Lekkage ruitensproeistoftankje FoFo2

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door daprolix, 3 mei 2011.

  1. Sinds een paar dagen lekt er ruitensproeistof voor mijn rechtervoorwiel (bijrijderskant) via de wielkuip op de grond. Ik dacht eerst dat het misschien een terugslagklepje was welke stuk was maar na het demonteren van de wielkuip kon ik daar niet echt een noemenswaardige lekkage ontdekken. Het tankje heb ik proberen los te halen maar de 2 boutjes waren blijkbaar niet voldoende want hij bleef nog ergens aan 'hangen'.

    Ik heb vervolgens het vulpijpje losgehaald via de bovenkant en het viel mij op dat deze vrij los in de rubber manchet zat. Dit opgevuld met wat isolatietape en ingesmeerd met zuurvrije vaseline en nu zit hij er voldoende strak in. Alles weer in elkaar gezet denkende dat ik klaar was. Stukje wezen rijden en voila, weer een flinke plas ruitensproeistof op de grond :shock:

    Hij doet het ook alleen als ik een stukje gereden heb en de vloeistof een beetje heen en weer geklotst heeft volgens mij. Na een tijdje stilstaan is het lekken ook over, maar het blijft irritant.

    Heeft iemand een idee wat dit kan zijn of komt dit vaker voor?

    Het betreft overigens een FoFo2 1.6 16v uit 2005.

    Groeten,

    Bart
     
  2. Is het niet condens uit je airco? Aangezien je zegt dat het pas na een stukje rijden is;)
    (overigens geen idee waar de "uitlaat" van de airco zich bevind)

    As het van het klotsen komt zou het moeten stoppen vlak nadat je stil bent gaan staan, neem ik aan:D
     
  3. Zit het reservoir helemaal vol?
    Dan wil hij nog wel eens langs de dop heen lekken als je (stevig) remt.
     
  4. Airco staat uit dus dat is het niet (en het ruikt ook naar ruitensproeistof). En het stopt een minuut of 5 na het stilstaan inderdaad maar de hele wielkuip is dan kletsnat en dat drupt dan behoorlijk na. Blauwe klepje sluit goed af en dat pijpje zit nu goed in de rubber manchet. Zit er misschien nog ergens een ontluchting die misschien los kan zitten?
     
  5. Ik heb hetzelfde probleem, vorige week de vloeistoftank flink volgegooid, en ik kom op mijn werk aan, en zag direct een plasje onder de auto liggen. Ik heb ook een fase II trouwens. Volgens de dealer was inderdaad het vulpijpje de schuldige, deze word bij de volgende beurt nagekeken.
     
  6. Ik had dit ook bij mijn Focus II uit 2005. Het ruitenvloeistof reservoir bestaat uit twee delen. Een reservoir en een hals. Als je het reservoir te vol doet dan klotst het water tussen reservoir en hals door. Niks om je zorgen over te maken. Gewoon het reservoir niet helemaal vol doen.
     
  7. Indderdaad de om ruimte te besparen hebben ze de tank in de vorm gemaakt van het wiel waardoor de vloeistof bij remmen centrifugaal naar boven gedrukt wordt.

    door heel rustig te rijden (vrouwen stijl) heb je de minste kans op lekkage:schater:
     

Deel Deze Pagina