1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Melding Motor Systeem Storing

Discussie in 'Electronica' gestart door christiaan, 5 jan 2009.

  1. Hallo, Mijn focus 2 1.6 diesel, geeft in de boordcomputer aan dat er een Motor Systeem Storing is. Ben net vlug even langs de garage geweest, is hij even uitgelezen. En hadden ze de melding Onbekende Fout. Ook konden ze de melding niet wissen. Dit was wel bij een universele garage.

    De auto rijd nog goed, geen rare dingen ofzo. Nou moet ik volgende week langs de ford dealer om hem daar aan de computer te hangen.

    Iemand van jullie enig idee wat dit zou kunnen zijn, of wat ik zelf kan checken?
     
  2. Ik denk niet dat je zelf verder kan checken wat er aan de hand is.
    Misschien dat een andere 1.6 diesel rijder dezelfde symptomen heeft gehad. En elk geval als het lampje geel blijft branden kan je met de auto rijden. Echter ik begrijp niet dat de dealer je tot volgende weet laat rijden met de auto. Als ik nog werkplaats receptionist was geweest had ik je zsm langs laten komen om de auto uit te lezen. Wellicht is het een foutcode die de de uitlees apparatuur van Ford alleen kan herkennen.
     
  3. Dit kan van alles zijn natuurlijk. Maar wat x5turbo zegt je moet wel snel naar de dealer als het lampje rood wordt. Zolang het vermogen op pijl blijft zal het waarschijnlijk niet zo ernstig zijn.
    Echter bestaat het niet dat de fout code niet gewist kan worden en een fout code heeft bij mijn weten altijd een nummer/letter combinatie.
     
  4. Dealer laat je langer rijden, in de hoop dat er meer kapot gaat,zodat ze meer kunnen vervangen en dus mer eraan verdienen.
     
  5. En een dealer met een snelservice (weet even niet hoe dat heet bij Ford)? Uitlezen is in een paar minuutjes gebeurt.
    Overigens slechte service als het je eigen dealer is.
     
  6. Het was toch bij een universele garage dat ie ging, dus nie echt bij een Ford dealer denk ik
     
  7. Marrich, ik ga even off-topic maar wil 1 ding kwijt.
    Ik heb al eerder gelezen dat je niet tevreden bent over je dealer. En de ervaringen die je hebt gehad zijn niet positief. Ik kan mij dat goed voostellen en wij willen dat graag horen. We hebben immers dit topic: -klik-

    Maar toch via deze weg wil aan je verzoeken niet meer alle dealers over 1 kam te scheren. En als je wilt schelden dat te doen in het topic dat daarvoor gemaakt is. Aangezien ik 10 jaar lang bij officiele merkdealers heb gewerkt weet ik hoe de cultuur is achter de schermen in dealerland kan ik je dit vertellen.
    Als blijkt dat een officieel merkdealer op een beun de haas manier werkt. Dus op de manier hoe jij het omschrijft zal een merk dealer niet lang meer merk dealer zijn...... Helaas genoeg zijn er zat voorbeelden op internet te vinden die mijn woorden tegenspreken. Echter niet altijd blijkt daaruit wat de waarheid is van het verhaal. Want iedere "review" word geschreven uit de perspectief van de klant m.a.w. de dealer is altijd de schuldige. Dat terwijl de waarheid altijd in het midden ligt, je hoort nooit het verhaal van 2 kanten. Gelukkig scannen de importeurs hun dealers continue op kwaliteit en service. Dit kan dmv mistery guests, klanten enquetes, klachten, enz enz. En word er slecht gescoord...... dat blijft altijd tussen dealer en importeur.....

    Conclusie van mijn verhaal: Ook dealer zijn bedrijven die geld willen verdienen. Maar daaraan gekoppeld moet elke dealer zich blijven bewijzen dat zij het merklogo verdienen..
     
  8. ford rapid service heet dat :lol: . Uitlezen kan langer duren in mijn geval duurde het een keer 15 min omdat de foutmelding niet begrepen. Iets met de turbo.

    X5turbo: ik ben het helemaal met je eens, daarom kom ik voornamelijk bij de dealer. Toch heb ik een aanmerking, ik vind dat als het gaat om echte technische deskundigheid de dealers steken laten vallen. Het worden steeds meer onderdeel vervang bedrijven. Reviseren kunnen ze niet en diesels zijn heel moeilijk. Op diesel gebied zal het de komende jaren wel beter worden omdat die nu na een snelle ontwikkeling een beetje stil is komen te staan
     
  9. Ook dat kan ik niet ontkennen 8)
    De reden erachter heb ik ervaren en heb ik jarenlang mee moeten werken. Omdat het merkdealers zijn moeten de dealers ook werken volgens de voorschriften van de fabrikant. In die voorschriften staat inderdaad (bijna) altijd vervangen van .... onderdeel.
    De creativiteit van monteur cq werkplaatsreceptionist word daardoor vaak niet meer gestimuleerd.

    Ik kan zat voorbeelden noemen waar het anders kan maar laat ik er 1 nemen: Display van kachelpaneel van climate control is defect
    Remedie vervangen van kachelpaneel á te veel geld
    Echter al sinds enkele jaren zijn er al bedrijfjes opgericht die bijvoorbeeld mijn omschreven defect kunnen verhelpen.
    Dus het verhelpen van display storingen, bedieningspaneels, klokkenwinkels, modules etc. Dat is al vele malen goedkoper dan het nieuw aan te schaffen onderdeel. Helaas kan ik niet zo snel op internet een bedrijf vinden die dat doet. Al moet ik er wel bij vertellen dat het niet altijd helpt om electronica te repareren. Maar dat is niet altijd het geval.

    Persoonlijk denk ik wel dat deze bedrijven de toekomst zijn.
    Immers word er in auto's al te veel electronica gemonteerd.
    Kijk maar naar auto's die nu 20 a 30 jaar oud zijn. De meerderheid heeft al een restauratie achter de rug. Net als bij je computer, tv en DVD speler. Electronica slijt ook! Dus hoe moet dat over 30 jaar voor onze mooie Focussen geen electronica meer te koop is......... :D
     
  10. Het werd al eerder geopperd; je moet niet alle dealers/handelaren over 1 kam scheren. Het "lullige" is dat zodra men aan de auto komt en het dus geld kost men gaat klagen (zeg dus niet dat het over jouw gaat :wink: ). Daarbij is het internet een "dankbaar" medium wat betreft gal spuwen. Je bent immers zo goed als je laatste fout. :wink:
     
  11. Ik moet zeggen dat ik nog nooit terecht heb kunnen klagen over mijn dealer.
    Ford Vadah Roermond.
    En ik kom er al sinds 1985 ongeveer,
     
  12. Heren, graag weer ontopic! Daar heeft christiaan iets meer aan dan aan deze discussie :P


    :ontopic:
     
  13. Ik zal me in het vervolg in houden.
    Het is een nieuw jaar dus nieuwe kans hiervoor :wink:
     
  14. hey mannen, allemaal bedankt voor de reacties!!

    Ik was inderdaad bij een universele garage geweest, deze hebben hem uitgelezen, en kregen een onbekende fout, het diagnose programma kon er niks mee.
    Hiervoor ga ik naar de dealer waar zij veel contact mee hebben. Aangezien mijn planning aardig vol zit heb ik pas voor volgende week donderdag een afspraak kunnen maken.
    Dit heeft dus niks met de dealer of mijn garage te maken.

    Maargoed de auto rijd nog super, nog geen rare dingen gemerkt of gehoord. Dus zal vast iets kleins zijn.
     
  15. Het "probleem" van universele garages is vaak dat ze niet aan de originele apparatuur kunnen komen om de auto`s goed uit te kunnen lezen. Is uiteraard gelicenceerd. Helemaal bij Ford is het lastig om bv. via de OBD poort met "universele" software de fouten te ontdekken, laat staan repareren.
     
  16. Je hebt PB.
     
  17. U2 :wink: :wink:
     
  18. Zo gister is hij dan opnieuw uitgelezen, en hieruit bleek dat het aditief van het roetfilter op was. Maandag gaat ie er weer heen om bijgevuld te worden en dan zou het klaar zijn.

    Iemand een idee wat dit aditief doet? en hoelang het normaal meegaat?
     

Deel Deze Pagina