1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Mijn Focus Wagon Trend

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door Chelios, 9 jan 2013.

  1. #1 Chelios, 9 jan 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 10 jan 2013
    Op 26-07-2012 met pijn in 't hart mijn vertrouwde Golf IV Variant 1.9TDI (Ge-remapped naar 130pk / 300Nm bij ATM) ingeruild voor mijn huidige Focus Wagon Trend 1.6 TDCI.
    Het beessie uit 2004 had al ruim 240K op de teller en begon te veel storingen / kuren te vertonen en kosten liepen uit de hand.

    Tijdens onze vakantie in Giethoorn was de Variant spontaan storingsvrij en heb daar geen gras over laten groeien (want ik wist immers niet wanneer deze / of andere storing weer terug kwam) Lang leve de auto-traders/track etc en snel met mijn crappy wifi verbinding opzoek naar een degelijke station, met niet té veel km's op zijn klokje.

    Al gauw kwam ik mijn huidige :ford: tegen en was ik eigenlijk al verkocht! Een ex- leasewagen uit 2008, 136K en leuke vraagprijs. Gelijk de dealer gebeld, van "joh, ik ben op vakantie ergens bij je in de buurt en ik zie deze auto op je site, kan ik vanmiddag proefrijden / Variant inruilen / en kan je de auto binnen 2 dagen klaar hebben om af te leveren?" Aarzelend reageerde de man, "kom eerst maar langs, dan praten we verder".

    Affain, 5 kwartier later waren we ter plekke, rondje om de auto, :kwijl: :kwijl:, praatje gemaakt, naar mijn Variant gekeken (nog steeds zonder storing) leuk inruil-bod gekregen en ik een proefrit gemaakt met de Focus. Ohw, wat was hij mooi, maar oooh zo traag.. Naar mijn gevoel niet vooruit te branden! Maarja, ik "moest" toch van de Variant af zolang hij nog storingsvrij was, want dat zou toch schelen voor de inruilprijs. De Variant zou toch opgekocht worden aan een handelaar en zou de grens overgaan, maar toch, even geen storing aub! Verder was ik helemaal in mijn nopjes met de :ford: dus met een beetje over en weer bieden kwamen we tot een mooie inruil deal en was het mogelijk om de Fofo binnen 2 dagen af te halen (donderdag proefrit / zaterdag inruilen) En het kentekenbewijs, wat uiteraard thuis in de kluis lag, zou ik 's maandags per post opsturen, zodat ik later die week het vrijwaringsbewijs thuisgestuurd zou krijgen.

    [​IMG]

    Aldus, zaterdag ochtend stond ik al te popelen om mijn nieuwe :focus2: op te halen. Ik startte de Variant en sloeg niet aan! Uit ervaring zou normaal gelijk het motormanagement lampje gaan branden, maar deed het niet(!) Pfew, nog een keer, en na de 3e keer startte hij weer zónder verder een lampje of piepje te laten zien of horen.
    Met hartslag 100++ naar Dalfsen gereden, achter op de parkeerplaats gezet met de kont naar mijn nieuwe aanwinst om alles (sub, vakantie zooi, etc etc) over te gooien.

    [​IMG]
    [​IMG]

    Motorkap stond open om de stroomkabel van de versterker los te koppelen. Toen alles was overgegooid vroeg de beste man of hij de Variant mocht verplaatsen, want er waren kijkers voor een "mishandelde" Octavia. 3x Raden; tot 2 maal toe, niet starten maar géén storing! "Ohw, het lijkt Herbie wel", grapte de dealer,"ik zal hem wel te snel gestart hebben".. Poeheej, je wilt niet weten hoe ik mij op dat moment voelde!!

    Snel naar huis, vakantie was voorbij en ik wilde de eerste 270km vreten.
    Onderweg met knopjes en de radio gespeeld, kwam er een haleluja god save us all uit de speakers geknalt. Cd eruit gehaald en bij de eerste tankstation netjes gedumpt in de container. Mooi, of een refo of een oude(re) man was de vorige eigenaar en geen 18 jarig mannetje die een "dikke" leaseauto op zijn naam had staan.
    Op de helft van de reis merkte ik dat de Focus wat gewilliger werd en ging opzoek naar de andere paarden onder het gaspedaal. Voordat ik in de buurt van Rotterdam aankwam was ik het verdriet van mijn Variant vergeten.. Ik heb weer een :ford:, een :focus2: wel te verstaan! (mijn eerste Ford was -tig jaar geleden, een Escort MK3, foto's volgen hopelijk nog een keertje)

    Alsof de duivel er mee speelde, kwam ik thuis, rotzooi opgeruimd, sla ik de laptop open, check de mail; "Nu bij ATM, uw vriend of collega voor de helft van de prijs re-mappen". WTF !!?? Ik gelijk terug gemaild, van joh, zus en zo, een half jaar geleden mijn Variant getuned, moeten verkopen wegens storingen, kan je mij matsen?" Maandag ochtend antwoord terug, prima, geen probleem, over 2 weken heb ik nog een gaatje vrij op zaterdag!

    [​IMG]

    Helemaal happy de peppie met mijn 140Pk's en 315Nm koppel!

    Ja, met deze auto wil ik meer doen..., véél meer....

    Vanaf hier alleen maar plaatjes en bijbehorende tekst..

    Quintezz universele dagrijverlichting. Let niet op de kentekenplaat, met mijn pica van mijn Suzuki Intruder 1400GLP :rock:

    [​IMG]

    Foute RS-T 16" zwarte wieldoppen, gewoon als test.. Want er komen toch echt licht metaaltjes onder..

    [​IMG]

    Pioneers ingebouwd, maar gaven te veel hoge tonen tezamen met de tweeters in de deurstyle. Zelfde middag nog omgeruild voor een setje JL Audio C5-525X én mijn Pioneer TS-WX205 met GM-6100F versterker. Helaas daar geen foto's meer van, want m'n batterij was leeg. (volgt)

    [​IMG]
    [​IMG]

    Vandaag naar Budget Blindering en Autoruiten service om mijn ramen te tinten.. (tóch.. zie topic 50 tinten Grrr..)
    Voor 350 Eurie vanaf de B-Stijl geblindeerd met HP15 (en zonnescherm op voorruit)
    de voorportierruiten zijn geblindeerd met CARBON70. Mét certificaat.
    Resultaat: De ramen voor waren eerst 78% en nu 56% , 57% lichtdoorlatend. De norm is minimaal 55%
    :badgrin:

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Alle eervolle credits voor het schitterende maatwerk

    [​IMG]
    [​IMG]

    What's next.., eerst nieuwe black rims, grill, spoiler? Hmmm...
    Tips en picture tuning welkom!
     
  2. Welkom op het forum en geloof me die Golf ben je zo vergeten:rock:
     
  3. Dank dank,, eh.. welke Golf? :badgrin:
     
  4. #4 McGyver, 10 jan 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 10 jan 2013
    Even een shop met 18" velgen.
    [​IMG]

    En je kunt ze ook PlastiDippen en dan worden ze mat zwart.
    [​IMG]

    Ik weet niet hoe groot je ze in gedachten hebt, maar Mike en Jeroen hebben allebei een een mooi setje 18"[/URL] te koop!
     
  5. #5 Nevlo, 10 jan 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 10 jan 2013
    Hey Wim!

    Leuke verhaal, vroeg me al af wannr je em ging plaatsen hier :p

    Een Sony radio zou em ni misstaan met jou installatie.. :schater:

    +
    Dikke spoiler, skirts, onderste grill in voorbumper in kleur spuiten (of andere kleur), onderste mistlampen inbouwen of leuke DRL op die plek?
    Xenon koplampen?


    (Kheb weer een creatief kwartiertje)

    140PK uit een 1.6 TdCi 0.0
    Das wel netjes :kwijl:
     
  6. Haha!! De Sony radio, jaaa die staat nog steeds op mijn lijstje, maar ben bang dat het nog een rib uit mijn lijf is :D Gelukkig is de high low converter een goed alternatief, zodat ik weer wat geld bespaard heb. Maarja, als iemand nog eentje in de kast heeft liggen voor een mooi prijsje... :)

    Maak me gek!! Heb al stiekum gekeken naar zwarte koplampen :kwijl: Voorlopig ben ik nog wel blij met m'n Quintezz setje. Maar idd een spannende gril en een bumpersetje met een lipje.. Hmmm..
    Nee, voorlopig even sparen en andere prioriteiten er komt vanzelf wel een update met een nieuwe gadget of ideeën ;)
     
  7. Wow 18" ! Aan die optie heb ik nog niet gedacht! Ik zat een beetje naar 16" te kijken, maar 18" is wel monsterlijk! Dank voor de fotoshops!
    Past dat allemaal, of moet ik gelijk aan de slag gaan met schroefsetjes of veren?
    Hoe zit het met de snelheid op de teller?
    Ik kan mij herinneren dat mijn vriendin problemen had met d'r VW Scirocco MK1. Continu op d'r tommie kijken hoe hard ze daadwerkelijk reed of met het verkeer meegaan.

    Leuke setjes van Mike en Jeroen maar mijn potje is even leeg nocheer:
     
  8. #8 McGyver, 11 jan 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 11 jan 2013
    18 inch past er met de juiste bandenmaat (225/40R18) zo onder. Met 225/40R18 banden heb je na genoeg geen afwijking.
    Eventueel kun je stuur uitslag begrenzers plaatsen.
     
  9. nette :focus2: :thumbs: valt genoeg aan te updaten :rock:
     

Deel Deze Pagina