1.6 TDCi 110pk Luchterfilterhuis isolatie

Discussie in 'Performance' gestart door HokusFocus, 2 jun 2014.

  1. Op het internet ben ik er weinig tot niks over tegen gekomen, maar zou het nut hebben om je lichtfilterhuis te isoleren met warmtewerende folie? Dat het dan (wat) warmte tegenhoud is logisch, maar is dit significant meer warmte en dan dus ook merkbaar in vermogen? Ben benieuwd of er mensen zijn met ervaringen en hoe deze ervaringen dan zijn:mrgreen:
     
  2. Ik denken dat het te verwaarlozen is. Wil je koelere lucht dan kun je proberen om met bijvoorbeeld een RS luchthapper koelere lucht via de grille binnen te halen, ipv bij het linker voorwiel.
     
  3. dus je wilt eerst de lucht naar de turbo koelen, waar hij bij de turbo weer wordt verwarmd.

    is als olie op het vuur goeien (of hoe die spreekwoord ook gaat)

    je kunt beter een goeie intercooler hebben die de lucht koelt.
    als je dubbeldoseerklep is dan moet de lucht juist warm zijn
    dan tijdens het regenereren, dan wordt de intercooler afgesloten en gaat direct de warme lucht in de motor. gevolg dat je hogere temperaturen in de motor hebt en dus je uitlaatgas temperatuur naar dik 450graden stijgt. Dus hierdoor en dankzij de additief die het reiningsproces al op 450graden laat gebeuren in plaats van op 550graden. wordt je roestfilter geregenereerd.


    dus of het nut heeft je luchtfilterhuis te koelen,
    nee heeft geen nut, daarna wordt het toch weer verwarmd.

    eigenlijk waarom wil je de luchtfilterhuis koelen
     
  4. De Focus II fase 2 Wagon van Houke pakt al af fabriek de lucht via de grille ;) :)
     
  5. Klopt, hij krijgt zijn lucht al via de grille, alleen zit helemaal aan de andere kant, snap ik het nut ook niet helemaal van. Maar duidelijk dat het geen zin heeft om het luchtfilterhuis te koelen. Maar een intercooler vergroten van een 1.6 tdci?? Is er iemand hier die dat heeft gedaan dan? Als dat zo'n makkelijke upgrade is dan zouden toch veel meer mensen dit doen zou je denken:mrgreen:
     
  6. meeste laten het bij chippen, echter als ik zou moeten zeggen kun je inderdaad beter grotere intercooler neerzetten weet alleen niet hoe dit uit pakt voor je vermogen.
    bij dieselmotoren heb je altijd luchtoverschot
    bij benzine motor moet je optimale verbranding hebben. dus hoe kouder de lucht hoe meer energie uit de zelfde m3 lucht gehaald kan worden, dus meer brandstof bij kan en dus meer vermogen

    of dit bij diesel werkt, dat kan ik helaas niet zeggen
     
  7. Ja zeker. Dragunov heeft zijn Focus II 1.6 TDCi een andere intercooler (Airtec Gen3 Intercooler for Focus ST) gegeven >klik<
     
  8. alleen behoorlijk prijzig heb ik begrepen....
     
  9. Zou een originele intercooler van de ST dan niet een goedkoper alternatief zijn? Daarnaast weet ik dat chippen veel meer helpt, al zie ik door de bomen het bos niet meer naar welke chipper ik dan het beste kan gaan. Daarom kijk ik ook om me heen wat ik eventueel kan vervangen voor kleinere vermogenswinsten.
     
  10. het is jammer dat je zo ver weg woont, anders mag je wel eens rondje met mijn :focus2: rijden :thumbup:
     
  11. Is inderdaad jammer, ben wel benieuwd naar het verschil. Heb nu toch vaak het gevoel dat hij net wat te kort komt voor vooral tussen acceleraties. Maar wat ik helemaal snap is waarom bv ut veel meer vraagt dan een ander bedrijf hier in het noorden welke ook een testbank en alles heeft. Heeft te maken met een mooi pand en dergelijke of is er wel degelijk kwaliteits verschil. Dat vraag ik me af en kan ik moeilijk beantwoord krijgen :(
     
  12. De intercooler van de diesels en de ST zijn hetzelfde (in ieder geval qua afmetingen en aansluitingen). Dus dan zul je de intercooler van een RS moeten hebben of inderdaad die van Airtec oid.
     
  13. dan zit er dus niet dezelfde intercooler op als degene op de peugeots zit
    deze zit namelijk net naast de radiateur,

    van st en rs zitten ze volgens mij juist voor de radiateur over de breedte

    als je gaat chippen dan kom je uit op een kleine 150% winst in trekkracht en in vermogen
    http://www.unlimitedtuning.nl/chipt...g-ford-focus-iii-16-tdci-109-pk-econetic.html
    140pk en 320nm
    als je dus 400euro aan wilt besteden is dit een beter idee.
    zou prijs/vermogen winst verhouding hoger liggen als met een andere intercooler denk ik
     
  14. Afgezien van chippen, staan bij het forum Te Koop diverse upgrade intercoolers voor de ST te koop.
     
  15. #15 gerardTDCI, 4 jun 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 4 jun 2014
  16. Volgens mij heeft de Focus 3 geen tdci met 109 pk toch? Ik meende alleen 105 en 115. Maar de waardes zijn wel vergelijkbaar gelukkig. Alleen geeft de ene hogere waardes op dan de andere, dus het is ook maar wat ze er mee doen. Er zijn wel meerdere chip topics hier, dus dan kunnen we daar denk ik beter verder gaan?
     

Deel Deze Pagina