Vanmiddag de xenon lampen geïnstalleerd. Goede genade! Wat een bak licht! Ondanks dat het 4300k is vind ik het toch erg blauw, maar dat zal wel komen omdat ik het vergelijk met de koplamp waar nog een halogeen pit in zit.
Nog geen foto's gemaakt, maar wel een filmpje, want ik vind de lampen erg onrustig. En hoe laat je dat beter zien dan met een filmpje. [YOUTUBE]obTsJb7MHQg[/YOUTUBE] Hebben jullie enig idee wat hiervan de oorzaak kan zijn?
Is moeilijk te zien of het tijdens het rijden ook zo is, maar ik heb de indruk van wel. Als ik bij het stoplicht achter een andere auto stil sta valt het héél erg op.
mogelijk zijn je ballasten slecht? bij stilstaan kan ik het me iets voorstellen als de accu een lage spanning heeft of de dynamo een lage spanning afgeeft maar dat zou tijdens het rijden niet het geval mogen zijn, meet is hoeveel volt je het op de accu met de motor draaiend. kan het me niet voorstellen hoor, gok dus dat het miss met de ballasten te maken heeft
heeft te maken met de wissellende spanning op de ballasten , doen de mijne ook , heb er geen last van tijdens het rijden , maar zie t wel als ik stilsta. zet je auto maar ens op contact(motor uit) lampen aan , dan zal je zien dat ze wel stabiel zijn
De eerste keer dat ik ze aan had waren ze wel stabiel en idd toen draaide de motor nog niet. Is hier iets aan te doen? Of is dit een voorteken van een minder wordende dynamo of accu?
En de volgende update is besteld! Een Engels achterlicht! Dus binnenkort is mijn FoFo weer symmetrisch.
Ik heb laatst nav de achterlicht update van Polleke ook nog internet afgestruind naar een Engels achterlicht voor mijn Wagon maar zo snel niet gevonden. Waar heb jij de jouwe vandaan ?
Ik was er ook al een tijd naar opzoek. Ik had het nl op mijn vorige Focus I ook al. Na lang zoeken werd er eindelijk weer een aangeboden waarop geboden kon worden. Inclusief verzendkosten kost het Engelse achterlicht me nu £19,95 (€23,31), een koopje dus. Met de volgende zoekterm heb ik die van mij gevonden; 'Ford Focus Estate rear lamp'
Bij het lopen van de motor verandert de xenon verlichting continu van kleur (?), sterkte en hoogte. Als de verlichting zo onrustig blijft, dan is het geen blijvertje. Wat een ergenis.
Eerste minuut willen ze bij mij ook wel eens wat knipperen, maar daarna heb ik er geen last meer van. Lijkt me toch een ballast probleem.
Gisteravond bij mijn collega langs geweest om de boel door te meten. Niks aan de hand. Spanning op de accu 12,5 Volt en met draaiende motor 13,8 Volt. Maar al rijdend naar mijn collega, net buiten Groningen, moest ik over wegen zonder straatverlichting. Maar dan valt de hoeveelheid licht voor de auto enorm tegen! De berm en zelfs het weiland zijn prachtig verlicht, maar voor de auto een 'black hole'. Dit icm de trillende lampen heeft mij doen besluiten om de xenon set er binnenkort weer uit te halen. Ik heb al contact gehad met het bedrijf waar ik ze heb gekocht en ik mag ze vanwege het trillen terug sturen.