand hier al een fix voor bekend, gezien ik lees dat meerdere MK4 rijders dit hebben?
    - Af en toe een tikje uit het stuur / stuurinrichting, enkel na stilstand van de auto. Meld ik de volgende service beurt. Iemand hier ervaring mee?
     
  4. De update voor het verversen van de olie heb ik gehad (1.5 Diesel). De indeling is ook veranderd. Voorheen kon ik een reset van de olie doen, Dat scherm is helemaal weg. Ik kan dus niet meer zelf resetten.
    Ik zou het logisch vinden als ik weet over hoeveel km ik de olie weer moet verversen. Binnenkort laat ik weten of de software update effect heeft gehad.
     
    HenkdeVries vindt dit leuk.
  5. Gisteren de hele dag aardig wat kilometers gereden en alles werkt weer normaal. Het lijkt er op dat het systeem door de juiste spanning vanuit het boordsysteem weer up en running is. Dealer gaf als suggestie om de noodknop te testen, maar geen idee wat er dan allemaal gaat gebeuren, geen zin in een boete. Mogen ze zelf uit proberen bij de eerstvolgende onderhoudsbeurt :)
     
  6. Dit heb ik ook.

    Ik moet binnen 300km binnen voor oliewissel en heb toch ook een lijstje van storende dingen.
    Resonatie/gerammel in de voorste deuren, nu soms ook zonder muziek op -> zullen waarschijnlijk de portierrubbers zijn.
    Geratel links onderaan aan dashboard of iets dergelijks
    Achteruitrijcamera verblindt 's nachts zodat ik bijna niets in mijn spiegels zie
     
  7. Ik had gister ook weer wat moois, auto geparkeerd, op slot gedaan, bleef mijn tablet gewoon branden! Hoe verzin je het.

    Het is dat ik achterom keek, maar wat is het soms een waardeloze auto.
     
  8. Dit vind ik ook zeer storend, erg jammer dat de achteruit rij camera niet de instellingen van het scherm volgt qua dimmen.
     
  9. Bijzondere bug tegengekomen: ik wil nog wel eens in de file de luchtcirculatie op alleen binnen in de auto zetten. Om dan niet alles te laten beslaan staat ook de airco uit. Wanneer de file weer een beetje oplost wil ik vaak airco en luchtcirculatie tegelijk weer uitzetten door beide knoppen in te drukken. Well, dan schakelt het systeem volledig uit en duurt het zo'n halve minuut tot alles weer reageert..

    Geen groot probleem, wel gek :?

    Overigens is de melding over het noodoproep systeem weer terug, maandje geleden volledige module vervangen en probleem verholpen, maar helaas maar van korte duur
     
  10. Mijn noodoproep systeem is ook stuk, krijg melding bij het starten van de auto..
     
  11. Afgelopen weekend ook foutmelding in de display van het noodsysteem nu al weer een aantal dagen verder en niet meer geweest. H

    Heb wel vaak dat m’n Apple CarPlay vastloopt. Of hij blijft op Ford hangen bij het starten. Iemand dit al eens gehad?


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
     
  12. ---
    Heb wel vaak dat m’n Apple CarPlay vastloopt. Of hij blijft op Ford hangen bij het starten. Iemand dit al eens gehad?
    ---

    Met Android auto werkte het bij mij ook niet heel soepel, af en toe ook een vastloper. Ook laden over de USB werkte niet altijd.

    Ik heb het idee dat als je apparatuur aansluit op de USB voor je de auto hebt gestart, het zaakje raar of soms niet reageert. Tegenwoordig start ik de auto en sluit daarna pas iets aan; sindsdien geen probleem meer gehad.
     
  13. Na 2500 km noodoproepsysteem storing en luidsprekers vooraan inactief. Binnengedaan en bij afhalen was alles ok. Hebben ze een reset gedaan? Werkt nu al een week OK. Desondanks moet hij volgende week binnen voor vervanging telematicamodule. Tevens wordt dan een haperende deurbeschermer vervangen. Voor de rest geen klachten.
     
  14. Die mag ook op mijn lijstje bijgeschreven worden. Vorige week bij het uitstappen lag er ineens iets naast de auto, bleek de hele deurbeschermer uit het portier gevallen te zijn :think:
     
  15. In het weekend veel gereden; daarna heeft de wagen 4 dagen buiten stilgestaan. Daarna de druppellader eraan gehangen en die gaf '40%' aan. :/
     
  16. Hier nog een Focus rijder MK4 1.0 125pk. Ik constateer sinds maanden ook vibraties in de auto wanneer ik tussen de 2000 en +/- 2600 tpm rij, zowel in Normaal als Eco-modus.Als ik de tijdens de vibratie de sportstand activeer verdwijnt de vibratie. De auto rijdt echt vervelend onrustig. Het betreft een import auto en doe het onderhoud bij mijn lokale Ford dealer. De dealer heeft een software update gedaan en gaf aan dat dit een eigenschap is van de 3 cilinder en hier niks aan kan worden gedaan anders dan de sportmodus activeren. Eerlijk gezegd vind ik het beschamend dat Ford, die bekend staat om de goede rijeigenschappen met een doorontwikkelde 1.0l 3 cilinder motor, dit op de markt brengt.

    Nu vraag ik mij het volgende af:
    1. Is hier een oplossing voor, anders dan de sportstand gebruiken.
    2. Is dit op termijn schadelijk voor de motor?

    Ik heb inmiddels ook een reactie geplaatst op het kassa-forum.

    Daarnaast de vraag of hier ook ervaringen zijn waar de keyless entry niet altijd reageert.

    Overigens vind ik het verder een schitterende auto die heerlijk rijdt
     
  17. Nu bijna 3 duizend kilometer op de teller.
    Ik wordt gek van dat pano-dak wat loopt te kraken/tikken/knarsen.
    Het lijkt wel steeds erger te worden naarmate het kouder wordt.
    Iemand hier al een fix voor bedacht of gekregen?

    De dooredge protector zit bij het uitstappen inderdaad vaker ergens halverwege dan om de deurrand.
     
  18. Idem!
     
  19. Je mag wel in de gaten houden dat je geen lakschade krijgt van dat dak.
     
  20. Oh jeetje.... Dit stemt mij niet heel gelukkig. Ik hoop dat dit echt per auto kan verschillen, maar als ik ze verhalen zo lees..... :think:
     

Deel Deze Pagina