melding ruitenwisser vloeistof

Discussie in 'Electronica' gestart door DJ--NeO--, 25 jan 2008.

  1. Vraag...

    Gisteren is mijn auto naar de garage geweest omdat de melding dat het vloeistofniveau van mijn ruitenwissers laag is het niet deed...
    Toen ik hem smiddag's kwam ophalen werd mij verteld dat het er gewoon niet opzit... dit vind ik zeer vreemd!!

    Op de Ford Focus trend die ik als voorloper had zat het wel, en de Futura (die is gebasseerd op de trend) die duurder is als de trend heeft het niet!!
    Ik vind dit echt heel raar... zijn er meer mensen met een focus MK2 Futura die het niet hebben?
     
  2. Mijn Futura Wagon van 9-2005 heeft het in ieder geval wel.
    Akoestisch signaal en lampje dat gaat branden.
     
  3. Ik vind het echt heel raar en baal er eigenlijk ook wel heel erg van... :(
    misschien nog eens kijken of ik het zelf in kan bouwen... weten jullie daar wat info over is dat wel eens gedaan???
     
  4. Als jij de facelift hebt die in 2005 op de markt is gekomen moet het er op zitten!
     
  5. mijn auto is van 19 okt 2007, garage heeft er afgelopen donderdag naar gekeken en ze konden geen sensoren of iets van bedrading vinden... :(
     
  6. Hallo, kijk eens in de specslijst bij jou type auto.
    Laat je niet standaard wat op de mouw spelden door je Ford dealer.
    Want volgens mij zit de optie die je noemt zelfs nogwel op het goedkoopste model.
    Als het goed is is er een service stand in je cockpit welke door de Forddealer ingeschakeld kan worden met hun diagnose apparaat zodat ze alle lampjes kunnen checken. Dan moeten ze zeker erachter komen dat het bij jou gewoon niet werkt. Succes.
     
  7. Ik sluit me er bij aan. Ik weet vrijwel 100% zeker dat het op jouw auto moet zitten.
     
  8. en trouwens de sendor zit in de ruitensproeier bak onderaan
    moet je wielkuip voor demonteren hebben ze dat gedaan zou wel niet
    zoudenw el gewoon gezegt hebben heeft hij niet
     
  9. sproeier

    Is mij al een paar keer opgevallen dat ik geen melding krijg als ruitensproeier vloeistof op is.
    Volgens handleiding zou ik daar en melding van moeten krijgen.
    Weet iemand dit op te lossen.

    Ford Focus Wagon 115 pk tdci titanium met bns seats van 2007
     
  10. Heb even in het boek gekeken , de trend, futura,gia, titanium ,st zouden het allemaal moeten hebben.
     
  11. lampjes controleren kan je ook zelf , reset op richting aanwijzer inhouden en dan op contact draaien en reset blijven vast houden, zo loop je door een aantal test functies heen.
     
  12. Het moet er dus op zitten punt, en zal mijn dealer dus vragen dit alsnog te doen.
     
  13. Op jou auto zit het dus niet!

    Ik ben de monteur die aan deze focus gewerkt heeft, en krijg toch het idee dat je weinig vertrouwen in de forddealer en dus ook mijn conclusie hebt.

    Heel simpel, het reservoir is compleet zichtbaar gemaakt door wielkuip te demonteren. Er is geen extra bedrading aanwezig voor een niveau-meter! er zit een voorgedrukte uitsparing in het reservoir die niet benut is (daar hoort dus de sensor te zitten) dus........ Zit het er niet op!

    Mocht je er toch een discussie over willen voeren lijkt me dat handig als je dat doet waar je de auto vandaan hebt.

    Wij doen serieus ons werk en het lijkt er nu op dat dat erg in twijfel wordt genomen.

    Einde discussie dacht ik zo, meer duidelijkheid kan je niet krijgen.
     
  14. Vos, ik vindt dat je erg heftig reageert DJ--NeO-- vraagt gewoon om ervaringen van mede forum gebruikers daar is dit forum toch wel voor?
    er word ook niet getwijfeld aan jouwn conclusie.

    ik vindt het schandalig van ford dat er geen sensoren in zitten ik heb er namelijk ook geen sensor in zitten.

    Vos jij werkt bij de ford garage zou jij dan eens na kunnen kijken of het mogelijk is om achteraf te installeren?

    grt marco
     
  15. Reactie achteraf inbouwen sensor ruitensproeier

    Kijk wel eerst als je het in wilt bouwen of het lampje wel in je cockpit zit.
    Als het software matig niet is uitgevoerd zal het moeilijker zijn om het in beeld te krijgen wat je wil.
    Als er een voorbedrukte sparing zit in de ruitensproeierbak,zoals de Ford monteur aangeeft kun je gewoon zo'n sensor los bestellen met stekker om aan te sluiten en zelf 2of3 draadjes erbij trekken. Vraag even aan de dealer waar de sensor vandaan gevoed wordt en waar de melddraad heen gaat.
    Waarschijnlijk is het canbus en moet het geconfigureerd worden bij de dealer.
    Maar als je zelf de sensor alvast inbouwd kost het programmeren ervan niet zoveel, lijkt mij.Succes
     
  16. Ik zou me niet zo druk maken om een lease wagen..
    is het je eigen auto dan zou ik ford klanten service op bellen en kijken wat er aan gedaan kan worden.. alhoewel ik het antwoord toch al weet 8)

    groeten marco
     
  17. Hallo Vos,

    Was de reactie aan mij gericht?

    Groetjes,

    Stork.
     
  18. Vos heeft gesproken!
    Het is niet dat ik jullie niet geloof, in tegendeel...
    voor mij is het hier het geval dat ik een auto heb besteld en die niet compleet is geleverd, dit is niet iets waar jullie iets aan kunnen doen, maar ik evenmin, want ik had GEEN keus waar de auto mocht worden besteld, als ik die wel had dan was die zeker weten bij jullie besteld!! moge dat duidelijk zijn, het feit wat mij bij jullie op dit moment zwaar fout zit is hoe jullie met een garantie probleem omgaan... FORD IS FORD! en het maakt niet uit waar zoiets wordt verholpen, jullie claimen het namelijk toch weer bij ford dus het kost jullie helemaal niks, je bent er alleen wat tijd aan kwijt! Als jij een auto met zo'n probleem in je mik geschoven krijgt die in groningen is geleverd ga jij daarvoor toch ook niet terug rijden naar de dealer in groningen...

    Martin gaf mij het voorbeeld dat wanneer hij telkens met vragen over verzekeringen naar ons bedrijf komt terwijl hij niet bij ons verzekerd is...
    zal ik hem uit zijn dromen helpen... bij ons zou hij wel netjes worden geholpen... want ten alle tijden zal ALTIJD 1 ding gelden...
    DE KLANT IS KONING!!!!!!!!!

    Afgezien van dit feit vind ik jullie nog steeds een top dealer, helemaal met bas en daarom wil ik jullie ook het onderhoud geven van mijn auto, dat is tenslotte waar de verdiensten in zitten... de verkoop heeft niet zo'n grote marge...
     
  19. nee... aan mij... ;)
     
  20. Vos spreekt nog een keer,

    Ik denk dat we niet al te veel moeten afdwalen, Contact en communicatie tussen klanten en dealer hoeven hier niet besproken te worden, daar heeft ook niemand wat aan. Het gaat hier om technische vragen en eventuele oplossingen.

    Het gaat mij er alleen om dat het op deze wagen dus niet zit, en dat is geconstateerd. Het hoe en waarom dat zo is, en of het zo hoort of niet. Daar kan ik geen uitsluitsel over geven. Het lijkt me toch dat degene die de auto geleverd heeft, met de desbetreffende specs. daar duidelijkheid in moet geven. Is het een optie? zit het op dat pakket? noem maar op. Gissen heeft geen zin, er zit onderling in de series gewoon veel verschil.

    Dat het in het boekje staat wat bij de auto geleverd is, dat is niet meer dan normaal. Deze boekjes worden gedrukt voor alle types focus en dus ook alle eventuele accesoires staan daar in vermeld. Of het er nou wel of niet op zit.

    Dus vergelijken met andermans auto's heeft denk ik geen zin op dit moment, het is ook een stukje grijs gebied.

    Garantie? dat lijkt allemaal makkelijk voor anderen, maar wij als dealer moeten die garantieclaims wel indienen, en die krijg je niet zonder slag of stoot van ford. en verdienen op garantieklussen is in deze tijden niet echt meer van toepassing, er gaat meer werk in zitten dan dat je er uithaalt, niet altijd maar vaak wel. Vaste tijden worden vergoed, maar de extra tijd die erin gaat voor uitzoeken (en dat kan behoorlijk oplopen!) zijn verloren uren. Die kunnen we ook niet bij de leasemaatschappij kwijt.

    Ik denk dat we niet verder moeten uitwijden hierover, daar is het forum niet voor bedoeld.

    Dat er onvrede bij DJ is over hoe en wat en het contact met de dealer, lijkt me niet een zaak om hier te bespreken. want dat blijft toch touwtrekken, en dan is er altijd nog een keuze die de berijder kan maken om het ergens anders te proberen, dat is zijn goed recht.

    Ik denk dat ik er nu genoeg over gezegd heb, en wil het eigenlijk hierbij laten.

    Groetjes Vos
     

Deel Deze Pagina