Mijn Focus ST Wagon build

Discussion in 'Mijn Focus' started by Cossie-Jeff, Nov 15, 2012.

  1. :thumbs:
    Zo dan! Toppie dit.
     
  2. Pfoe! Wat een werk, maar zeker een unieke wagon! :respect:
     
  3. Echt wel vet!! Dacht dat ik al iets moeilijk deed met mijn dashboard. Dit is gewoon west coast customs werk! Geloof me, ik ben er twee maanden terug geweest.
     
  4. Tjonge....ik zou daar geeneens tijd voor hebben met m'n 3 plg diensten(al zou ik het kunnen)
     
  5. Erg mooi project wat nog helemaal geslaagd is ook :thumbs:
     
  6. Echt subliem :cool:

    Wat ik wel niet goed begrijp:

    Waarom koop je dan niet een "versleten" Focus ST, om die verder aan te passen??

    Dat lijkt mij makkelijker én je hebt de standaard weglegging van de St (draagarmen, schokdempers, enz ...)

    Zo ombouwen kost toch ook geld?

    Nu heb je natuurlijk wel een wagon ;)
     
  7. Alles overbouwen ;)
     
  8. spijtig dat jij niet in België woont.

    Ik zou je direct het front van de ST mk2,5 laten plaatsen op mijn STmk2

    of het front van de RS :P
     
  9. Ik denk omdat een schade ST uit Duitsland goedkoper is dan een versleten (=afgerachte?) exemplaar in NL.
     
  10. Dat weet ik wel zeker.
    Ik denk ook dat t persoonlijk ging om het inbouwen/verbouwen en erna kan je altijd nog zien wat je verder nog aanpast.
    Nogmaals enorm respect voor dit project. :thumbs:
     
  11. #51 little viper, Nov 17, 2012
    Last edited by a moderator: Nov 17, 2012
    *
    Ik bedoel:

    Een Focus Wagon ombouwen naar een correcte ST kost toch méér geld,
    dan direct een ST te kopen die in een vrij degelijke staat is?

    Ombouwen kost ook geld?

    Met versleten bedoel ik eigenlijk een ST die al wat km's heeft.
     
  12. Wagon is uniek in zijn soort, ik snap t wel, als ik de ruimte had, had ik t ook gedaan.
     
  13. Volgens mij wilde hij een Wagon ivm de ruimte (lees:kinderen)
     
  14. #54 Cossie-Jeff, Nov 17, 2012
    Last edited by a moderator: Nov 17, 2012
    Heel makkelijk antwoord 2 Kinderen dus alle ruimte is welkom:lol:
    En je ziet het niet op de fotos maar alles is overgezet ,dus de wegligging is super.
    En ik hou van uitdagingen en dingen die anderen niet hebben

    Afgeracht exemplaar kost in NL 10000 euro??
    deze koste in duitsland 3250euro
    Laten we het zo zeggen dat ik voor het geld dat er nu inzit geen afgeracht exemplaar had.
     
  15. Hopelijk mag je dan echt lang genieten van je prachtige Wagon...
     
  16. Ik krijg gewoon gelijk, ik dacht wel voor t unieke, maar voor de ruimte had ik nog geen idee, top man.
    Qua geld had ik ook wel een idee, maar niet zoveel verschil verwacht, mooi man...
    Alles overgebouwd, dus alles van de wielophangingen ook, uitlaat en dergelijke?
    Wel gelijk goed gedaan dan zeg. mooi mooi mooi :kwijl:
     
  17. #57 Cossie-Jeff, Nov 17, 2012
    Last edited by a moderator: Nov 17, 2012
    uitlaat en de brandstof vul pijp waren het enigste wat niet paste .
    uitlaat 20cm velengd en vulpijp is een nieuwe geworden.
    3drs vulpijp past niet op een wagon en die wat ik had was van een diesel.
    Uitlaat gaat er al weer onderuit ,de mongoose wil er graag onder.
     
  18. Ben wel benieuwd wat je met de brandstoftank hebt gedaan. Heb je die van de diesel gespoeld of paste die van de oranje ST onder de station.
     
  19. Goed spoelen kan ook of om het zekere voor het onzekere te nemen, kan je misschien de ST tank gebruiken ALS die past...
     
  20. Laat ik het zo zeggen een focus wagon en een focus 3drs 4drs en 5drs zijn allemaal tot aan de reserve wielbak het zelfde .
    wat daarna komt is bij een wagon 20cm langer
    zelfs de achterbank van een 3drs focus is precies hetzelfde als die van een wagon.
    Tank + leidingen zijn dus ook van de ST
     

Share This Page