1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Mijn 4e ford alweer

Discussie in 'Even voorstellen' gestart door paul vingerhoets, 2 aug 2008.

  1. Zo dat is wel even schrikken geweest.
    Hopelijk loopt het met de auto goed af.
    Dat er geen gewonden zijn gevallen is natuurlijk het allerbelangrijkste.
     
  2. Ben nog niet bij schadebeperking geweest
    Er moet ook nog gewerkt worden tussendoor

    heb er eens onder gelegen, eigenlijk kan ik niet veel schade zien aan ophanging behalve dat de bout iets verschoven is, verder heeft de velg aan de binnen kant paar kleine beschadigingen, hoes van de schokbreker heet zichtbare schade(plastic) en een steuntje van de remleiding is verbogen.

    Lastige is de storing in de dode hoek herkenning die de auto aangeeft, bumper lijkt geen zichtbare schade te hebben, of het moet komen doordat de spiegel weg is en de blis controle led daardoor ook weg is links.


    Hoe gaat dat tegenwoordig met schade eigenlijk, had een mail naar de dealer gestuurd voor een eerste prijsindicatie, maar enige antwoordt dat ik terug kreeg was dat ik maar naar en schade hersteller moest gaan ermee :cussing:willen ze niets meer verdienen in de werkplaats of zo
     
  3. Vandaag eens het brandstofverbruik eens uitgeteld
    Dat valt niet tegen IMG_0294.jpeg
    39 liter getankt

    uiteindelijk 1:20.1 op de calculator
    pure brandstof kilometers gereden

    hiervoor mag ie in ieder geval blijven
     
  4. verzekeraar op de hoogte stellen en vragen welke schadeherstellers bij hun aangesloten zijn.
    (handig voor de financiële afwikkeling)

    een dealer is er voor verkoop, service en onderhoud.
    voor schade heb je gespecialiseerde bedrijven.
     
  5. Helaas moet ik wachten tot de verzekering van de tegenpartij wat van zich laat horen, die moeten een schade-expert sturen, kan dus voorlopig weinig doen dan afwachten.

    helaas het nadeel van niet all-risk verzekert zijn.
     
  6. dat is jammer.
    dat is wel een voordeel als je all-risk bent verzekerd met rechtsbijstand.
    maar daar betaal je ook voor.
     
  7. Vandaag eens onder de kap gekeken, nadat de kuga op vrijdag zijn eerste onderhoud gekregen heeft kwam ik dit tegen :
    IMG_0343.jpeg IMG_0344.jpeg IMG_0346.jpeg


    lijkt een zak met schuimblokjes te zijn geweest zat aan bestuurderskant onder de koplamp tegen de wielkast aan noodzakelijk of iemand wat vergeten te verwijderen ooit
     
    Edgar Focus vindt dit leuk.
  8. Kan ook geluidsisolatie zijn. Zit tegenwoordig vaak in zijschermen.
     
    Edgar Focus vindt dit leuk.
  9. Dan ligt het nu los onderin de bumper
     
  10. Nee nog niet, spiegel en raam al wel komende Donderdag wordt de achteras vervangen zodat we begin augustus op vakantie kunnen met de caravan daarna wordt het cosmetische deel aangepakt zal wel september of later worden..
    Helaas maar kan er weinig aan versnellen
     
  11. Mooie Kuga hoor. Wel balen dat het allemaal zo lang duurt. Wel fijn dat je volgende maand wel op vakantie kan.
     
  12. Tja, een as heeft niet iedereen op de plank liggen en blijkbaar is het druk bij de schadebedrijven. Door de drukte en noodzakelijkheden is een en ander in delen gedaan. Had een spiegel nodig om de caravan op te halen van de camping dus is die eerst vervangen en toen kwamen ze erachter dat de as krom was met uitlijnen. En dan gaan er zomaar een paar weken voorbij.


    ik moet er wel bij zeggen dat de schadebedrijf wel meedenkt en ruimte maakt om de zaken technisch alvast op orde te krijgen. Ze zitten al vol gepland tot september
     
  13. Zo vandaag de kuga bij de schadehersteller voor vervangen van de as : niet dus !
    Hebben ze de verkeerde onderdelen besteld ?
    Hebben delen bestelt op vin nummer maar komen ze erachter dat de kuga een starre as heeft achter ipv de onderdelen die ze besteld hadden.

    Zijn er kuga’s die geen starre as hebben achter ?

    nu maar hopen dat ze de juiste onderdelen wel binnen hebben voor het einde van de maand, vanaf 5 augustus is het plan om met de caravan te vertrekken..
     
  14. Balen man. Maar hoe is het mogelijk dat ze onderdelen bestellen op het vin-nummer en dat het dan blijkt dat het niet de juiste zijn?
     
  15. Dat snap ik ook niet helemaal.
     
  16. dat lijkt mij ook wel sterk hoor.
    volgens mij heeft er iemand ff zitten slapen met bestellen.
     
  17. Blijkbaar stond de leverancier van de onderdelen ook voor een raadsel foutje in het systeem lijkt het.

    is er iemand die in microcat kan zien hoe het daar staat.
     
  18. Zo eindelijk de schade is bijna gerepareerd,

    afgelopen week heeft ie bij de hersteller gestaan
    As vervangen, 2 deuren gespoten, en wat plastic vervangen

    +- kosten 4200 €

    helaas staat de onderdorpel in backorder dus die moet nog komen
    De velg is schoon gemaakt, maar de krassen stonden er nog in
    Spuitnevel op het voorspatbord
    Nog wat los isolatiemateriaal dat in de auto ligt :think:

    dus de eindcontrole kan nog wel wat verbeterd worden
    Maar hij spoort weer en is meteen weer stuk stiller
    Zodra onderdeel binnen is mag die dus nog een keer terug.
     
    Paul_U vindt dit leuk.
  19. Goed om te horen Paul, heeft allemaal al aardig tijd gekost.
    Wel jammer dat ze wat steekjes hebben laten vallen, maar laten we hopen dat ze het bij de eindcontrole/oplevering netjes hebben hersteld.
     

Deel Deze Pagina