Zou wel moeten vanaf het moment dat zowel benzine als diesel (m.u.v. de ) het cilindervormige luchtfilter hebben.
Ik heb net foto,s gemaakt,,foto 1 is van de rechter kant,foto 2 is van de linker kant ,foto 3 linker kant kapje aanzuig buis,zo als ik het heb gezien zitten er bij jou aan de rechterkant,als je voor de auto staat 2 gaten naast elkaar en waar het kapje zit links zit ook gaten achter ,volgens mij zijn het grote parkers , de hele voorkant is van kunststof,hoop dat je hier genoeg aan hebt ,gr Peter
Bedankt! Ja, mijn versie is een 1.6TDCi 110PK Zit ook links hoor, zijn foto's van andere auto dat ik gepost heb, kapje moet nog binnenkomen En eerste foto is enkel om model te showen , dus is wel degelijk links Bedankt!
Alle stukken passen, dat is al een goed teken Dus alles zat erin, kzeg zat (de volledige voorbouw is gemonteerd, dus alles zit er tot aan aansluiting en voorlopig terug met oude filter) Want de aansluiting van de Luchtmassameter (MAF sensor) is anders, mijn aansluiting is een grote, de nieuwe is een kleine... Nick stelde voor om gewoon andere stekker erop te solderen, maar Luc en Johan wilden niet, omdat ze zeggen dat MAF andere waardes zou doorgeven. Carrosier stelde voor om oude MAF eruit te zagen en in nieuwe buis te kleven, maar volgens Luc zal het niet lukken door de andere vorm van buis en door andere luchtwerveling... Ik kan waarschijnlijk wel aan een stekker geraken, maar zou dit echt iets anders zijn die MAF, of gewoon zelfde sensor in andere verpakking? Als er iemand elektrisch schema van beide MAF sensoren zou kunnen tonen, dus zowel een 2005 (platte filter) als 2007 ronde filter, die van ronde filter is erop gevezen, die van 2005 is erin gekleefd... Ook is de vorm anders van buis, ovaal bij rond of maakt het niet allemaal zoveel uit en ben ik safe om gewoon de kleinere stekker op draden te solderen? Iemand een idee? Jullie zijn een stuk slimmer en denken meer out of the box dan bij Ford... Deze namiddag gaan kijken achter stekker, en dan wachten op jullie bevindingen?
Vorm buis is anders, me originele is ovaal, nieuwe is rond en wordt geschroefd tegen nieuwe luchtfilterbox Kzou me oude kunnen steken als ik verloopstuk zou vinden van ovaal naar rond en aan ronde kant zou die moeten geschroefd worden tegen de luchtfilterbox
Heb een idee gevonden: Ik hou me originele buis van de MAF, monteer er een Rubberen Filter Adapter van K&N op (kzal proberen die adapter te krijgen apart van een 57-0635 Kit), dan demonteer ik de nieuwe buis van rubber waarin de nieuwe MAF normaal zit (demonteer MAF, maak gat toe), monteer die buis aan andere kant van adapter en monteer die nieuwe buis op luchtfilter. Zie schets (haalbaar of niet):
De nieuwe luchtmassameter (MAF) heeft 6 aansluitingen en de oude maar 5 ik denk niet dat je de nieuwe kan gaan gebruiken. Je hebt wel 1 voordeel de meters zitten in beide gevallen in de lengte gemonteerd daardoor wordt over zetten wel makkelijker. OUD NIEUW
Azo, heb jij dan oplossing voor mij? Want MAF wordt verticaal gemonteerd in de buis bij Fase II buis en bij de Fase I is MAF verticaal eringekleefd