1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Mijn Focus 3 Titanium Wagon Ingeruild

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door Kees37, 21 nov 2014.

  1. #101 Iodokus, 3 jan 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 3 jan 2015
    Ik gebruik dit filter al geruime tijd. Eerst in de Ecoboost 1.6 en nu in de ST en heb er inmiddels een slordige 70000 kilometer mee gereden. Prima filter moet ik zeggen maar of je in het verbruik iets terug zal vinden dat je kan wijten aan het filter betwijfel ik. Ook zal het verschil in geluid minimaal zijn. Ik moet zeggen dat ik op dat vlak gek genoeg meer verwacht van K&N. Bij het gebruik van de K&N filters in zowel mijn toenmalige Rally Edition als de ST (MK2) gaf een hoorbaar verschil doordat de "brom" donkerder werd.

    Ondanks dat ik niets te klagen heb over het Pipercross filter ga ik binnenkort toch weer terug naar K&N en wel naar het K&N 57S-4000 luchtfilter.

    Hoe dan ook Kees je zal er geen spijt van krijgen. Ik verwacht niet dat je heel veel zuiniger zal gaan rijden maar de auto zal wel beter oppakken, misschien is dat ook wel de reden dat het zuinig rijden er niet echt van komt :schater:
     
  2. #102 Kees37, 3 jan 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 3 jan 2015
    Zoals Joost en Jack al aangeven is het geluid iets anders dan met het originele filter. Hij heeft nu een 'lekkere brom'. Dit is niet overheersend maar het is wel een lekker geluidje.
    Wat ik wel merk is dat de auto sneller oppakt, dus dat is wel positief. Op dit moment nog geen goed beeld over het verbruik. Auto rijd veel korte ritjes ivm de vele ziekenhuisbezoeken hier 5km verderop.
    Wel de gem. verbruiksmeter aangepast zodat deze hopelijk een reeeler beeld geeft.

    Ook een aangepaste ELM327 besteld en betaald zodat ik de auto zelf kan uitlezen en hem nog beter kan monitoren. Mocht daar dan iets uitkomen kan ik met een gericht verhaal naar de dealer gaan over het brandstofverbruik. Komt daar niets uit dan zal ik toch gewicht van mijn rechtervoet af moeten halen, misschien dat het verbruik dan naar beneden gaat. :schater: :schater:

    Verder is het een top auto, geen spijt van de overstap naar de Wagon. Vrouwtje ook erg blij met de auto. Laat het maar gauw voorjaar worden dan kunnen de 18" er weer onder. :):)
     
  3. En wat zijn jouw verdere ervaringen met het pipercross filter ?
    Heb zelf de Kn57s-4000 filter geplaatst en ik merk wel dat de auto idd beter oppakt in de lagere toeren, vooraleer had ik dat hij rond de 15-1700 toeren wat slomer was, nu merk ik hier niks meer van.
    Ik hoop ook dat het verbruik hier iets door gaat zakken
     
  4. #104 Kees37, 10 jan 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 10 jan 2015
    Kan er nog niet zo veel over zeggen, behalve dat hij wat sneller oppakt in lage toeren.
    Wel is de ELM327 binnen gekomen en heb ik de auto kunnen uitlezen. Er waren geen storingen opgeslagen dus dat is nog steeds positief. Ook inmiddels de instelling van het brandstofverbruik aangepast zodat deze een reƫler beeld gaat geven.
    Binnenkort maar eens de instellingen uit de auto halen met het programma FoCCCus.
     
  5. Ik moet zeggen dat ik ondertussen wel positieve opmerkingen maak na het plaatsen van de K&N filter.
    voorheen was mijn gemiddeld verbruik 6.4L/100KM
    met de K&N filter zit ik na een halve tank momenteel op 5.8L/100KM
    dit terwijl ik nog steeds dezelfde rijstijl en ritten doe, hopelijk merk jij ook verbetering
     
  6. Dit zijn waardes die ik nog niet voorbij heb zien komen :nocheer:
     
  7. Jij hebt ook geen diesel :dance:
     
  8. Ooooooooooh
     
  9. Inmiddels een paar maanden verder en inmiddels wat meer inzicht gekregen in het brandstofverbruik. Tot nu toe met heel veel stadsverkeer en af en toe snelweg met fietsendrager achterop gemiddeld 9ltr/100km.
    Afgelopen zondag een ritje Maastricht heen en weer met snelheden tussen de 130 en 140km/h 7,8ltr/100km.

    Denk toch dat de zwaarte van de rechtervoet erg veel invloed heeft op de verbruik. :schater:

    Verder nog steeds tevreden over de auto, zeker geen spijt van de aankoop. Zeker omdat we lang hebben getwijfeld tussen een 1,0 Ecoboost en een 1,6 Ecoboost.

    Nog een week op 2 dan komen de 18" er weer onder en zal dan een paar foto's plaatsen met deze velgen.
     
  10. Ja dat is zeker het geval. Mijn gemiddelde verbruik sinds ik hem heb is nu 11,75km/l maar ik heb ook al eens een tank met maar 8km/l gehad. (ritje Duitsland)
    Verder heb ik geƫxperimenteerd met ron 98 en ron 102, maar daar heb ik met het verbruik niets van gemerkt.
    Ik gebruik trouwens de app roadtrip om alles bij te houden. (tip)
     
  11. Bij ons blijft het verbruik vast op 8ltr/100km hangen. Ultimate 98 maakt geen zichtbaar verschil hier.

    Fijn dat de wagon nog zo goed bevalt. Je mooie zomervelgen er straks weer onder, en weer lekker de zomer tegemoet rijden.
     
  12. Vandaag mijn rechter achterband kapot gereden op 1 van de 'prachtige' Franse wegen.
    Helaas geen melding in de display gekregen van het bandenspanning controlesysteem.
    Iemand een idee waar dat aan kan liggen?
     
  13. Hij geeft ook niet direct een melding, maar pas na enige tijd als de ABS constateert dat het ene wiel sneller draait dan de rest.

    Direct lek rijden zal dus niet gemeld worden.
     
  14. #114 Kees37, 23 jul 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 23 jul 2015
    Oke dat heb ik gemerkt. Band was vrij snel leeg maar er kwam geen melding
    Eigenlijk dus een optie waar je weinig aan hebt. Als je banden hebt met sensoren zal het wel beter werken denk ik.
     
  15. Deflation Detection System, het woord zegt het al, het registreert een aflopende band, geen band die in 1 keer leeg is. Met TPMS zou dit mogelijk wel geregistreerd worden inderdaad.
     
  16. Vraagje, ik kan aan een compleet half lederen interieur komen, alleen is deze niet voorzien van stoelverwarming.
    Mijn huidige interieur heeft dat wel. Is de stoelverwarming makkelijk over te zetten of is dat nog een hele klus
     
  17. Het is wel over te zetten, de matjes zitten geplakt boven en onder en dat moet je los gaan peuteren. Bekabeling is geen probleem wat dat zit er al in jou auto.

    En anders heb ik wel interesse in een half lederen interieur zonder stoelverwarming :lol:
     
  18. 450 euri. Benieuwd wat een interieur van een titanium volledig stof nog oplevert...
     
  19. Dat is een beetje afhankelijk of de voorstoelen wel of niet verwarmd zijn. Een stoffen interieur met stoelverwarming in de voorstoelen is nog wel vanaf te komen maar als het een interieur is zonder stoelverwarming wordt het al een stuk lastiger.

    Feit is dat veel mensen die een dergelijk interieur aanbieden er over het algemeen vrij lang mee blijven zitten. Er is dan ook niet heel veel vraag naar een dergelijk interieur. Het is dan vaak een kwestie van wat de gek er voor geeft.
     

Deel Deze Pagina