Ik weet niet of de carterontluchting aansluiting bij de focus 1 hetzelfde is als bij de Focus 2. Ik heb hier eerlijk gezegd nog nooit op gelet. Op de sloop zijn genoeg luchtfilterhuizen te vinden waar je de carterontluchting aansluiting uit kan halen. De meeste slopers doen niets met het luchtfilterhuis en gooien deze vaak gewoon in de auto als de bruikbare delen er uit zijn gehaald. Op onderstaande afbeelding is te zien dat de snelkoppeling in de slang zit geschoven. Je zou in het RS filterhuis een haakse (messing of RVS) slangtule kunnen monteren en daar de slang rechtstreeks overheen kunnen schuiven. Mijns inziens is dat een betere oplossing als een snelkoppeling uit een ander luchtfilterhuis zagen en deze in het RS luchtfilterhuis te lijmen. Op onderstaande afbeelding (van het Russische forum) is te zien hoe het RS luchtfilterhuis is ingebouwd in een Focus 2 fase 1 met 2.0 Duratec HE motor. De extra lucht aanzuig opening is hierbij niet aangesloten d.m.v. de standaard RS slang maar d.m.v. een aluminium Volvo slang die voorzien is van een zwarte mantel.
Deze foto heb ik ook gezien. Hier is (volgens mij) een RS inlaat stuk gecombineerd met een standaard luchtfilterhuis, want deze 2e luchttoevoer is aangesloten op de onderzijde.
Gisteren een smetteloze Sony 6CD-unit in de Focus gezet. Mijn Sony radio deed het prima, maar was cosmetisch niet in een beste staat. [MENTION=12671]brro[/MENTION], bedankt!
Net bij een bedrijf geweest om mijn airco te laten checken, want er kwam geen koude lucht meer uit. Airco systeem aangesloten 0,0 druk → Systeem lek. De airco radiateur is aan de onderzijde helemaal kapot door steenslag.
Daar zit je ook niet op te wachten Succes met het herstel. Dacht dat je al extra gaas had juist als bescherming of toch niet?
Dat gaas ligt klaar om erin gezet te worden, maar nog geen tijd voor gehad. Ik moet alleen nog een manier vinden om het vast te zetten.
Ik heb het ook gehad met mijn , de dealer vroeg er toen +/- €800 voor. Edit: Volgens offerte €788,50 incl btw Heb het toen laten repareren bij de plaatselijke schadehersteller, hij gebruikte originele onderdelen en vroeg er +/- €600 voor.
Zo! Dan heb ik bij een van onze (Brandweer) leveranciers een hele mooie prijs gekregen. Dit bedrijf installeert in de dienstauto's onder andere de standkachels.
Roelard op Mister-auto.nl kosten de condensors maximaal 200 euro. Waaronder Valeo. Zelf heb ik er 1 van NRF. Is dikker dan het origineel. Ohja bestel ook de pakkingen.