1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

mijn escort rs turbo

Discussie in 'Mijn Ford' gestart door Herman rst, 17 jun 2011.

  1. Hallo, ik zal hier dan ook mijn escort mk4 rs turbo verhaal met jullie delen.
    De escort rs turbo waar het hier om gaat heb ik maart 2010 gekocht.
    Nadat ik had besloten mn vorige rs turbo te slopen wegens teveel werk (lees onbegonnen werk) kwam deze op mijn pad.
    Ik had hiervoor nog nooit zo'n harde escort gezien.
    en.... helemaal orgineel. het enige nadeel is dat het een geimporteerde is dus met een nieuw kenteken.

    Tijd dus om mn handen uit de mouwen te steken.
    eerst wat foto's van hoe hij erbij stond toen ik hem had opgehaald:
    [​IMG]
    [​IMG]

    was een leuke auto om te zien, maar wel met werk en een hoop te doen om hem nog netter te maken.
    eerst was de voorbumper aan de beurt.
    ik had nog een nette spec90 bumper in de goeie kleur liggen.

    hier de oude bumper:
    [​IMG]

    en hier de nieuwe:
    [​IMG]

    er zat nog de orginele uitlaat onder die verder nog helemaal in orde was.
    Maar ik had dit nog in de schuur liggen:
    [​IMG]

    een 2,5 inch scorpion rvs systeem met een 4 inch rolled out eindpijp.
    Dit is naar mijn mening de mooiste uitlaat die er voor de rs turbo is, zowel qua uiterlijk als de sound.
    die moest er dus gelijk onder:
    [​IMG]

    gelijk even het ford logo en een andere lelijke sticker van de achterklep gehaald.

    de motorkap die erop zat, was krom aan alle kanten.
    ik had nog een motorkap in de goeie kleur staan.
    1 met aangelaste booskijkers. er zit wel wat roest aan de lasnaden maar dit wordt later nog gefixed.
    [​IMG]

    daarna werd het tijd om onder die kap het een en ander te doen.
    De escort had nogal moeite met starten.
    dus even een andere luchtweger/spinnekop erop gezet en ook dat probleem was weer verholpen.
    verder de orginele luchtfilter vervangen door een pipercross sponsfilter.
    Het ziet er niet alleen leuk uit, maar het klinkt ook geweldig.
    heb helaas nog geen foto van hoe het er nu onder kap uit ziet maar wel van hoe het was.
    [​IMG]

    Na er toen een tijdje in gereden te hebben, merkte ik dat de turbo erg slecht begon te worden.
    Na deze gedemonteerd te hebben, bleek dat de turbo wel erg veel speling had. gelukkig had ik nog een hele goeie liggen, dus die er gelijk opgeschroefd.
    Dat merkte je gelijk goed zeg.
    gelijk een aantal slangen vervangen voor sfs slilconen slangen in de
    kleur blauw.

    ik gebruikte de escort tot dan toe altijd nog als daily ride, maar omdat er nog al eens een probleempje naar boven kwam, heb ik vorig jaar juni een focus erbij gekocht voor normaal gebruik.
    daardoor kon de escort lekker de garage in om een jaartje uit te rusten.
    hier een foto van hoe hij er voor de ''rust'' bij stond op mn werk:
    [​IMG]

    Inmiddels zijn we nu een jaar verder, en heb ik weer wat tijd gevonden om in de rs turbo te steken.
    Eerst heb ik er eens een nieuwe accu in gezet en de startmotor vervangen.
    het was gelijk starten en lopen als een zonnetje.
    toen werd het tijd voor een apk.
    helaas werd hij afgekeurd op de volgende punten.
    *wiellager recchtsvoor helemaal versleten.
    *achterremmen moeten nagekeken worden en eventueel schoongemakkt/vervangen
    *en.......... en stads lichtje.

    Niks geen roest of wat dan ook. heerlijk.
    Heb al een aantal mk4 escortjes gehad en elk jaar bij alle escortje kreeg ik bij een apk een afkeur of aandachtspunt wegens roest.
    Bij deze dus helemaal niks geen last van.
    Wel moet ik zeggen dat de bodem wel aan een opfrisbeurt toe is.
    Maargoed eerst dus die apk puntjes even doen, en dan eerst deze zomer even rijden voor het plezier, en dan als hij weer in mn garage gaat uitrusten voor zn winterslaapje, ga ik eens wat dingen grondig aanpakken.

    De volgende dingen staan dan op de planning:
    *bodem een opfris beurt geven
    *ophanging stralen en coaten en alle rubbers (zijn allemaal goed versleten) vervangen voor polyflex
    * motorkap en andere delen weer netjes maken en laten spuiten.

    En misschien als ik er de tijd voor kan vinden, doe ik er nog meer aan.

    Voor nu is het wel even genoeg. ik hoop dus eerst deze zomer nog op een aantal mooie zondagen met de escort te kunnen rijden.

    wordt snel vervolgd.

    greetz Herman
     
  2. *had ik nog liggen*
    *had ik nog staan*

    Heb je een onderdelen magazijn ofzo? :P

    Hij ziet er goed uit. Ik heb dit altijd wel een tof autootje gevonden.
     
  3. Een mooie escort zeker met die leeftijd:rock:
     
  4. Ziet er goed uit, maar was je de kentekenpapieren kwijt omdat je nu een nieuw nummerbord hebt
     
  5. Leuke wagen !
     
  6. Hij heeft het over import, kenteken LBB is idd van maart 2010, maar eerst zie je nog een origineel kenteken uit 1987/1988 erop zitten???

    Mooie RST, alleen zou ik die motorkap in de kliko gooien en een mooie originele erop zetten!
     
  7. Mike, als je goed kijkt gaat het om 2 verschillende auto's ;)
     
  8. nice Herman :thumbs: mooie escort en veel plezierige en zonnige dagen gewenst deze zomer.
    en we blijven de updates volgen :rock:
     
  9. @Doc:
    zo zou je het idd kunnen zien jah. ik heb zelf meerdere escortjes gehad en heb een hoop vrienden/kennisen die escortjes gehad hebben. een aantal daarvan hebben hun escortjes helaas gesloopt en de onderelen bij mij gebracht. das dan weer een voordeel voor mij. als er iets kapot gaat, heb ik vaak wel iets op reserve:D

    @ Kees37:
    Zoals Mike al zegt, is deze escort import. het kenteken wat je op de eerste foto's ziet, tv-97-kf was van een andere escort toen nog in mijn bezit. had dat kenteken op het moment van die foto tijdelijk even op de rst gezet omdat de rst nog naar de rdw moest en ik moest eerst wat dingen klaarmaken aan de rst. dus om af en toe tussen de werken door een test ritje te maken, had ik het kenteken van die andere escort er ff op gezet:mrgreen:

    aan de rest bednkt voor de leuke reacties.
    updates volgen snel
     
  10. helemaal overheen gelezen dat het een geïmporteerde was, sorry.
    Had alleen maar naar de kentekens gekeken.
     
  11. Ah oke, dus wat Niek zegt klopt niet, het gaat wel degelijk om dezelfde Escort, de linker op foto 1.
     
  12. klopt mike.
    de linker op foto 1 is de turbo.
    en op diezelfde foto heeft de linker het kenten van de rechter erop tijdelijk even op. hehe snap je het nog?
     
  13. Ik bedoelde dat Herman 2 Escorts heeft/had, de platen zijn inderdaad gewisseld ;)
     
  14. heeel mooi, grote fan van de uitlaat, die rolled out staat er super op ;)
     
  15. Vind het nog altijd een mooie auto's zo'n mk4 rst.
    Luek dat je hem aan het opknappen bent.
     
  16. Die wil ik ook wel:)
     
  17. Dank voor alle reacties mannen.

    ff een kleine update.

    Ik had voor mijn een vorige rs turbo, het kleppendenksel en de charge carier gespoten om het onder de kap wat op te fleuren.
    Dat zag er zo uit.

    Kleppendeksel:
    [​IMG]

    charge carier:
    [​IMG]


    Die rs turbo was wit.
    nu wou ik voor deze rst ook weer wat anders onder de kap.
    Dus ben deze week even bezig geweest om de delen die je hierboven ziet, te voorzien van een nieuw kleurtje.
    Zo is het geworden.

    Het kleppendeksel:
    [​IMG]

    charge carier:
    [​IMG]

    Ik zit alleen nog te twijfelen over welke kleur ik de strepen en het ford logo op de charge carier maak.
    Ik twijfel nog tussen wit en blauw.

    Inmiddels had ik ook de compomotives onder de escort geschroefd:
    [​IMG]

    Greetz Herman
     
  18. :thumbs:Ziet er weer netjes uit hoor
     
  19. ik zeg: blauw en het woord ford in het wit :thumbup:
     

  20. daar had ik nog niet over nagedacht, maar ik vind het wel een heel goed idee. denk dat ik dat ga proberen.
    thnx voor de tip Gerard;)

    Greetz Herman
     

Deel Deze Pagina