2.5i 20V 225pk meer vermogen?

Discussie in 'Performance' gestart door RobinST, 28 apr 2014.

  1. Hallo ford focus rijders,

    Ik ben sinds 2 maand in het bezit van een ford focus 2.5st.
    Nu zou ik graag meer vermogen uit het blok halen maar weet zelf niet wat daar de beste manier voor is en niet waar ik heen moet gaan aangezien ik nog nooit eerder een ST gehad heb.
    Ik wil ongeveer tussen de 1500 en 2000eu uitgeven en zou graag van jullie weten wat ik daar het beste voor kan kopen en er het meeste vermogen uithaal.
    Ik lees veel over chiptuning maar bij elke tuner verschilt het aantal gewonnen pk's en koppel dus ben erg nieuwsgierig naar jullie ervaringen.

    Alvast bedankt
    Gr.Robin
     
  2. #2 little viper, 28 apr 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 28 apr 2014
    Hallo,

    De focus ST mk2 is op een gemakkelijke manier te tunen!

    Afgaande met jou budget is 280pk zeker haalbaar :)

    Een volledige lijn==>
    Cat back + *sportcat + downpipe + intercooler
    Dit werk je af met een chipping.

    Totaal = 480nm en 280pk of meer...

    Eerst mechanisch tunen.
    Chipping is laatste stap.

    Heb je geld te veel kan je altijd een open luchtfilter plaatsen.
    Maar of het écht nodig is blijft de vraag.
    Want bij de ST kost die 350 euro ongeveer!
    (Inlegfilter kost 100euro)

    Opgelet:
    Eenmaal je boven de 400nm gaat krijgt de koppeling het met der tijd moeilijk...
    En dien je voor de sportkoppeling te gaan...

    En dat kost je 1500euro.

    Je kan het simpel houden:
    Enkel Chippen = 250pk en 400nm

    *decat kost maar 100euro, maar geeft foutcode en miserie bij de keuring :-(
    Foutcode kan wel weggeschreven worden.
    Maar geeft nog steeds discussie bij de keuring ;)
     
  3. Vergeet de RS injectoren niet.
     
  4. Bedankt voor jullie reacties :)

    weten jullie toevallig ook of er een bedrijf/winkel is die met name focus tuning doet?
    ik bedoel zoiets als verhoeven heeft met subaru, ik ben zelf niet heel technisch dus ik vind het niet erg om iets meer te betalen als ze het ook monteren :P
     
  5. Je hoort over Mountune goede geluiden.. Maar met Dreamsciene kom je ook een heel end.

    Wat [MENTION=9261]little viper[/MENTION] schrijft is al een goed begin.
    Zelf heb ik sportcat + downpipe + intercooler + CAIS en Dreamscience. Ik denk dat het in totaal rond de 2000 euro is. Misschien iets minder :mrgreen:
     
  6. Een echte Ford-specialist zou ik niet weten, maar kan je wel adviseren om al je spul bij Engelse webshops te kopen. Scheelt klauwen vol geld... Deze spullen zijn vervolgens door iedere garage wel te monteren.

    Het tunen van je ST gaat redelijk makkelijk en je kunt zo ver gaan als je wilt eigenlijk. Ik zou je juist adviseren om te beginnen met de software. Dit transformeert de ST al op zo'n manier dat je dat misschien al voldoende vindt (voorlopig dan ;)). Ik heb alleen ervaring met Dreamscience maar met Bluefin zal je vast ook een paar maps hebben die goed werken op een standaard ST.

    Verder zijn de bottlenecks wat power betreft, de downpipe (+kat) en de intercooler. Beide zijn van een te klein formaat en deze zou je dan later kunnen vervangen.
     
  7. #8 RobinST, 28 apr 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 28 apr 2014
    [MENTION=423]Dimelot[/MENTION]
    Heb je dat allemaal van die dreamscience site af gekocht?
    Ik ben nu op de site aan het kijken maar dan kom je toch al snel op zon pakket uit en dan zal ik daar heen moeten om het er op te laten zetten..
    Of is dat vrij eenvoudig om er zelf op te sleutelen?
     
  8. Ik lift even mee op je topic RobinST... :)

    Ik ben niet van plan zoveel uit te geven maar overweeg tzt wel bescheiden chiptuning (zodanig dat je zonder hardware aanpassingen gewoon kan blijven rijden). Ik weet dat sponsor UnlimitedTuning ook tuning voor de ST225 aanbiedt. Is dit eventueel een goed chipping-alternatief? Heeft iemand op het forum er ervaring mee?
     
  9. #10 dimelot, 28 apr 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 28 apr 2014
    Mee eens. Toen ik alleen met de chiptuning van Dreamscience begon was al een hele wereld van verschil. Misschien is dat idd genoeg. Je kan altijd meer kopen :mrgreen:

    Over Bluefin kan je ook goede verhalen lezen op het forum. Het nadeel van deze handheld, vind ik, dat je maar 1 leven hebt. Je kan hem dan bijvoorbeeld niet meer doorverkopen als je een andere auto gaat rijden. Met dreamscience heb je 5 levens. Dat betekend dat er dus 5 ST's gechipt kunnen worden. Natuurlijk niet tegelijk. ;)

    [MENTION=14685]RobinST[/MENTION]: ik heb niets gekocht bij Dreamscience zelf. Ik heb de spulletjes samengesteld bij Team Torquesteer en via Pumabuild.

    Je zou natuurlijk in 1x alles kunnen kopen bij Dreamscience, scheelt je een boel verzendkosten.
    Daarentegen kan je het ook laten monteren bij Dreamscience. Is misschien ook wel leuk.
     

  10. Waarom kies je niet voor een handheld? Kost net zoveel (misschien zelfs minder) en heb je het altijd zelf in de hand. Je kan indien nodig weer terug naar de standaard map (garage bezoek). En je kan verschillende mappings kiezen. Mocht je in de toekomst toch meer gaan aanpassen.
     
  11. Hm,dat klinkt wel handiger en makkelijk uitbreidbaar...UT heeft dan alleen als voordeel dat je de dyno run erbij hebt voor 400 (volgens sponsortopic) (en dat je zelf niks hoeft te doen...zie gelijk het beeld voor me dat ik met die handheld sta en mijn auto niks meer doet.. :) maar dat zal wel meevallen )
    Ga me er nog eens wat verder in verdiepen..
     
  12. UT heeft geen handheld.. En die dynorun kan je misschien ook in november doen :thumbs:

    Was een geslaagde dag... Kijk maar ff naar de foto's
     
  13. Een dyno run kun je altijd laten doen. Dit wordt nog weleens vanuit de "club" georganiseerd bij Verhoeven.
     
  14. Inderdaad, handsetjes zijn echt het handigst. Je haalt het er zo vanaf en je hebt keuze uit meerdere maps. Zo kun je bvb in de winter een minder heftige map gebruiken ivm het gladdere wegdek. Of je gaat op vakantie met de auto en je kiest voor een wat zuinigere map...

    Een oude tweedehands Stratagem handset is net zo goed, tenzij de juiste maps er opzitten.
    Hier een voorbeeld voor 200 pond:
    http://www.ebay.co.uk/itm/Ford-Focu...arts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item461e985027

    Alleen jammer dat er geen MOD-maps opstaan voor verder getunde auto's.

    Op focusstoc.com (lid worden) staat ze ook vaak te koop.
     
  15. Misschien is dit wat?
    http://www.mebu.nl/ daar even doorklikken naar autosport/pumaspeed.
    Hier kan je eventueel je tuning/onderdelen laten monteren.
    Geen ervaring verder met dit bedrijf maar is volgens mij wel interessant.
     
  16. Nog even vermelden dat een uitlaatlijn van Piper luider klinkt als milltek.

    1)
    Milltek is dat tikkeltje scherper

    Piper = doffer (lage tonen en veel knallen !! )

    Qua kwaliteit en pk's zijn ze allemaal identiek

    2)
    Bij de sportdownpipe speciale "clips" gebruiken voor de plaatsing
    Anders kan hij loskomen...

    3)
    Handige sites!!!! :
    Pumabuild en pumaspeed
     
  17. Kleine adder: jij bedoelt locking bolts voor de downpipe?
     
  18. Bedankt voor de reactie :)

    Nootdorp is voor mij twee en half uur rijden maar zal ze binnenkort ff bellen aangezien ik nog geen andere zaakjes had gevonden die gespecialiseerd in ford perfomance onderdelen.

    Ik ben nog aan het twijfelen waar te beginnen en waar ik het best mn auto kan laten chippen ik hoor veel goede verhalen over fasttech in haaksbergen maar er zijn er zoveel en op elke site staat een andere vermogenswinst dus dat word ff dit forum doorspitten en dan alles ff vergelijken kwa prijs/vermogens winst. In iedergeval Bedankt :D
     
  19. Yep.

    Staat misschien al gepost ?
     

Deel Deze Pagina