Mijn Wagon

Discussion in 'Mijn Focus' started by H-XL, Aug 5, 2015.

  1. wat ik kan vinden is de BV6N 14B531-BF en de BV6N 14B531-BF, maar dit kan je door [MENTION=142]JW[/MENTION] beter even laten checken want mijn Microcat is vrij oud...
     
  2. Als ik specifiek zoek op de productiedatum van de auto kom ik op de volgende onderdeelnummers uit:

    Bestuurderszijde =BV6N-14B531-BJ
    Passagierszijde = BV6N-14B533-BJ

    Deze deurmodules ondersteunen de volgende functies:

    Van: 03-01-2011 Naar: 07-08-2012 Tipt. omh./oml. el. bed. ruit. v., Met centrale vergrendeling, BIS W/Radar-BLIS/CAN LED
    Van: 03-01-2011 Naar: 07-08-2012 Tipt. omh./oml. el. bed. ruit. v., Dub.el/vw/ink.sp.+trott.verl/richt., Met centrale vergrendeling, Zonder informatiesysteem dode hoek
    Van: 03-01-2011 Naar: 07-08-2012 Tipt. omh./oml. el. bed. ruit. v., Met inbraakbeveiliging


    Deze deurmodules kosten nieuw bij de dealer zo'n €75,- per stuk. Mijn ervaring is dat er autodemontage bedrijven zijn die denken dat ze goud in handen hebben en dus de hoofdprijs durven vragen.
     
  3. Thx voor de info [MENTION=142]JW[/MENTION] daar ga ik eens even mee bezig,

    Helaas heb ik nu eerst een ander probleem..

    Mijn accu blijft leeg lopen. ik heb geen idee waarom.
    als ik hem probeer te starten hoor ik alleen KLIK
    de startmotor komt niet eens rond...

    dit ondanks dat ik gister die reset heb gedaan en toch zeker nog even 20 km heb rond gereden om de accu wat bij te laden.
     
  4. Is de accu al doorgemeten? Persoonlijk acht ik de kans vrij groot dat de accu kapot is.

    Voor zover ik weet moet de accu volledig geladen zijn als het Battery monitoring System wordt gereset. 20 KM rijden is lang niet voldoende om de accu volledig te laden. Je kan dan beter de accu een nacht onder lading zetten.
     
  5. Nee ik weet dat het lang niet genoeg is om hem volledig vol te laden. De accu zelf kan ik niet door meten. Ik kon wel volt meten en hij gaf 9.4 aan.

    Als jij denkt dat me accu overleden is welke zou je adviseren?
     
  6. Balen Harmen, ik denk ook dat je accu slecht is. 9.4V is veel te weinig...

    Ik zou zo niet weten wat een goed merk is. Varta?
     
  7. Na een avondje flink googlen en ervaringen gehoord te hebben heb ik de volgende keuzes. Keuze 1: Bosch S4 E10. Keuze 2: Bosch S6 005 keuze 3: Varta start/stop plus D52.

    Nu moet ik hier nog een definitieve keuze uit maken.

    [​IMG]
    [​IMG][​IMG]
     
  8. 60 Amp is voldoende ........ iets meer is nooit verkeerd
     
  9. Uiteindelijk heb ik de keuze gemaakt om voor de bosch S4E10 te gaan, dus deze besteld. Bij levering zojuist kom ik er achter dat ze een S5E10 hebben geleverd. Kortom meer power voor die zelfde prijs. #bedanktharrybanis

    [​IMG]
     
  10. #70 JW, Sep 8, 2015
    Last edited by a moderator: Sep 8, 2015
    Hou er wel rekening mee dat de accu capaciteit is geprogrammeerd in de centrale configuratie van de BCM (je hebt keus uit 4 verschillende capaciteit accu's). als je dus een accu plaatst met een andere capaciteit als er oorspronkelijk in zat is het dus aan te raden om dit ook aan te passen in de centrale configuratie.
     
  11. @jw, wanneer kan ik dat het beste doen? Voor of na vervanging van deze penlite
     
  12. Dat maakt in principe niet zoveel uit. Naar mijn mening is het geen probleem om eerst de nieuwe accu te plaatsen en daarna de instelling in de centrale configuratie aan te passen.
     
  13. En Harmen, rijdt de :focus3: weer?
     
  14. Yes hij rijd weer! Wat een verschil zeg met deze nieuwe accu. Ik wist wel dat er een start/stop systeem op zat maar daar had ik nog nooit wat van gemerkt! Nu met deze accu?! Wauw alles werkt. Nog geen 500 meter van huis en sloeg al af bij een kruispunt.
     
  15. Vanavond even wat fotos geschoten.

    [​IMG][​IMG][​IMG][​IMG][​IMG][​IMG][​IMG]
    Wat een fijne auto !
     
  16. Mooie plaatjes in een prachtige groene omgeving.:D

    Jaja, dat hebben we ook in Almere :thumbs:
     
  17. Mooie bak!

    Ik mag de mijne as vrijdag halen!
     
  18. Vandaag vast wat voorbereidingen getroffen voor me DRL, om dat ik geen zin had om mijn bumper te beschadigen met een schroevendraaier of wat dan ook heb ik simpelweg de hele bumper van de auto gehaald. Zo kon ik heel makkelijk de DRL's plaatsen. Ik heb gelijk maar de kabeltjes van de DRL's verlengt om dat ik ze aan de korte kant vond. Nu ze eenmaal zitten kan ik is gaan bedenken waar ik dat sturings kastje ga plaatsen en waar ik de juiste signalen vandaan moet halen voor 100% en 50%

    Nu even een paar foto's [​IMG][​IMG][​IMG][​IMG][​IMG][​IMG][​IMG][​IMG]
     
  19. De DRL controller module past mooi tussen het kunststof voorfront en de linker koplamp.

    [​IMG]

    De lengte van de bedrading tussen de lampen en de module is hiervoor ook precies lang genoeg. De bedrading vanaf de module is dan net lang genoeg om tot bij de zekeringkast te komen echter staat deze bedrading dan strak en (naar mijn mening) niet netjes. Ik heb er dan ook voor gekozen om deze bedrading op te splitsen en waar nodig te verlengen en aan de originele bedrading te bevestigen.
     
  20. Lekker bezig Harmen! Ziet er goed uit!
     

Share This Page