1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

1.8 TDdi 90pk Meningen en Advies gevraagd!!

Discussie in 'Performance' gestart door blue-madness, 7 aug 2012.

  1. #1 blue-madness, 7 aug 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 aug 2012
    Beste Forum leden,
    bij deze zou ik jullie enkele vragen willen stellen rondom mijn dieseltje.
    dingen vervangen en uit en om bouwen heb ik geen problemen mee maar zit met toch wat technische vraagstellingen waar ik 123 geen antwoord op weet en jullie toch al meer ervaring hebben met TDDI motors en :ford:.

    De vraag stellingen:
    - Ik heb redelijk veel olie in mijn IC, is de turbo dan versleten of is er iets anders?
    - Indien versleten turbo dan, nieuwe turbo, gereviseerde turbo of een 2e handse?? (laatste lijkt me zelf al niet zo slim)
    - Een TDDI met open lucht filter of inlegfilter?
    - Wat is het verschil tussen een TDDI wagon met of zonder einddemper?? ik heb namelijk alleen een eindpijp, zoals internet het ook al aangeeft.
    - Is chippen van een TDDI met 226K wel verstandig. (Antwoord ontvangen)

    Eventuele reminders voor onderdelen die gezien worden als TDDI kwaal.
    ik ken er al 2: diesel pomp en in mijn geval de waterpomp.

    Het idee hier achter is, is dat ik mijn focus vrij sloom vind tegenover mijn vorige met 335k op de teller. daar bij wil ik meer motor en turbo geluid horen. ik heb al een lege cat (oude van JP) die er nog onder moet en gezien ik geen einddemper heb niet weet of een sport demper weer te veel zal dempen.

    ik hoor graag jullie meningen en adviezen zodat ik beslissingen kan gaan nemen, gezien ik deze auto toch blijf rijden de aankomende tijd.:dance:
     
  2. Is het echt olie of gewoon vettigheid?

    Diesels lekker met een inlegfilter laten rijden.

    En over het tunen. Ik zelf heb mijn diesel laten tunen op 230k en heb er nu 12k op ziten met tuning zonder problemen.
     
  3. het is zwart en vet, lijkt heel erg op olie, de auto zelf verbruikt eigenlijk helemaal geen olie.
     
  4. Is bij mij ook gewoon vettig zolang je geen olie verbruik hebt en/of geen rare geluiden van je turbo hoort is er niks aan de hand. Bij mijn oude stage plek hadden zelfs de nieuwe autos al snel een dikke laag smurrie in de intercooler slangen zitten.
     
  5. waar heb jij hem laten chippen ?
     
  6. Unlimited Tuning in Amersfoort als ik het goed heb ;)
     
  7. daar hoor ik wel wat goede dingen over
     
  8. Heb tot nu toe daar twee vermogens + chip meetings georganiseerd. Tot nu toe geen klachten over de tuning gehoord. Alleen bij Joost valt het koppel wat hoog uit.
     
  9. ik zie al weer een spaar momentje aan komen :)
     
  10. of wachten tot de volgende meeting ;) scheelt je 100 euro
     
  11. 100 euro korting als je het tijdens een meeting doet????
     
  12. Toen wij het deden scheelde het 100 euro op de normaal prijs (dacht ik)
     
  13. Maar die vindt dat nu echt niet erg meer hoor :mrgreen:
    UT is prima, altijd een luisterend oor en goed service :thumbs:
     
  14. Mooi zo, zeg ook niet dat het erg was, maar dat kon ik me zo herinneren. Natuurlijk zijn er ook auto's die niet gechipt kunnen worden en dat is zonde. Maar degene die een chip hebben zijn er voor zover ik weet tevreden mee.
     
  15. Iemand nog meningen en advies over de overige punten behalve die van het chippen :) ???
     

Deel Deze Pagina