McGyver's Black Pearl

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door McGyver, 2 sep 2011.


  1. Ik weet niet of de carterontluchting aansluiting bij de focus 1 hetzelfde is als bij de Focus 2. Ik heb hier eerlijk gezegd nog nooit op gelet.

    Op de sloop zijn genoeg luchtfilterhuizen te vinden waar je de carterontluchting aansluiting uit kan halen. De meeste slopers doen niets met het luchtfilterhuis en gooien deze vaak gewoon in de auto als de bruikbare delen er uit zijn gehaald.


    Op onderstaande afbeelding is te zien dat de snelkoppeling in de slang zit geschoven.

    [​IMG]

    Je zou in het RS filterhuis een haakse (messing of RVS) slangtule kunnen monteren en daar de slang rechtstreeks overheen kunnen schuiven. Mijns inziens is dat een betere oplossing als een snelkoppeling uit een ander luchtfilterhuis zagen en deze in het RS luchtfilterhuis te lijmen.


    Op onderstaande afbeelding (van het Russische forum) is te zien hoe het RS luchtfilterhuis is ingebouwd in een Focus 2 fase 1 met 2.0 Duratec HE motor.

    [​IMG]

    De extra lucht aanzuig opening is hierbij niet aangesloten d.m.v. de standaard RS slang maar d.m.v. een aluminium Volvo slang die voorzien is van een zwarte mantel.
     
  2. Deze foto heb ik ook gezien. Hier is (volgens mij) een RS inlaat stuk gecombineerd met een standaard luchtfilterhuis, want deze 2e luchttoevoer is aangesloten op de onderzijde.
     
  3. #644 McGyver, 5 jun 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 24 apr 2014
    Gisteren een smetteloze Sony 6CD-unit in de Focus gezet. Mijn Sony radio deed het prima, maar was cosmetisch niet in een beste staat. [MENTION=12671]brro[/MENTION], bedankt!
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  4. netjes Roelard, had je die wisselaar al of is dat nu extra?
     
  5. #646 Boomerang78, 5 jun 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 jun 2013
    Goede keuze :thumbs: Ziet er ook moderner uit dan de voorgaande Sony (ben er zelf ook nog steeds blij mee) :cool:
     
  6. Ik had al een Sony radio, maar nog geen wisselaar.
     
  7. Netjes!
     
  8. #650 McGyver, 10 jun 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 10 jun 2013
    Net bij een bedrijf geweest om mijn airco te laten checken, want er kwam geen koude lucht meer uit.
    Airco systeem aangesloten 0,0 druk → Systeem lek. :nocheer:
    De airco radiateur is aan de onderzijde helemaal kapot door steenslag.
     
  9. Daar zit je ook niet op te wachten :nocheer: Succes met het herstel.

    Dacht dat je al extra gaas had juist als bescherming of toch niet?
     
  10. Dat gaas ligt klaar om erin gezet te worden, maar nog geen tijd voor gehad.
    Ik moet alleen nog een manier vinden om het vast te zetten.
     
  11. Ow das zuur, duur grapje?
    Succes met herstel daarvan!
     
  12. Heeft iemand een idee wat dit 'geintje' bij de dealer kost?
     
  13. #655 Kees37, 10 jun 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 10 jun 2013
    Ik heb het ook gehad met mijn :focus2:, de dealer vroeg er toen +/- €800 voor. Edit: Volgens offerte €788,50 incl btw

    Heb het toen laten repareren bij de plaatselijke schadehersteller, hij gebruikte originele onderdelen en vroeg er +/- €600 voor.
     
  14. Veel... Originele condensors zijn schrikbarend duur
     
  15. op de sloop een goeie scoren.
     
  16. Zo! :shock:
    Dan heb ik bij een van onze (Brandweer) leveranciers een hele mooie prijs gekregen.
    Dit bedrijf installeert in de dienstauto's onder andere de standkachels.
     
  17. Condensor zou ik persoonlijk niet van de sloop halen. Een goed B merk heeft dan mijn voorkeur
     
  18. Roelard op Mister-auto.nl kosten de condensors maximaal 200 euro.
    Waaronder Valeo. Zelf heb ik er 1 van NRF. Is dikker dan het origineel.
    Ohja bestel ook de pakkingen.
     

Deel Deze Pagina