levensduur remblokken

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door robbywag, 24 mrt 2011.

  1. Hoi allen,

    Ik heb mijn huidige focus nu dik 5 jaar. (bj 2000)
    Ik heb tot nu toe nog niet 1 keer mijn remblokken hoeven te vervangen, en heb in deze 5 jaar +-110.000 km gereden, sterker nog, zo te zien gaan ze nog wel even mee!:lol: De blokken zaten er al op toen ik de auto kocht. (weet alleen niet hoe lang)

    Heb links en rechts al wat rondgevraagd, sommige zeggen dat dit bijna onmogelijk is, maar het is ECHT zo! Ook mijn rijstijl is niet die van een 70+'er...

    Hoe zit het met jullie levensduur van de remblokken?

    Ben erg benieuwd!

    Gr Robby
     
  2. Die ik hiervoor had gingen krappe 2 jaar 50.000 km mee, maar waren totaal op. Dus vind het een hele prestatie ! Volgens mij zit er op remblokken niet echt een houdbaarheidsdatum, als ze niet goed meer werken merk je het vanzelf.
     
  3. Hier ben ik ook wel benieuwd naar.

    Mijn blokken voor gaan nu al goed 80.000 km mee en volgens de dealer nog niet aan vervanging toe. Zijn nog de originele ford blokken.

    Mijn trommels achter onlangs schoon laten maken, scheelt voor mijn gevoel wel iets. In ieder geval in geluid. Zijn nu weer stil tijdens remmen. Maar begreep ergens op dit forum dat trommels het zeker wel 200.000 km uit kunnen houden.
     
  4. 125 duizend en preventief vervangen voor vakantie. Waren nog niet op.

    Normaal rijdend is 100 duizend volgens mij makkelijk haalbaar.


    Gr Fred
     
  5. Ik zat toch al op 75.000 ongeveer, blokken waren op, schijven bijna

    Alles vervangen
     
  6. Sowieso 70~80.000 gehaald met een set toen de auto verkocht :P
    Blokken en schijven konden nog wl ff mee toen :)
     
  7. Volgens de onderhoudshistorie zijn ze bij mijn Focus (type 2) bij 125.000 km vervangen bij de achterwielen. Deze week bij de keuring zijn ze bij de voorwielen vervangen (km-stand nu: 200.000).

    Dus volgens mij kunnen ze héééééél lang mee....
     
  8. Ik heb ze er aan de voorkant nu zo'n 60.000 km onder zitten, achter zitten er nog steeds dezelfde op als toen ik de auto kocht en ze kunnen nog wel even mee:D
     
  9. 120K moet lukken als ik de eerste 60K kruislings linksvoor en rechtsachter gebruik en de volgende 60K rechtsvoor en linksachter :schater:

    Gebruik ik ze alle vier zal de 60K wel haalbaar zijn, hoop ik :rofl:
     
  10. Als ik de levensloop van jullie blokken lees, snap ik niet wat voor blokken er door de dealer bij op zijn gedaan bij aankoop van de auto! Rijd voornamelijk snelweg en zo hard rem ik nou ook weer niet;).
     
  11. van peugeot ken ik het wel goed
    maar uit verhalen van ford (meerdere kennisen die ford rijden)

    blijkt dat het ongeveer gelijk ligt

    wat betreft over remtrommels
    de voering gaat 2ton mee maar het probleem (wat ook het nadeel is van het systeem) is dat vuil niet weg kan die gaat dan tegen de voering zitten met als gevolg dat ze gaan piepen
    kort gezegd bij elke grote beurt preventief reinigen en gaan 2ton mee
    tenzij de wielremcilinder lek is dan moeten ze vervangen worden

    remblok en schijven voor kunnen 60.000 al aan vervanging toe zijn
    maar dan is er zeer veel mee geremt
    dus wagen zwaar en veel remvermogen vragen
    voornamelijk ook remmen op snelweg regelmatig en niet afremmen op de motor maar gewoon remmen
    kennis van bij zit hieraan maar laat met gemak 2 ton op aanhanger erachter (reken maar uit wat de auto dan extra mag gaan remmen)

    120.000km met set remblokken voor komt bij peugeot eigenlijk niet echt voor
    zolang je remmen goed terug gaat en je veel km maakt kan het wel
    en het allerbelangrijkste op de motor afremt en dan licht bij remmen
    en dan zou je inderdaad lang mee kunnen gaan
     
  12. Levensduur is uiteraard sterk afhankelijk van je rij- en remstijl... :cool:
     
  13. Haha ik zal mij is achter de oren krabben:lol:. Die mensen blijven ook maar links hangen;).
     
  14. Er wordt hier al geroepen dat het eea afhankelijk is van de rijstijl.
    Als een dwaas overal op afrijden en dan remmen als een bezetene, geeft natuurlijk meer slijtage aan alles als wanneer je wat meer defensief rijd.

    Ik rijd hier erg vooruitkijkend. Als het rood wordt bv laat ik meteen het gas los en laat hem uitrollen.
    Veel uitrollen geeft minder belasting en minder slijtage.

    Ik rijd niet als een opa, want houd er niet van om in de weg te rijden.:schater: Trek vlot op en rijd gewoon de max snelheden.

    Banden gaan ook veel langer mee. Heb hier met de eerste set ruim 100duizend km gehaald.
    Wel voor achter gewisseld natuurlijk.

    Gr Fred
     
  15. Chris, je moet gasgeven ipv de hele tijd remmen :badgrin:
     
  16. Remmen; ligt er aan hoe ik rij. Over het algemeen redelijk assertief:badgrin:. Bij hardrijden moet er ook weleens hard geremd worden.

    Mijn ervaring met het originele spul is rond 40.000- 50.000km. Dan zijn ze nog niet op maar wel zo ver heen dat ze er af gaan. Schijven gaan dan ook mee.

    Voor in totaal die 90 euro kan ik geen pijn lijden.;)
     
  17. Als je gasgeeft moet je ook..... Juist! :baeh:
     
  18. Betalen aan de pomp? :schater:
     
  19. focus remblokken

    Ik heb net voor de eerste maal de remblokken voor laten vervangen bij 210.000 km. Ik rijd wel altijd anticiperend. Is goed voor brandstofverbruik 1:23 en voor het milieu. Mijn Focus STW 1.6 TDCI van 2009
     

Deel Deze Pagina