1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Mijn tank fluit!

Discussie in 'Performance' gestart door rfknol, 14 okt 2009.

  1. Hallo iedereen,

    Sinds een aantal maanden heb ik een bijzonder probleem. Als de tank meer dan halfvol zit fluit hij na een stuk rijden (minimaal 20km). Zodra ik de tankdop los maak stopt hij onmiddelijk. Aanvankelijk floot hij ook spontaan in de straat als hij al 2 uur stil stond. Hij is er al 2 keer voor naar de dealer geweest, maar die kan niks vinden. Er is een andere tankdop op gekomen maar dit heeft niet veel geholpen. Hij fluit nu eigenlijk alleen nog maar als de motor loopt (ook stationair).
    Iemand nog een idee? Zit er bijvoorbeeld nog meer beluchting op de tank behalve de dop? Het is een behoorlijk irritante fluittoon.

    Groeten,

    Robert
     
  2. Als het goed is moet er nog een tank ontluchting zitten deze loopt meestal samen met je tankhals omhoog. Hier kan het probleem zitten of in je Canister dat deze Vol/Stuk is.
     
  3. Vroeger boorde ze een klein gaatje bij de tankdop erin, dus mocht je echt
    radeloos worden is dat nog een idee, uiteraard hoort het niet zo en zal er
    idd ergens een beluchtingsprobleem zijn.
     
  4. Kun je me ook vertellen waar de canister zit? een collega van mij wil mij daar eventueel wel bij helpen. Hij is monteur geweesd.
     
  5. even kijken met een aansteker, dan is je ontluchting geregeld!

    serieus: ontluchting is het zeker...
     
  6. Sorry ik weet niet waar hij zit bij een Focus 2 misschien iemand anders ?
     
  7. Ik heb vrijdag de auto nog weer eens op de brug gezet en de tank er onderuit gehad. Wel alle leidingen en dergelijke er aan laten zitten. Het fluiten komt niet van de tankdop. Maar er zit nog een beluchtingskanaal bij de vlotter. Na eerst het filtertje wat daarop zit te hebben gecontroleerd en geconstateerd dat die schoon was hebben we hebben de tank (zonder het filtertje) onder lichte druk gezet. Het ene moment liep de lucht er gewoon weer uit, het andere moment bleef de lucht er inzitten en deed ie dus helemaal niks. Nog een ander moment liep hij langzaam leeg wanneer er ook een fluittoon te horen was. Binnenkort ga ik de vlotterunit vervangen om te kijken of hiermee het probleem opgelost wordt. Alleen het beluchtingskanaal vervangen kan niet volgens de dealer. Nu maar hopen dat het eindelijk ophoudt. Want donderdag floot hij zo hard dat een paar mensen ong 100m verderop het ook hoorden...

    Groeten,

    Robert

    PS: die vlotterunit zit bovenop aan de voorkant van de tank
     
  8. Nou hij is voor de verandering weer eens bij de dealer geweest. Andere tankdop erop gezet. En nu is hij stil, heeft hij (bijna) geen vacuum op de tank en hij is vlotter geworden:D
    Probleem lijkt dus opgelost.

    Groetn,

    Robert
     
  9. Dat is heel goed nieuws. Wel raar dat het met die eerste nieuwe tankdop niet opgelost is.
     
  10. De eerste tankdop was een gereviseerde. Ik had na de nieuwe (dus huidige) tankdop maar eens even met de dealer gebeld. Die vertelden dat toen. Weet ik meteen waarom hij gratis was...
     
  11. Ik wist niet dat ze zelfs tankdoppen geviseerden.....Moet niet gekker worden:mrgreen:.
     
  12. Als ik ga tanken en de dop los draai staat mijn tank ook onder vacuum. zou dit betekenen dat de dop vervangen moet worden? Heb geen last van fluiten.
     
  13. Als je de dop losdraait is het normaal dat de tank fluit. De tank wordt dan als het ware ontlucht.
     
  14. Er zit inderdaad altijd een vacuum op de tank. Bij mijn vaders auto (mondeo) zit dat ook, maar als ik de tankdop los maakte duurde het aanzuigen van lucht ook zo'n 1,5 seconde. Ik ben blij dat het probleem nu is opgelost. Nieuwe tankdop kostte me 25 euro.
    Het fluiten irriteerde me mateloos daarom heb ik er ook wat aan laten doen.

    Groeten,

    Robert

    PS: hij is wel wat meer gaan verbruiken sinds de nieuwe dop, maar hij loopt ook makkelijker :D
     
  15. Met het koude weer verbruiken de autos sowieso meer brandstof. ;)
     
  16. dat wel maar het was nog niet zo koud toen de dop werd vervangen. Met deze kou verbruikthij nog weer wat meer. 1 op 16,2 ipv 1 op 17,2. Dat was met de oude dop rond de 1 op 17,8. maar er is nog mee te leven hoor:)
     

Deel Deze Pagina