2.5i 20V 225pk mk2 RS uitlaat onder een mk2 ST

Discussie in 'Performance' gestart door DaanST, 20 feb 2014.

  1. Beste forumleden,

    ff een vraagje.

    Past een uitlaat van een mk2 Focus RS onder een 2007 mk2 Focus ST?
    Desnoods alleen de einddemper?

    En weet iemand of de ophangpunten en rubbers op dezelfde plek zitten?

    Bedankt alvast!
     
  2. Ik weet het niet zeker, maar mocht je er 1 zoeken ik heb er nog 1 liggen
     
  3. nou er staat een st in belgie te koop op 2dehands.be een witte
    daar zit er 1 onder toevallig ben ik bij dat ding wezen kijken en die uitlaat steekt er zowat een meter achteruit maar dat kan ook liggen aan diegene die hem gemonteerd heeft want de hele wagen was rijp voor demontage
     
  4. Dat komt denk ik door de bumper, die van de RS is iets ''dikker'' waardoor bij de ST de eindstukken verder zullen uitsteken.
     
  5. [​IMG]

    [​IMG]

    Dit is een Mongoose RS 3" uitlaat op mijn ST welke verkeerd geleverd was. Zoals je ziet past het. Ik had wel minder stress op de ophangrubbers willen zien, maar het was niet zo slecht dat het zou losschieten of zo. Zoals al aangegeven heeft de RS een dikkere en iets lagere achterbumper waardoor deze uitlaat op een RS minder zichtbaar zou zijn en minder zou uitsteken. Je kunt ook zien dat de pijpen schuin omhoog staan.

    De monteur heeft zijn best gedaan maar dit is ongeveer wat je dan krijgt:

    [​IMG]

    Dit zijn wel 4,5" eindstukken, maar de kleinere standaard RS pijpen zouden ook op deze manier uitsteken. Dus je "probleem" ligt bij de einddemper, de rest van de uitlaat zou geen probleem moeten zijn...

    Bij Collins Performance, waar deze Mongoose gemaakt wordt, waren ze overigens verbaasd dat alles pastte. Deze uitlaat heeft RoyST van mij overgenomen en ik hoorde van hem dat hij ook geen problemen had met de pasvorm. Dus, een standaard RS uitlaat zou theoretisch moeten passen.

    Waarom wil je eigenlijk een RS uitlaat plaatsen?
     
  6. Ik zou het niet doen als het zoals het op de foto eruit komt te zien!
    Is echt niet mooie:-(
     
  7. Ik zie eigenlijk het nut er niet van in. Afgezien van het gepiel dat er nodig is om alles netjes passend te krijgen, zit er toch niet zoveel verschil tussen een ST en een RS uitlaat? Of heeft die een andere diameter of (sport)kat? Beter een volledige 3" turbo back uitlaat kopen. Daar heb je, wat extra geluid en power betreft, wat aan :rock:.
     
  8. De Moongoose eindstukken steken verder uit dan de standaard eindstukken. Zijn volgens mij ook niet verder naar achter te schuiven omdat de eindstukken aansluiten op de zijkant van de demper.
     
  9. Even voor de duidelijkheid: de foto's hierboven zijn van een 3" Mongoose uitlaat met grotere eindstukken. Dit is puur om te laten zien dat een RS uitlaat, standaard of 3", zou moeten passen. De topic starter wil volgens mij een standaard RS uitlaat monteren en dat zou er dus ongeveer zoals op de foto's uit komen te zien...
     
  10. #10 RoyST, 21 feb 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 21 feb 2014

    Dan weet jij meer dan ik?
    Denk dat je in de war bent met iemand anders... :)
     
  11. Oeps, je hebt gelijk. Het was [MENTION=11241]Royster[/MENTION]... nou, wat scheelt het ;) sorry.
     
  12. hehe, np ;)
     
  13. Ik wou alleen weten of een standaard RS uitlaat er makkelijk onder past, aangezien er een te koop staat voor een mooie prijs.
    Maar het moet er wel uitzien of het eronder hoort.
    Een uitlaat die te ver uitsteekt of scheef tegen de bumper aanhangt vind ik zelf geen gezicht.

    Zoals op die foto vindt ik er niet zo mooi uit zien.
     
  14. Ook al zou het perfect passen, schiet je er naar mijn idee niet veel mee op...
     
  15. Je bedoelt qua geluid?
    Dan heeft het idd niet heel veel nut.
     
  16. Ik zou niet weten in welk opzicht het nut zou hebben eigenlijk. Tenzij een standaard RS uitlaat een grotere diameter buis zou hebben inclusief de downpipe, en de kat zou minder weerstand hebben dan die van een ST... dan haal je er nog wat vermogen uit. En zelfs dan ben je met een afermarket 3" uitlaat beter uit.
     
  17. De RS uitlaat klinkt naar mijn idee wel beter dan de originele van de ST, al is het verschil niet zo groot als van de aftermarket.
     
  18. Ik denk dat je met een decat op ren ST net zoveel, of miss nog wel meer herrie maakt als een rs.. Stuk makkelijker, goedkoper, en geen getob met pasvorm en die allejezusse pijpen die eruit steken
     

Deel Deze Pagina