1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Mijn mk4 rs turbo Project

Discussie in 'Mijn Ford' gestart door Herman RS turbo, 16 dec 2011.

  1. #1 Herman RS turbo, 16 dec 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 27 feb 2013
    Hallo allen, zoals jullie misschien weten had ik me hier al eens eerder aangemeld als Herman rst maar wegens wat problemen met mn email kan ik me niet meer inloggen. daarom maar even opnieuw aangemeld.

    Ik heb even het draadje van mijn rs turbo opgezocht en die kun hier vinden:http://www.focusclub.nl/forum/showthread.php?t=21318

    In dit draadje zal ik de vorderingen van het project blijven updaten.
     
  2. vraag ff aan de mods of ze het willen aanpassen voor je, wel net zo makelijk
     
  3. Ik heb je wachtwoord van je andere account hersteld, zie pb.
     
  4. Mooi dat je weer gaat updaten! Heb zelf 2 RST's gehad.. Die Escorts blijven toch een "speciaal plekje in mijn hart" hebben :) Staat nu een mooie Nederlandse te koop op MP.. maar doe het toch maar niet haha (heb andere prioriteiten). http://link.marktplaats.nl/511698714 ;)
     
  5. Vandaag de handen maar weer eens uit de mouwen gestoken.
    Ik ben afgelopen EFE met de escort geweest en dit leverde helaas wat problemen op. De dag ervoor al wat problemen gehad met de laadspanning.
    Dynamo was overleden dus die voor vertrek ff snel vervangen.
    Onderweg naar biddinghuizen kreeg ik koel problemen. hij liep erg warg en begon flink te stomen onder de kap. Mijn eerste gedachte was dus dat er een slang geklapt was. gelukkig waren we er bijna.
    Besloten om de boel eerst af te laten koelen en de volgende dag tijdens het EFE er even naar te kijken.

    Na even gekeken te hebben bleek dat een een kunststof t-stukje die 3 koelwaterslangen met elkaar verbindt kapot geknapt was.
    alles en iedereen op het EFE afgezocht maar niemand had het betreffende stukje (of iets Wat er voor doorkan) bij zich helaas.

    Toen heb ik samen met een vriend zelf maar iets gefabriseerd van een stukje koperpijp en wat knelkoppelingen en een t-stukje.
    Dit bleek achteraf perfect te werken.
    Deze jongen zit in de cnc draaien van beroep en hij heeft even mooi zo'n stukje uit rvs gedraaid en gelast voor me.
    super blij mee natuurlijk.

    Hier een foto van het zelf gefabriceerde t-stukje:

    [​IMG]

    en hier een foto van het nieuwe t-stukje uit rvs:

    [​IMG]

    een mooie upgrade dus, en hij zal me niet snel meer kapot knappen.
    Toch op de terug weg bleef mn torretje maar warm lopen en klapte er uiteindelijk ook nog een slang.
    Reden voor mij dus om te denken dat de koppakking er misschien wel uitligt.

    escort even aan de kant gezet en vandaag toch maar eens begonnen met het demonteren van het een en ander.

    [​IMG]

    [​IMG]

    Zoals je ziet zat het kleppendeksel lekker fris vast met een m12 bout:nocheer:
    Toch was hij er snel af:
    [​IMG]

    Inlaat eraf en uitlaat los:
    [​IMG]

    En dan is de kop er ook zo af:
    [​IMG]

    en nog ff een foto van de kop:
    [​IMG]


    Heb even goed gekeken naar de koppakking maar die ziet er nog aardig goed uit. ik moet het probleem dus ergens anders gaan zoeken.
    Vandeweek moet ik nog ff bij een vriend een andere kop halen. deze is helemaal klaar gemaakt en alle kanalen mooie gepolijst. zodra ik die binnen heb zal ik even wat foto's plaatsen.
    verder is het nu tijd om even te inventariseren en spullen te bestellen.

    binnenkort meer dus...:cool:
     
    rs2000 vindt dit leuk.
  6. mooi wark Herman!
     
  7. het begint bij een t-stuk en nu ligt de kop er al af haha
    gaat ongetwijfeld weer helemaal goed komen Herman :thumbup:
     
  8. Goddamn! Wat ben jij goed bezig!
    jij maakt er wat moois van, dat heb ik al lang gezien!

    Succes met sleutelen!
     
  9. zo vandaag weer terug gekomen van mn werk en kon het niet laten om even iets te proberen. het was al een tijdje aan het knagen en nu weet ik waarom.
    ik heb dus even de thermostaat uit het thermostaathuis gehaald om hem te testen. dus even in een glas met kokend water gedaan en jahoor: KAPOT!!!!!!
    dus heb eigenlijk de kop voor niks eraf gehaald want dit was waarschijnlijk het probleem.

    maargoed nu de motor deels al uit elkaar ligt heb ik maar besloten om hem er helemaal uit te halen.
    zodoende kan ik even het een en ander nakijken en opfrissen.
    ook wil ik het voorfrontje vervangen. er is al een x aan gelast maar is niet echt netjes gedaan.
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]



    heb een nieuw voorfrontje die ik dus ga vervangen en een beetje modificeren om hem wat cleaner te maken. later hierover meer
    [​IMG]




    verder ook nog even een foto van mn nieuwe Spax top adjustible met veren setje voor de escort
    [​IMG]



    verder ben ik al met een andere cilinderkop bezig om wat te bewerken. heb er nog geen foto's van maar ga er vandeweek mee verder dus foto's zullen ongetwijfeld volgen.
     
  10. Wat zijn de standaard specs eigenlijk ?
     
  11. wat wil je precies weten?

    1600cc cvh 8 klepper
    garret t3 turbo
    132 pk (fabrieks opgave)

    2.5 inch rvs scorpion uitlaat met 4 inch rolled out eindstuk
    pipercross open air spons filter
    bollen racing twin piston dumpvalve

    verder is hij nu nog standaard maar als de motor weer klaar zijn er wat kleine aanpassingen gedaan.
    als het klaar is meer details;)
     
  12. Ik heb ooit een zwarte RS turbo gehad, met een 1,9 erin, aangepaste kop, aangepaste turbo, ook een 2,5" eronder, openluchtfilter, aangepaste benzinedruk enzovoort...
    Erg leuk speelgoed... :cheer:
     
  13. goed bezig Herman, deze blijven we volgen :thumbs:
     
  14. zo ik ben vandaag even een tijdje aan het dremmelen geweest aan mn nieuwe kop.
    zo kreeg ik de kop:
    [​IMG]

    zoals je ziet zijn de kleppen behoorlijk vies.
    die eerst dus maar een ff schoonmaken:
    [​IMG]
    [​IMG]


    daarna de verbrandingskamers ook maar ff schoongemaakt:
    [​IMG]
    [​IMG]



    nu alleen nog ff de kleppen inslijpen en de kanalen polijsten.
     
  15. zo vandaag weer even wat tijd gevonden om even de garage in te duiken en de motorruimte verder te strippen.

    na eerst de turbo en radiator en intercoller te hebben verwijderd zag het er zo uit:
    [​IMG]


    eind van de middag was ik zover dat bijna alles op het blok, v-bak en remmerij na uit de motorruimte is.

    morgen ga ik weer ff verder en hoop ik zover te komen dat het blok eruit kan.
    [​IMG]
     
  16. lekker bezig!
     
  17. Wat een klus.........:respect:

    Wel mooi om te volgen, ik doe het je zeker niet na
     
  18. Zo! Je bent aardig aan het opruimen geslagen in de motorruimte! :) Goed om te zien dat je er je tijd en geld in wilt steken, ze worden zeldzaam..
     
  19. Goed bezig!:thumbup:
     
  20. Herman, haal je hem boven of onderlangs eruit?
    Voor de rest groot respect, ik heb het toen samen met een maat van mij gedaan...
     

Deel Deze Pagina