De intercooler van de RS2 is gelijk aan die van de Mondeo 2.5T, dus iedere aftermarket intercooler zou moeten passen. Deze is van Loder1889, maar zal net zoals die van Airtec niet geheel zonder kleine modificaties passen.
Hier zit er al een maand of 2 in haha, geloof dat ik er toen ook wel een uur of 4 mee bezig ben geweest. Maar het is zeker de moeite waard, ik merk ongechipt al een klein verschil. Wil nu nog de uitlaat gaan aanpakken, en dan chippen
Ik moest in ieder geval aardig wat weg “slopen” om het passend te maken hahaha De windgeleiders achter de onderste gril moesten verdwijnen net als een deel van de lucht inlaatbuis richting het luchtfilter. Deze loopt bij mij achter de bumperbalk langs maar omdat deze intercooler hoger is dan de standaard, moest die buis dus ook verdwijnen. Bij Lars zat geloof ik de claxon ook nog in de weg en moest verhuizen. Ikzelf moest ook een nieuwe plek voor de buitentemperatuur sensor zoeken omdat deze aan de windgeleider bevestigd zat welke moest verdwijnen. Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
De luchtinlaat van benzine is anders dan die van de diesel. De koeling van de stuurbekrachtiging moet ook aan de kant gedrukt/gebogen worden.
Vandaag is de auto weer met vlag en wimpel door APK gekomen! Kan het beest de straten weer een jaar lang onveilig maken!
Sinds gistermiddag weer een ervaring rijker. Tussen Apeldoorn en Otterlo een lekke band! Een scheur/snee van ca. 5cm op de wang aan de binnenzijde. Dan heeft een compressor + foam weinig zin. Dus dat werd bellen met de ANWB. Nog voordat ik door het hele keuze menu was, stond de wegenwacht al achter me! Dikke mazzel! Terwijl de man van de wegenwacht het reservewiel monteerde, belde ik met een bandenboer on Apeldoorn. Een nieuwe 235/40R18 hadden ze niet voor mij, maar wel een gebruikte winterband in deze maat. Daar kom ik ook wel mee thuis! Prima tijdelijke oplossing. Dus uit nood dit weekend de winterset er al vast onder.
toch zonde geld maar goed je bent weer thuis. Wat een raar ding zeg zo'n universele thuisbrenger... Dat was vast beroerd rijden..
Het is een heel ingenieus ding! De band ligt om een velg zonder hart en naar gelang de steekmaat wordt het hart aangepast. En dat rijdt eigenlijk prima. Harder dan 90 km/h heb ik er niet mee gereden. PS! Het wordt pas leuk als je alle wielen vervangt voor een 'thuisbrenger': www.youtu.be/HPh90yNX-mY.
Afgelopen weekend de wintersloffen er weer onder gezet. Dan is het toch wel fijn om te zien dat een goede wheel sealant er voor zorgt dat je de velgen in no time weer schoon hebt!
Afgelopen weekend een 5 tal nieuwe kaarsjes in de het blok gedraaid. De oude zaten er bijna 2 jaar en 50K km in. Dat het echt nodig was merk je eigenlijk pas als er weer versie in zitten. Het blok draait voor mijn gevoel weer lekker soepel.
Vandaag mijn eigen kerstpakket per post ontvangen. Een stukje preventief onderhoud, want na 2 ton voelen de schokdempers niet helemaal fris meer.