1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

1.6 TDCi 90pk Minder vermogen bij warme motor

Discussie in 'Performance' gestart door emiletelkamp, 17 okt 2014.

  1. Hallo allemaal,

    Sinds 1,5 week in het bezit van een Focus II 1.6 tdci 90pk. Ik heb er alleen nu al wat mee, ik merkte op dat als ik een stukje heb gereden dat de motor minder vermogen heeft, als hij nog koud is trekt hij veel beter.

    Collega van me heeft de auto uitgelezen en schrok wel,
    Foutcodes P0299 Turbo onderdruk en 2x P1402 EGR system

    Kan het dus zijn dan mn EGR klep naar zn mallemoer is? Km stand is 266dkm

    Kan het eigenlijk niet gebruiken, want al mn spaargeld zit in de auto en heb niet veel meer over..
     
  2. Ja dat kan heel goed.
     
  3. Even een update, brandplaatjes moeten vervangen worden volgens garage ivm starten en dan even op bokken totdat de auto een straat uit heeft gereden. Dit hebben ze vaker gezien bij deze motoren.

    Ook is het nu zo dat ik soms wel weer het volledige vermogen heb, maar als ik dan even doortrek valt het ineens weer weg.

    brandplaatjes vervangen incl ringen en arbeid kost me 100 euro. Maar als de EGR vervangen moet worden zit ik dus al weer gauw aan de 400 euro? :-/
     
  4. Als de brandplaatjes niet goed afsluiten is het sowieso verstandig dit zo snel mogelijk te verhelpen, maar ik denk dat de egr eerder de oorzaak is van je probleem. Egr wegschrijven schijnt goedkoper te zijn.
     
  5. de laatste keer dat ik een brandplaatje kapot had miste ik geen vermogen maar had ik last van een dieselgeur in het interieur.
     
  6. Dit 2e heb ik nu ook GerardTDCI, vandaag pas voor het eerst opgevallen. Vermogen en het tikken staat los van elkaar. En de EGR wegschrijven?
     
  7. dus je hebt nu gelijk 2 problemen :nocheer:
    EGR wegschrijven doen tuners ook geloof ik, is vast wel wat te vinden hier op het forum.
     
  8. Heb al een offerte, egr wegschrijven, roetfilter verwijderen en wegschrijven, en eco-chiptuning voor 550 euro?

    Bij warme motor is het vermogen er, dan even doortrekken blijft het vermogen, tot ik schakel en dan is het weg. Even paar keer gas los en het komt langzaam weer.

    Maar de ecu aanpassen, roetfilter verwijderen en de brandplaatjes totaal dus 650 euro wat over de aanschaf heen komt, en dan maar hopen dat de verstuivers er heel uit komen.

    Jammer, verliefd worden op een auto :'(
     
  9. Rond de 600euro voor een focus 2 met 266.000 km dan moet er ook wel wat aan mankeren.

    Je hoeft niet te tunen, zou ik zelfs afraden. Die verstuivers komen er normaal gewoon heel uit als je dit door een ervaren dealer laat doen. Gloeibougies zijn doorgaans een groter probleem. Binnenkort een nieuwe turbo. Dan heb je bijna alles gehad en zit je nog steeds op een totaal van 2500 euro inclusief aanschaf. Nette prijs dan nog steeds!
     
  10. Aanschaf was al 3000 euro, ik heb het over een totaal van de reparatie en het aanpassen van de ecu. 600 voor een focus II is te mooi om waar te zijn.
     
  11. Even een update: vandaag na een rit van 60km de auto eens op zn staart getrapt en 180 op de teller, na 3 a 4 minuten dit gedaan te hebben vond ik het wel leuk, maar zag in de achteruitkijkspiegel allemaal vonken door de lucht gaan (was al donker) en dit hield wel even aan. Na dit voorval heb ik het idee dat de auto nu door blijft trekken in de versnellingen, maar dit kan een placebo effect zijn, morgen eerst ff afwachten dus. Maar de vonken zijn volgens mij delen van de retrofit roetfilter die ik aan het opbranden ben?
     
  12. Oke er bovenop bedoel je dus. Je hebt een retrofit dus, die geven natuurlijk vaak problemen.
     
  13. Haha dat heb ik ook gehad bij m'n oude focus.
    Retrofit filter helemaal weggestookt op de snelweg. Idd allemaal vonken uit de pijp.

    Laat dat ding maar weghalen door de garage en er gewoon weer een rechte pijp tussen zetten.
     
  14. Update:

    Auto is na 3 dagen terug van de garage. Ze hebben de brandplaatjes vervangen. De afgelopen dagen kreeg ik namelijk een dieselgeur in de auto bij stationair.

    Dit zou ook het starten bevorderen. Het is wel beter geworden maar nog niet 100%. Ook hebben ze alle onderdelen getest en nu zeggen ze dat er misschien ergens een kabelbreuk zit oid, waardoor ik ook vermogensverlies kan hebben. In de boordcomputer staan namelijk foutmeldingen die er niet zijn. De egr werkt goed en roetfilter heeft genoeg doorstroming. Ze willen de auto volgende week graag weer om het op te kunnen lossen.

    Wel vonden ze dat de turbo wat zwaar zou draaien, dus maar even bellen met de man waar ik de auto van gekocht heb.
     
  15. toen bij mij een brandplaatje is vv hebben ze gelijk een injectorreiniger toegevoegd aan de tank.
    of het helpt, geen idee maar wat mij wel opviel dat ik wel eens last had van een soort 'hikje' en die was helemaal weg daarna.....
     
  16. Update:

    Turbo vervangen, probleem is nu opgelost! De oude zat veel speling op het asje. Auto gaat nu als een trein! (Voor zover mogelijk met een 90pk tdci)

    Turbo heb ik van de garage gekregen waar ik hem heb gekocht uit coulance, want garantie had ik niet.

    Al met al ben ik tevreden, geen foutcodes meer in de ECU, op naar het updaten van de auto :)
     
  17. dan heb je veel geluk gehad...
    hebben ze ook meteen gekeken of de zeefjes uit de oliekanalen zijn gehaald richting de turbo???

    veel plezier met het updaten!!
     

Deel Deze Pagina