1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Mijn Mondeo mk3 ST TDCI

Discussie in 'Mijn Ford' gestart door Niels_mondeo, 22 nov 2013.

  1. #1 Niels_mondeo, 22 nov 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 nov 2014
    Naast een Focus ben ik ook nog in het bezit van een Mondeo mk3 2.2 TDCI in :st: uitvoering. Helaas was mijn vorige mk3 door een aanrijding total loss, maar uiteindelijk een goede vervanger kunnen vinden met bijna alle opties en de complete onderhoudshistorie. Zelfs de originele Ford pen en folder zit er nog bij.
    De kleur is net als mijn vorige mondeo ink blue.

    Plannen zijn er genoeg en er zijn ook al een aantal mods uitgevoerd.

    De mods die al zijn uitgevoerd:

    - Grotere remschijven en remklauwen icm. Goodridge remleidingen
    - Roetfilter verwijderd
    - Complete RVS uitlaat tot aan de katalysator, de dubbele sierstukken vervangen door 2 bochtjes naar beneden
    - Pipercross luchtfilter gemonteerd
    - De ST220 velgen laten stralen en coaten
    - De OEM sony radio vervangen voor een Clarion nx501 met leuke opties
    - De st veren vervangen voor een Eibach pro-kit
    - De ramen voor de achterpassagiers voorzien van sonniboys

    De aankomende mods:

    - RVS decat laten plaatsen
    - Airtec intercooler
    - De Mondeo voorzien van een remap, alleen nog geen tuner hiervoor gevonden
    - Recaro interieur plaatsen, mijn voorkeur heeft rood leder
    - Scherm in de hoofdsteun voor de kleine achterin, mijn huidige radio is voorzien van een dual-zone systeem dus op het hoofdscherm hoef ik gelukkig niet mee te kijken ;)

    Topic is natuurlijk waardeloos zonder foto's dus bij deze:

    [​IMG]

    [​IMG]

    Een foto van de uitlaat:

    [​IMG]

    Nog een paar bewerkte foto's :)

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  2. Mooie bak hoor. Dat zal ook wel aardig doorrijden zeker?
     
  3. Hele strakke Mondeo
     
  4. Kwa performance niet te klagen, vooral het hoge koppel van 400nm die standaars al aanwezig is fijn. Tot 500 nm is wel haalbaar met wat mods en een remap :)
     
  5. Geen half werk! Van welke ford zijn je remmen afkomstig? De v6? Resultaat is om je vingers bij af te likken:)
     
  6. Die zijn afkomstig van een focus st225. Bij de mondeo heeft een 1.8 dezelfde remmen als een st220 op de 1 of andere manier.
     
  7. Ik heb zelf een getunede mondeo 2.2 TDCI gehad met dat koppel alleen het dubbelmassavliegwiel sterft dan zeer snel.
    De mijne was na 35.000 km volledig aan zijn eind, en heb ik een vast vliegwiel met racekoppelingsplaten erin laten zetten.

    Het blijft wel lachen als je gas geeft, want ook een Focus ST moet het afleggen tot 120 km/h vanwege het hoge koppel, maar daarna moet de diesel het afleggen op pk's :thumbs:
     
  8. Prachtig ding!
     
  9. Mijn vorige mk3 zat op 450nm en geen problemen gehad met het dmf, maar boven de 480 vind het dmf inderdaad niet prettig :nocheer:
     
  10. Aardige bak van een auto :D
     
  11. mooie Mondeo Niels :rock:
    ook die 2 uitlaatpijpjes komen mooi net onder de bumper vandaan :thumbs:
     
  12. Thnx :)

    Vind de sierstukken zo beter staan. Had eerst links en rechts 2 pijpen, maar dat was te iets te:

    [​IMG]

    Dat was trouwens mijn vorige Mondeo.
     
  13. Bekende eindsierstukken.

    Die zaten bij mijn mondeo er ook onder.
    Ik weet dat de nieuwe eigenaar ze verkocht heeft, dus dat zullen deze dan wel zijn. :rock:
     
  14. Dan weet ik nu ook wie je oude mondeo in zijn bezit heeft, deze uitlaat heb ik inderdaad overgekocht en aangepast :)

    Nu ben ik dan weer nieuwsgierig wat de specs waren van je oude mondeo toen die nog in je bezit was, aangezien er veel aan veranderd is.
     
  15. Oude specs waren:
    Hybride turbo met vergroot inlaat/uitlaattraject, decatpijp waar versmalling is uit gehaald, airtec intercooler met aangepaste toevoerpijp waar ook de vernauwing was uitgehaald, KN filter, rvs utilaatsysteem met de eindstukken zoals getoond, H&R verlaagd, Focus ST 225 remklauwen en grotere remschijven en Ferodo2500 blokken, oppompbare achtervering, verlichte handgrepen zoals de Focus 3 heeft,
    ambient licht, turbodruk -en oliedrukmeter zelf in een A-stijl gebouwd en bekleed,racekoppeling met vast vliegwiel speciale chiptuning op maat door David (belgiƩ) die sprintraces deed.

    Resultaat 229 pk en 508 Nm ( 0-100 in 6 sec) :thumbs::thumbs::thumbs:
     
  16. Echt een pracht bak! :cool:
     
  17. Deze week de decat laten plaatsen, resultaat is merkbaar kwa sound en ook laag in de toeren. Gevoelsmatig is er al veel koppel laag in de toeren beschikbaar.
     
  18. Dit jaar maar geen lelijke stalen velgen, maar 18 inch sportdesign velgen icm. winterbanden gemonteerd. Velgen zijn wel iets beschadigd, maar voor de winter ga ik ze niet opknappen.

    Paar foto's om het verhaal compleet te maken :)

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  19. Dat zijn hele mooie oem 18 inch velgen :thumbs: Deze zijn staan bij Focus II ook erg goed.
     
  20. Mooi hoor!:thumbs:
     

Deel Deze Pagina